تاریخ : Sat 22 Oct 2022 - 15:00
کد خبر : 78965
سرویس خبری : ورزش


رقابت در لیگ تیراندازی برای مردان سخت تر خواهد بود 

احسان جباری، خبرنگار: تیم داننشگاه ازاد اسلامی در لینگ برتر تیراندازی با کمان همانند سال های قبل توانسته در نقش مدعی اول ظاهر شود؛ هر چند که امسال تغییری در هدایت تیم ریکرو این دانشگاه ایجاد شده و با توجه به قانون جدیدی که فدراسیون وضع کرده و بر اساس آن، مربی بازیکنان اجازه حضور ندارند، هدایت این تیم هم به زهرا شمس، سرمربی تیم تیراندازی با کمان این دانشگاه واگذار شده است.
 او در گفتگو با «فرهیختگان» با تاکید بر اینکه طبیعتا رقابت ها در بخش آقایان سنگین تر از تیم بانوان خواهد بود، گفت: برای درک بهتر این موضوع می توان به تعداد تیم های حاضر در این رقابت ها اشاره کرد؛ در حالی که در لیگ ریکرو بانوان، فقط 4 تیم حضور دارند، اما شاهد حضور 12 تیم در بخش آقایان هستیم. درست است که تیم های ریکرو دانشگاه ازاد جزو ملی پوشان هستند، اما نمی توان از رقابت سنگینی که در بخش اقایان وجود دارد، به راحتی گذشت. 
شمس به سیاست دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت از دانشجویان اشاره و تصریح کرد: نه تنها امسال، بلکه سال های قبل نیز یکی از مباحثی که در این دانشگاه دنبال می شد، استفاده از دانشجویان همین دانشگاه بوده و در این مسیر حتی از دانشجویان ورزشکاری که از سطح یک هم پایین تر هستند، استفاده خواهیم کرد. 
سرمربی تیم تیراندازی با کمان با تاکید به پیشرفت دانشجویانی که عضو تیم دانشگاه آزاد هستند، گفت: برخی از این اعضا، ملی پوش نبودند، اما با این حال توانستند پیشرفت چشمگیری را داشته باشند و به تدریج وارد تیم ملی شوند.
او به تغییر ترکیب تیم ملی بانوان اشاره کرد و گفت: نتیجه ای که گرفتیم باعث شد تا ترکیب این تیم را تغییر دهیم به طوری که امروز مهسا عبداللهی به عنوان ملی پوش فیکس تیم ملی محسوب می شود؛ نکته قابل توجه این است که همه ورزشکاران دختر ما برای مدتی در تیم ملی حضور داشته اند؛ امروز دانشگاه آزاد در شرایطی قرار دارد که به عنوان پله ای برای رفتن به تیم ملی محسوب می شود.