تاریخ : Fri 10 Mar 2023 - 16:30
کد خبر : 78904
سرویس خبری : دانشگاه


برگزاری دومین دوره طرح «عهد خدمت» در نوروز 1402 

احمد شیرازیان، خبرنگار: نوروز رو باید بهترین فرصت برای برگزاری اردوهای جهادی دانست؛ بازه زمانی ای که هر ساله با حضور گروه های جهادی در نقاط محروم کشور حال و هوای دیگری به مردم مان این خطه می دهد. گروه هایی که فارغ از شهر محل زندگی و تحصیل، ترجیح می دهند بهترین فصل سال را در دورافتاده ترین نقاط کشور بگذارنند تا شاید از این طریق بتوانند به زعم خود دستی در رفع محرومیت ها داشته باشند. بعد از کرونا بود که سازمان بسیج دانشجویی با راه اندازی طرح «عهد خدمت» تلاش کرد تا برگزاری این اردوها را که به دلیل کرونا تحت الشعاع قرار گرفته بود، دوباره سروسامان دهد و به نظر می رسد این  طرح در نوروز 1402 هم تداوم داشته باشد. 
رضا غلامزاده، معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی در گفتگو با «فرهیختگان» درباره جزئیات این طرح گفت: در نظر داریم تا امسال 15 هزار دانشجو را به مناطق محروم اعزام کنیم و در همین راستا نیز همانند سال گذشته، قرارگاه های متمرکز استانی را خواهیم داشت که ذیل قرارگاه کشوری فعالیت می کنند. البته در کنار این قرارگاه ها، دانشگاه های مادر در استان ها نیز برنامه ریزی خاص به خودشان را برای اعزام دانشجویانی که خواهان شرکت در این طرح هستند، دنبال خواهد کرد. 
او ادامه داد: اعزام ها از دو روز قبل شروع شده و تا سوم فروردین ماه ادامه خواهد داشت؛ طبق تقسیم بندی هم قرار است گروه های جهادی فعالیت های خود را در حوزه درمان و بهداشت، عمرانی و فرهنگی انجام دهند و طبیعی است که با حضور دانشجویان دختر و پسر در این اردوها، تقسیم بندی کارها نیز صورت می گیرد؛ یعنی دانشجویان دختر بیشتر در فعالیت های فرهنگی و بهداشتی حضور دارند و بالطبع فعالیت های عمرانی نیز برعهده دانشجویان پسر گذاشته می شود. معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان در نوروز، تلاش داریم تا بتوانیم در حوزه تامین بسته های معیشتی و برگزاری اردوهای کوتاه مدت در این ایام هم برنامه ریزی داشته باشیم.