تاریخ : Wed 22 Feb 2023 - 15:00
کد خبر : 78485
سرویس خبری : فرهنگ و هنر


دست پر رسانه ملی برای استقبال از نوروز 1402

حسین نقی پور، خبرنگار: هر ساله با نزدیک شدن به ایام نوروز، رسانه ملی خود را برای پخش فیلم ها و سریال های جدید آماده می کند تا در بازه تعصیلات 13  روزه، مخاطبان تلویزیون به ویژه در شبکه های اصلی بتوانند جدیدترین فیلم های روز کشور و جهان را ببینند. امسال هم طبق روال همیشه، رسانه ملی دست پر به استقبال از نوروز 1402 برود. خبری که به گفته محسن برمهانی، معاون سیما قرار است مخاطبان به تماشای 170 فیلم سینمایی جدید در این ایام بنشینند، فیلم های گلچین شده ای که از 30 کشور  شرق اسیایی و افریقایی انتخاب شده اند و با توجه به سال ساخت آنها، جزو جدیدترین تولیدات دنیا به شمار می روند. نکته جالب رشد نسبتا قابل توجه تعداد فیلم هایی است که برای پخش در نوروز امسال در نظر گرفته شده، چرا که طبق صحبت های برمهانی، این میزان در سال گذشته 145 اثر بوده است.

موضوع قابل توجه در صحبت های این مقام مسئول، احتمال پخش آثاری است که در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش در آمده است؛ اتفاقی که البته طی سال های اخیر هم سابقه داشته است و پخش اثاری مانند «تک تیرانداز» را می توان شاهد مثالی برای آن دانست. برمهانی گفته بود: «معمولا بعد از اتمام جشنواره، رایزنی برای خرید و پخش آثار سینمایی برای ایام نوروز از قاب تلویزیون دنبال می شود و امیدواریم امسال هم به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.»

از فیلم های سینمایی که برای پخش آماده شده و در حال آماده سازی است، بگذریم؛ باید اعلام کرد زمزمه های پخش سریال های «نون خ 4»، «عاشورا»، «وضعیت زرد»، «رستگاری»  و «آقای قاضی» هم شنیده می شود. سریال هایی که با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، حال و هوای مختلفی دارند و در حقیقت امسال رسانه ملی با یک تیر دو نشان می دهد. برخلاف سال های گذشته که تلویزیون باید یک بار خود را برای تعطیلات نوروز آماده می کرد و یک بار نیز دست پر به استقبال ماه مبارک رمضان می رفت، برای امسال همه تولیداتش را از ایام نوروز شروع به پخش خواهد کرد.

هر چند که از حالا نمی توان به صورت قطعی اعلام کرد که کدام یک از این سریال ها و یا مجموع 170 فیلم سینمایی به روی آنتن خواهد رفت، اما به نظر می رسد رسانه ملی خود را برای پذیرایی گرم تر به نسبت سال های قبل از مخاطبان آماده کرده است. هر چند که در این میان جای خالی برخی از برنامه های پرمخاطب مانند «کلاه قرمزی» به چشم می آید.