تاریخ : Thu 13 Apr 2023 - 17:22
کد خبر : 79243
سرویس خبری : اقتصاد

مزایا و معایب زندگی در دومینیکا چیست؟

مزایا و معایب زندگی در دومینیکا چیست؟

دومینیکا یک کشور جزیره‌ای کوچک است که در دریای کارائیب واقع شده است. این کشور به دلیل جنگل‌های بارانی سرسبز، آبشار‌های خیره‌کننده و مناظر طبیعی بکر در دنیا شناخته شده است. زندگی در دومینیکا به دلایلی همچون جاذبه‌های توریستی و هزینه کم گذران زندگی، پاسپورت قدرتمندی که در بین سایر کشور‌های جهان دارد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌نظیری که در اختیار متقاضیان سرمایه‌گذاری قرار می‌دهد بسیار محبوب است.

دومینیکا یک کشور جزیره‌ای کوچک است که در دریای کارائیب واقع شده است. این کشور به دلیل جنگل‌های بارانی سرسبز، آبشار‌های خیره‌کننده و مناظر طبیعی بکر در دنیا شناخته شده است. زندگی در دومینیکا به دلایلی همچون جاذبه‌های توریستی و هزینه کم گذران زندگی، پاسپورت قدرتمندی که در بین سایر کشور‌های جهان دارد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌نظیری که در اختیار متقاضیان سرمایه‌گذاری قرار می‌دهد بسیار محبوب است.

مزایای زندگی در دومینیکا
ویزای دومینیکا یکی از قوی‌ترین ویزاهای دنیا محسوب می‌شود که با داشتن آن می‌توانید بدون ویزا یا با صرفا با ویزای فرودگاهی به بیشتر از 140 کشور دنیا ازجمله آمریکا، کانادا، چین و سنگاپور سفر کنید.
به‌طور کلی هزینه زندگی در دومینیکا در سطح متوسط محسوب می‌شود، زیرا بسیاری از کالاها ارزان هستند، اما برخی از کالاها که وارداتی بوده و از کشورهای دیگر وارد می‌شوند، نسبتا گران هستند. ازطرفی هزینه مسکن و آب‌وبرق هم در این کشور چندان ارزان نیست.
دومینیکا یک کشور امن به‌شمار می‌آید؛ جرم و جنایت زیادی در آن اتفاق نمیفتد و معدود جرم‌های این کشور هم معمولا عاری از خشونت است؛ تعداد ساکنان این کشور نسبت به مساحت کشور بسیار کم بوده و درنتیجه سرشار از آرامش است.
سیستم آموزش و پرورش و همچنین سیستم سلامت، بهداشت و درمان در این کشور از وضعیت مناسبی برخوردار است.
آب‌وهوای دومینیکا استوایی بوده و در بیشتر فصول سال دمای معتدلی دارد و آمار بارندگی هم در این کشور بالاست. دومینیکا مناظر زیبا، جنگل‌های سرسبز و جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد. ازطرفی مردم کشور دومینیکا هم افرادی بی‌دردسر و مهمان‌نواز هستند و با مهاجران و توریست‌ها برخورد محترمانه‌ای دارند.
از آن‌جا که فرهنگ دومینیکا شباهت‌های زیادی به فرهنگ آفریقایی‌ها دارد، جشن و پایکوبی و رویداد در این کشور بسیار زیاد است و مردم درطول سال جشنواره‌هایی برای موسیقی، رقص، غذا و... برگزار می‌کنند.
حال که صحبت از غذا شد، باید بگوییم که یکی از نقاط قوت کشور دومینیکا غذاهای آن است. مردم این کشور به غذا علاقه زیادی دارند و ازطرفی به‌خاطر فرهنگ چندملیتی موجود در آن‌جا ذائقه غذایی مردم، ترکیبی از ذائقه‌های مختلف است؛ بنابراین زمانی که در این کشور هستید، می‌توانید غذاهای متفاوت و خوشمزه‌ای را امتحان کنید.
انگلیسی زبان رسمی این کشور محسوب می‌شود و برای سفر به دومینیکا و اقامت در آن نیازی به یادگیری زبان دیگری جز انگلیسی ندارید؛ البته برخی از مردم دومینیکا به زبان فرانسوی و دومینیکن هم صحبت می‌کنند. بنابراین، از دیگر مزایای زندگی در دومینیکا زبان رسمی آن است که کار را برای مهاجرین آسان می‌کند.
اگر پاسپورت و شهروندی دومینیکا را به‌دست بیاورید از پرداخت مالیات‌هایی مثل مالیات بر دارایی، ارث و درآمد معاف می‌شوید.

معایب زندگی در دومینیکا
یکی از مشکلات مربوط به شروع زندگی در دومینیکا هزینه بالای سرمایه‌گذاری در آن است. ویزای دومینیکا را تنها ازطریق کمک مالی به دولت یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های موردتایید دولت می‌توانید به‌دست بیاورید. به‌همین دلیل خرید پاسپورت دومینیکا هزینه بالایی دارد.
درست است که وضعیت بهداشت و سلامت در کشور دومینیکا خوب است، اما اکثرا تحت پوشش بخش خصوصی قرار دارد و به‌همین دلیل هزینه‌های آن نسبتا بالاست. وضعیت درمورد تحصیل نیز به‌همین‌گونه است؛ اگر به‌دنبال تحصیلات خوب هستید، باید به بخش خصوصی مراجعه کنید که آن هم بسیار گران است.
از دیگر معایب زندگی در کشور دومینیکا این است که این کشور شهرسازی مدرنی ندارد و موضوع مهم اینکه خرید و فروش ملک در دومینیکا به‌خاطر جمعیت کمی که دارد، زمان‌بر بوده و کار چندان آسانی نیست. هرچند که در بخش‌هایی از کشور اقامتگاه‌ها و ویلاهای لوکسی برای مسافران و توریست‌ها وجود دارد.
اگر بخواهیم درمورد وضعیت کار و درآمد در کشور دومینیکا صحبت کنیم، باید بگوییم که در سال‌های اخیر درآمدها در دومینیکا افزایش پیدا کرده و ارزیابی و تعیین آن‌ها بر مبنای دقیقی انجام می‌شود؛ مثلا پزشکی، پرستارها، مشاوران و ماموران مالیاتی از حقوق خوبی برخوردار هستند؛ اما به‌خاطر جمعیت کم و بازار کار تقریبا کوچک دومینیکا تعداد مشاغل چندان زیاد نیست و ممکن است در مسیر یافتن شغل مناسبتان با مشکل مواجه شوید.
وجود جاذبه‌های گردشگری فراوانی مثل دریا و جنگل و کوهستان باعث زیبایی هرچه بیشتر کشور دومینیکا شده، اما درعوض گهگاهی دردسرهایی هم برای اهالی این کشور به‌وجود می‌آورد. امکان وقوع بلایای طبیعی مثل سیل و طوفان در این کشور چندان هم پایین نیست.

این نکته را هم باید ذکر کنیم که هرچند میزان جرم و جنایت، به‌خصوص جرائم خشونت‌باری مثل قتل در دومینیکا کم است، اما مواردی مثل سرقت، آن‌هم بیشتر از توریست‌ها یا افرادی که تازه به این کشور پا گذاشته‌اند، دیده می‌شود؛ بنابراین در بدو ورود به دومینیکا حواستان به لوازم و پول‌هایتان باشد.
به‌طور کلی دومینیکا کشوری خوش آب‌وهوا و نسبتا امن با مردمی دوست‌داشتنی و فرهنگی غنی است و طبیعتی زیبا دارد که سفر به آن‌جا را بسیار دلپذیر و لذت‌بخش می‌کند؛ اما نکته مهم این‌جاست که اکثر مردم، به‌خصوص ایرانیان، دومینیکا را بیشتر کشوری برای دریافت پاسپورت و شهروندی می‌دانند تا بتوانند آزادانه و بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی به اکثر کشورهای دنیا سفر کنند و این کشور به‌خاطر کوچک و کم‌جمعیت بودن و کم‌بودن فرصت‌های شغلی، کمتر به‌عنوان مقصدی برای مهاجرت و اقامت دائم مدنظر قرار می‌گیرد.

*این مطلب تبلیغاتی است.