تاریخ : Sun 09 Apr 2023 - 23:00
کد خبر : 79173
سرویس خبری : ورزش

تخلف و مکافات

پایان رسمی 15 سال پرحاشیه شیرازی در هیات فوتبال

تخلف و مکافات

حبیب‌الله شیرازی بالاخره از صندلی ریاست هیات فوتبال تهران دل کند و پس از اینکه مدت‌ها تحت فشار قرار داشت و حواشی و تخلفاتی که در دوران حضورش در این سمت در هیات پرجمعیت‌ترین استان کشور برملا شد، مجبور شد تا از سمت خود استعفا کند.

محمد حسین سبحانی:حبیب‌الله شیرازی بالاخره از صندلی ریاست هیات فوتبال تهران دل کند و پس از اینکه مدت‌ها تحت فشار قرار داشت و حواشی و تخلفاتی که در دوران حضورش در این سمت در هیات پرجمعیت‌ترین استان کشور برملا شد، مجبور شد تا از سمت خود استعفا کند. البته در هفته‌های اخیر بارها بحث کنار گذاشته شدن او و به نوعی عزلش از این سمت مطرح شده بود اما او تمام تلاش خود را در این مدت به کار بست تا از این اتفاق جلوگیری کند. حضور شیرازی در برنامه‌های تلویزیونی و دفاعش از عملکرد 15 ساله و پراشتباهش در این سمت بیش از اینکه به سودش تمام شود، روند کنار رفتنش را تسریع کرد و حالا به خوبی فهمید وقتی نمی‌تواند دفاع خوبی از عملکرد پرایرادش داشته باشد، بهتر است چنین مسیری را درپیش بگیرد. اداره خانوادگی هیات استان تهران و سمت‌های پرشماری که برای پسرش درنظر گرفته بود بارها مورد انتقاد قرار گرفت اما شیرازی اصرار داشت که فعالیتش در این سمت در 15 سال گذشته فقط برایش زحمت و دردسر داشته و جالب اینکه او اصرار داشت تا این زحمات همچنان روی دوشش باشد و تمایلی به واگذاری آن به فردی تازه‌نفس با ایده‌های نو نداشت! با ادبیاتی که او در این مدت به کار گرفته است مشخص بود که خودش اصلا تمایلی به جدایی از این صندلی ندارد و بحث استعفایش شاید تنها برای حفظ شأن او مطرح شده بود تا پس از سال‌ها اداره فوتبال تهران، با لفظ مدیر اخراجی و عزل شده از او یاد نشود. شیرازی دیروز در مراسم تودیع خود و معارفه براتی به عنوان سرپرست هیات فوتبال تهران باز هم از عملکرد خود دفاع کرد و در جملاتی عجیب گفت: « نمره‌ای که می‌توانم برای خودم درنظر بگیرم 17 است. به‌هر‌حال توقعات جامعه فوتبال پایتخت را شاید نتوانم برآورده کنم و قطعا نمره 20 یعنی ایده‌آل‌ترین حالت. دیدم توقعاتی از فوتبال پایتخت وجود دارد که من نمی‌توانم آن را برآورده کنم. گفتم این فرصت به عزیزان دیگر که این همه مشتاق هستند که در این پست بنشینند داده شود. منظورم آقای براتی نیست. قطعا مکلف هستند که در فرصت شش ماه انتخابات را برگزار کنند و برای هر کسی که بیاید آرزوی موفقیت دارم.»
احمدرضا براتی هم که به‌عنوان سرپرست جدید این هیات منصوب شده در این‌باره گفت: «ان‌شاء‌الله در این دوران بتوانیم فوتبال پایتخت را اداره کنیم تا مجمع انتخاباتی برگزار شود. زمان دقیق برگزاری مجمع مشخص نیست، ولی براساس اساسنامه باید در طول شش ماه برگزار شود. فعلا تمرکز اصلی‌مان روی اداره هیات فوتبال و فوتبال پایتخت است. تجربه نشان داده است وقتی تمرکز به سمت برنامه‌های انتخابات می‌رود وظیفه اصلی و فعالیت‌ها متوقف می‌شود. ما آمده‌ایم کمک کنیم و اگر بنا باشد چشم‌اندازی به انتخابات داشته باشیم امورات هیات فوتبال متوقف می‌شود که مطلوب بنده و همکارانم نیست.»