تاریخ : Thu 02 Mar 2023 - 00:00
کد خبر : 78469
سرویس خبری : ورزش

ال‌کلاسیکو در غیاب ستاره‌ها

رئال و بارسا درحالی امشب به مصاف هم می‌روند که هرکدام با مشکلاتی مواجه هستند

ال‌کلاسیکو در غیاب ستاره‌ها

سومین ال‌کلاسیکوی فصل را این‌ بار دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا برگزار خواهند کرد و به این ترتیب دو بار دیگر تا پایان این فصل شاهد جدال دو غول فوتبال اسپانیا خواهیم بود.

سومین ال‌کلاسیکوی فصل را این‌ بار دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا برگزار خواهند کرد و به این ترتیب دو بار دیگر تا پایان این فصل شاهد جدال دو غول فوتبال اسپانیا خواهیم بود. دو تیم درحالی به جمع 4 تیم پایانی راه پیدا کرده‌اند که در مرحله قبل رئال با نتیجه 3 بر یک از سد همشهری خود اتلتیکو گذشت و بارسای ژاوی هرناندز نیز تنها با یک گل از سد سوسیداد گذشت. 
فاصله دو تیم در لالیگا به 7 امتیاز رسیده و رئال مادرید که در ابتدای هفته در دیداری جنجالی برابر اتلتیکو به تساوی یک – یک رسید خوش شانس بود که آبی‌و‌اناری‌ها از این فرصت به‌خوبی استفاده نکردند و در جدال با آلمریا با یک گل شکست خوردند تا فرصتی طلایی را برای افزایش فاصله با رقیب سنتی از دست بدهند. حالا رئال که پس از قهرمانی در جام‌جهانی باشگاه‌ها فرصت کسب سه جام دیگر را در این فصل دارد می‌خواهد در راحت‌ترین آنها یعنی کوپا‌ دل‌ری به موفقیت برسد؛ چراکه در لالیگا فاصله 7 امتیازی و در اروپا رقبای بزرگ کار آنها را برای رسیدن به جام سخت کرده است. از طرف دیگر آنها آخرین بار در سال 2014 موفق به کسب این جام شده‌اند و این تیم‌ انگیزه زیادی دارد تا طلسم ناکامی 9 ساله را بشکند. کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال در نشست خبری پیش از این بازی گفت: «مثل همیشه خودمان را آماده کرده‌ایم و در تیم اطمینان بالایی می‌بینم. مهم‌تر از هر چیزی نشان دادن شخصیت و شجاعت در چنین بازی‌هایی است. باید یک بازی کامل را انجام بدهیم. ال‌کلاسیکو از جذاب‌ترین بازی‌های دنیاست و می‌خواهیم از آن لذت ببریم.»
او که تیمش در سوپرجام بازی را به این حریف واگذار کرد درباره این نبرد انتقامی می‌افزاید: «به دنبال انتقام نیستیم و هدف ما تنها رسیدن به فینال است. از هر حیث آن بازی را ارزیابی کرده‌ایم. اشتباهات فردی ما در آن بازی زیاد بود و قطعا فردا تکرار نخواهند شد. جدیت لازم در بازیکنان نبود ولی داستان بازی فردا متفاوت است. ما به فتح کوپا دل‌ری نزدیک هستیم و باید به فینال برویم. بازی فردا تعیین‌کننده تیم فینالیست نیست ولی باید با نتیجه‌ای خوب به بازی برگشت برسیم.»
سرمربی ایتالیایی درباره مصدومان تیمش در این مسابقه هم گفت: «رودریگو روز چهارشنبه تمرین کرد و ببینیم تا روز بازی چه خواهد شد. آزارد هم شرایط بهتری دارد و در بازی‌های بعد فرصت حضور در زمین را پیدا خواهد کرد. شوامنی دیگر مصدوم نیست و در فرم خوبی قرار دارد. او می‌تواند فردا بازیکن ثابت ما باشد. کاماوینگا هم در هفته‌های اخیر عالی بوده و خوشحالم دو بازیکن بزرگ برای این پست در اختیار دارم.»

نگرانی‌های ژاوی
در سوی دیگر میدان اما شرایط برای ژاوی هرناندز چندان مساعد نیست و او سه ستاره تاثیرگذار تیمش را در این دیدار در اختیار ندارد که می‌تواند برای او و تیمش دردسرساز شود. هر سه بازیکن در بدترین زمان دچار مصدومیت شدند و به این ترتیب ژاوی باید فکری برای مشکلاتی که در فاز تهاجمی تیمش ایجاد می‌شود، بکند. او درباره شرایط تیمش در این بازی می‌گوید: «مثل همیشه برای دیداری با این حساسیت بالا، آماده شده‌ایم. رئال حریفی سرسختی است و شاید در خیلی مواقع تیم برتر میدان نباشد ولی با یک ضدحمله و دو پاس می‌تواند کارتان را تمام کند. در بازی رفت لالیگا به رئال باختیم و حریف نیز کاملا برتر بود ولی در فینال سوپرجام ما برنده شدیم. بازی بسیار دشواری خواهد بود و باید با شخصیت بالا و برای پیروزی وارد زمین شویم؛ چراکه کمک خواهد کرد با شرایط بهتری به بازی برگشت در نوکمپ برسیم. این دو بازی حساس برای رسیدن به فینال یک جام مهم است. این نیمه‌نهایی کوپا دل‌ری است و مهم‌تر اینکه یک ال‌کلاسیکو برگزار می‌شود. رئال شانس بیشتری دارد چون مدافع عنوان قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان است. رئال برخلاف سوپرجام در شرایط بهتری به ال‌کلاسیکو رسیده و در خانه هم بازی دارد. شانس رئال را بیشتر می‌دانم.»
او درباره غیبت ستاره‌هایش نیز گفت: «پدری، لواندوفسکی و دمبله را فردا نداریم ولی باید در همه خطوط بازی کاملی انجام دهیم. هدف ما حفظ توپ و میدان است و باید کمتر از همیشه نیز توپ از دست بدهیم. رئال بازیکنان بسیار سریع و فرصت‌طلبی دارد و از هر اشتباه ما می‌توانند استفاده کنند. باید همان نمایش فینال سوپرجام را تکرار کنیم.»
دو شکست اخیر برابر منچستریونایتد در لیگ اروپا و همچنین آلمریا در لیگ باعث شده تا هواداران کاتالان‌ها به‌شدت نگران دیدار امشب باشند اما ژاوی امیدوارانه درباره فضای رختکن تیمش حرف می‌زند: «هر روز روی ذهنیت بازیکنان کار می‌کنیم. گفته‌ام که دو شکست اخیر را فراموش کنند و برابر رئال می‌توان داستانی جدید نوشت. این یک نیمه‌نهایی کوپا دل‌ری است و می‌خواهیم به فینال برسیم. شرایط تیم از لحاظ روحی را نیز خوب می‌بینم.»