تاریخ : Mon 16 Jan 2023 - 16:30
کد خبر : 78973
سرویس خبری : اقتصاد


بیشترین سهم از بودجه عمرانی به خوزستان رسید 

داوود زارعی، خبرنگار: با تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس که با تاخیر یک ماهه روبه رو بود؛ بالاخره تکلیف بخش های مختلف کشور از لایحه بودجه مشخص شد. در این میان با نگاهی به لایحه باید گفت سهم استان های محروم کشور از بودجه عمومی سال آینده از میزان بودجه عمرانی در هر دو بخش ملی و استانی روند افزایشی به خود گرفته که این نشان می دهد در سال آینده قرار است اتفاقات خوبی در این استان ها از حیث عمرانی رخ دهد. 
اگر بخواهیم 31 استان کشور را مورد بررسی قرار دهیم، باید عنوان کرد که خوزستان با 12 هزار و 472 میلیارد تومان اعتبار و سیستان‌وبلوچستان با 8 هزار و 479 میلیارد تومان در جایگاه اول و دوم رتبه عمرانی در دو بخش ملی و استانی قرار دارند. البته رشد بودجه عمرانی با مصارف استانی هم باز به مناطق کم برخوردار رسیده است، به طوری که بودجه عمرانی 5 استان با محرومیت نسبی  یعنی ﻛﻬﮕﻴﻠﻮﻳﻪ‌ﻭﺑﻮﻳﺮﺍﺣﻤﺪ با 123 درصد، لرستان با 110 درصد، سیستان و بلوچستان با 109 درصد، خراسان جنوبی با 107 درصد و کرمان با 101 درصد، بیشترین رشد رابه خود اختصاص داده است. 
با این حال برخی استان ها هم کمترین سهم را از بودجه استان ها دارند که در این میان باید عنوان کرد قم با هزار و 632 میلیارد تومان و سمنان با هزار و 743 میلیارد تومان، کمترین سهم را پیدا کرده اند به طوری که سهم هر کدام یک درصد تعیین شده است.