تاریخ : Sun 29 Jan 2023 - 15:00
کد خبر : 78943
سرویس خبری : دانشگاه


یک شرکت دانش بنیان به توانایی تولید دستگاه‌های داروسازی دست یافت

رضا کاری، خبرنگار: داشتن توان تولید دارو در داخل کشور آن هم با توجه به تشدید تحریم ها طی سال های اخیر و سخت شدن دسترسی کشور برای واردات برخی از داروها را باید یکی از نیازهای جدی امروز کشور دانست. نیازی که با ورود شرکت های دانش بنیان به این حوزه، امیدها برای رسیدن به فناوری و تجهیزات ساخت داروهای مختلف در داخل مرزها زنده شده است. در این بین، شرکت دانش‌بنیان فناوری دارویی «درسا به‌ساز» را باید یکی از همان شرکت های دانش بنیانی دانست که با عمر 10 ساله، توانسته به تولید تجهیزاتی برای ساخت داروسازی ورود جدی داشته باشد. 
تولید دستگاه رآکتورهای شیمیایی یکی از محصولات این شرکت است که در فرایندهای شیمیایی کاربرد دارد، دستگاه هایی که نمونه های واراتی دارد و با وجود اینکه هنوز این دستگاه به مرحله تجاری سازی انبوه نرسیده، اما در صورت تولید انبوه یک چهارم تا یک سوم قیمت نمونه خارجی را دارد و این مسئله نشان می دهد که این شرکت می تواند نیاز کشور به این حوزه را تا حد زیادی رفع کند. 
این دستگاه ها که دراصل رآکتورهای دوجداره‌ای هستند به دلیل اینکه امکان دما و چرخش را به صورت کنترل شده در اختیار کاربر قرار می دهد، شرایطی را فراهم می کند تا فرآیندهای شیمیایی در خلا کامل انجام شود، نکته دیگر این است که این دستگاه در حجم 20 لیتری تولید شده و این مسئله ظرفیت بالایی را فراهم می کند.