تاریخ : Fri 16 Sep 2022 - 16:30
کد خبر : 78520
سرویس خبری : دانشگاه


رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با «فرهیختگان»:

هدف‌گذاری‌مان کسب درآمد 132 میلیارد تومانی برای امسال است

رحمت لطفی پور، خبرنگار: درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها که بخش عمده آن از طریق فعالیت های پژوهشی و ارتباط با صنعت به دست می آید، یکی از بازوهای تامین منابع مالی مورد نیاز دانشگاه ها است. بازویی که برخلاف دانشگاه های مهم دنیا، در ایران چندان مورد توجه قرار نمی گیرد و جزو چند دانشگاه مطرح کشور، در مابقی مراکز آموزشی کشور سهم ناچیزی در تامین منابع مالی شان دارند، سهمی که حتی اگر حذف شوند هم تاثیر چندانی در عملکرد دانشگاه ها نخواهد داشت. در این میان دانشگاهی مانند تربیت مدرس با توجه به میزبانی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین آموزش رشته های مربوط به وزارت علوم و بهداشت یکی از مراکزی است که می تواند به خوبی از این فرصت استفاده کرده و درآمدهای قابل توجهی را از این حوزه به دست آورد.

فرهاد دانشجو، رئیس این دانشگاه در این باره به «فرهیختگان» گفت: ما پیش بینی کرده بودیم تا بتوانیم از بودجه بیش از 500 میلیارد تومانی که سال قبل برایمان در نظر گرفته شده بود، 60 میلیارد تومان درآمد اختصاصی کسب کنیم، اما در نهایت توانستیم این میزان را به 100 میلیارد تومان برسانیم. با توجه به تجربه سال گذشته، هدف گذاری مان برای امسال هم رسیدن به درآمد 132 میلیارد تومانی است که خوشبختانه تا امروز توانستیم نیمی از آن را محقق کنیم.

او در همین زمینه افزود: با توجه به وضعیتی که امروز در بحث درآمدزایی داریم، به نظر می رسد تا پایان امسال بتوانیم 5 درصد بیشتر از انچه پیش بینی کرده ایم، درآمدزایی داشته باشیم که در صورت محقق شدن این پیش بینی، ما توانسته ایم 23 درصد از بودجه هزینه ای که از سوی دولت در لایحه بودجه به این دانشگاه اختصاص پیدا می کند را از طریق انجام پروژه برای بخش های مختلف، خودمان تامین کنیم که قطعا این مسئله رقم قابل توجهی را در برخواهد گرفت.