تاریخ : Mon 06 Mar 2023 - 00:00
کد خبر : 78565
سرویس خبری : ورزش

ستاره عمری

پرسپولیس و سپاهان رقبای خود را بردند و برای جدال بزرگ هفته بعد آماده شدند

ستاره عمری

دیدار تراکتور و پرسپولیس در تبریز در حالی برگزار شد که هر دو تیم پیش از شروع بازی مجبور شدند تغییراتی را در ارنج اولیه خود ایجاد کنند که بدون تردید در روند بازی و درنهایت نتیجه آن تاثیر زیادی داشت.

دیدارهای هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر عصر دیروز با برگزاری 4 بازی آغاز شد که در مهم‌ترین دیدار این روز، پرسپولیس در تبریز در آخرین ثانیه‌ها یک برد ارزشمند کسب کرد و توانست یکی از مدعیان قهرمانی را به نوعی از کورس خارج کند. سپاهان نیز در اصفهان از سد هوادار گذشت و صدر جدول را حفظ کرد. 
دیدار تراکتور و پرسپولیس در تبریز در حالی برگزار شد که هر دو تیم پیش از شروع بازی مجبور شدند تغییراتی را در ارنج اولیه خود ایجاد کنند که بدون تردید در روند بازی و درنهایت نتیجه آن تاثیر زیادی داشت. از اردوی تیم پاکو خمز خبر می‌رسید که محمدرضا اخباری، گلر خوب این تیم که فصلی عالی را سپری می‌کند با مصدومیت مواجه شده اما گفته می‌شد به این بازی خواهد رسید اما درنهایت مشخص شد که مصدومیت او جدی است و نمی‌تواند تیمش را در این بازی حساس و سرنوشت‌ساز همراهی کند. در نتیجه احسان مرادیان درون دروازه این تیم قرار گرفت. در سوی دیگر میدان هم بیماری گئورگی گولسیانی و میلاد سرلک باعث شد تا هر دو که در ترکیب اصلی پرسپولیس حضور داشتند جای خود را به فرجی و کامیابی‌نیا بدهند. پرسپولیس که در این دیدار سفیدپوش شده بود بازی را خوب شروع کرد و در نیمه نخست با درخشش محمد عمری که یک گل زد و یک پاس گل داد با برتری 2 بر صفر راهی رختکن شد. در 45 دقیقه دوم سرمربی اسپانیایی تراکتور با تغییراتی که در تیمش داد باعث شد تا شاگردانش کنترل بازی را در دست گرفته و با ارائه نمایشی به مراتب بهتر از نیمه نخست بازی را به تساوی بکشانند. جالب اینکه هر دو گل میزبان را محمد عباس‌زاده به ثمر رساند که سابقه بازی در پرسپولیس را در کارنامه دارد و حتی اخیرا هم شایعاتی مبنی‌بر اینکه ممکن است در نیم‌فصل به این تیم برگردد وجود داشت که درنهایت محقق نشد. مهاجم شمالی تراکتور که به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شد توانست بازی را به تساوی بکشاند اما این پایان ماجراهای این دیدار دراماتیک و حساس نبود؛ چراکه در آخرین ثانیه‌های وقت‌های تلف‌شده این وحدت هنانوف تاجیک بود که گل سه امتیازی پرسپولیس را زد و علاوه‌بر اینکه تیمش را در کورس قهرمانی نگه داشت، تراکتور را تا حد زیادی از جمع مدعیان خارج کرد. 
در اصفهان، سپاهان پس از تساوی ناامیدکننده هفته قبل برابر آلومینیوم اراک، در خانه میزبان هوادار بود و به خوبی توانست در این بازی نه‌چندان دشوار دوباره روند بردهایش را پیگیری کند. فرشاد احمدزاده در همان 10 دقیقه ابتدایی گل نخست طلایی‌پوشان را زد و جالب اینکه هوادار بلافاصله پس از اینکه بازی را از وسط زمین و پس از گل آغاز کرد، با اشتباه مدافعانش یک پنالتی به حریف داد تا مغانلو آن را به گل دوم تیمش تبدیل کند. در همان نیمه نخست رضائیان یک پنالتی دیگر را از دست داد و گل صادقی برای هوادار در آغاز نیمه دوم می‌توانست کار را برای شاگردان مورایس سخت کند، اما ایگور کاتاتو گل سوم را زد تا سه امتیاز این بازی به حساب سپاهان واریز شود. با این نتیجه اختلاف یک امتیازی پرسپولیس و سپاهان در صدر جدول حفظ شد و جدال جذاب و بزرگ دو تیم در بازی برگشت که شنبه آینده برگزار می‌شود می‌تواند سهم مهمی در تعیین قهرمان این فصل ایفا کند. 
ذوب‌آهن، دیگر تیم اصفهانی که برای رویارویی با پیکان به تهران سفر کرده بود در این دیدار به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل نرسید تا خود را در میانه‌های جدول حفظ کند اما پیکان با قرار گرفتن در رده سیزدهم شرایط چندان خوبی ندارد. 
در دیگر دیدار پرگل دیروز هم مس رفسنجان در خانه به بردی یک‌طرفه دست یافت و با 4 گل نفت آبادان بحران‌زده را مغلوب کرد. شاگردان ربیعی با این برد درخشان، رده ششم را حفظ کردند اما نفت آبادان که در 5 بازی آخر خود یک تساوی و 4 شکست داشته و با وجود تغییر سرمربی هم نتوانسته از شرایط بد خارج شود، یک گام دیگر به سقوط به دسته یک نزدیک‌تر شد.