تاریخ : Mon 27 Feb 2023 - 00:00
کد خبر : 78365
سرویس خبری : ورزش

باشگاه استقلال: عذرخواهی ساپینتو باید پذیرفته باشد

منع قانونی برای حضور سرمربی پرتغالی برابر گل‌گهر وجود ندارد

باشگاه استقلال: عذرخواهی ساپینتو باید پذیرفته باشد

تیم فوتبال استقلال در حالی خود را برای دیدار با نساجی از هفته بیست‌و‌یکم رقابت‌ها آماده می‌کند که همچنان در این دیدار نیز از وجود ساپینتو بی‌بهره بوده و این سرمربی در این دیدار نیز باید همچنان از روی سکوها به هدایت استقلال بپردازد.

تیم فوتبال استقلال در حالی خود را برای دیدار با نساجی از هفته بیست‌و‌یکم رقابت‌ها آماده می‌کند که همچنان در این دیدار نیز از وجود ساپینتو بی‌بهره بوده و این سرمربی در این دیدار نیز باید همچنان از روی سکوها به هدایت استقلال بپردازد. نکته قابل توجه اینکه در حکم سنگینی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای ساپینتو داده بود این‌طور اعلام شده بود که این سرمربی در‌صورتی‌که عذرخواهی کند از محکومیت وی دو جلسه کاسته شده و تعلیقی خواهد شد که به این ترتیب این سرمربی پرتغالی می‌تواند از دیدار با گل‌گهر از هفته بیست‌و‌دوم رقابت‌های لیگ برتر به میدان برود. 
این در حالی است که چندی پیش درخصوص کم و کیف این عذرخواهی در «فرهیختگان» به نکات و ابهامات این موضوع اشاره کرده و در این خصوص نوشتیم: «از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این‌طور خبر می‌رسد که کانال رسمی باشگاه استقلال از دیدگاه مسئولان امر در این کمیته رسمی محسوب نشده و مرجعیتی ندارد و ساپینتو برای آن که دو جلسه بعدی محرومیتش تعلیق شود باید از طریق شبکه‌های رسمی صدا‌و‌سیما دست به این اقدام زده یا اینکه از طریق رسانه‌های رسمی اقدام کند.» 
البته به این موضوع نیز اشاره کردیم که کمیته استیناف باید درباره کم‌و‌کیف عذرخواهی ساپینتو تصمیم‌گیری کرده و دیگر در این خصوص کمیته انضباطی صلاحیت رسیدگی نداشته و حق بررسی و تصمیم‌گیری‌های بعدی را ندارد و شاید کمیته استیناف درباره نحوه عذرخواهی ساپینتو و کیفیت آن نظر دیگری داشته باشد. 
با این تفاصیل اما از باشگاه استقلال خبر می‌رسد این دیدگاه اعضای کمیته انضباطی به مذاق استقلالی‌ها خوش نیامده و آنها اعتقاد دارند در هر صورت ساپینتو عذرخواهی خود را مطرح کرده است. آنها می‌گویند: «این در‌حالی است که بازخورد این عذرخواهی به نقل از وی در رسانه‌های تصویری و برنامه‌های پربازدیدی مانند فوتبال برتر یا اخبار شبکه خبر برای فوتبالدوستان پخش و منتشر شده و ایرادی را نمی‌توان به آن گرفت. تمامی رسانه‌ها به این موضوع پرداخته و مطمئنا اگر چیزی برخلاف میل ساپینتو را منتشر می‌کردیم او می‌توانست نسبت به آن واکنش نشان بدهد. بنابراین ما عین همان صحبت‌ها و اظهارات این سرمربی که حاوی عذرخواهی وی بود را منتشر کردیم.»
استقلالی‌ها ضمنا اعتقاد دارند در حکم کمیته انضباطی این‌طور ذکر شده که این سرمربی فقط باید عذرخواهی کند و درباره آن بند و تبصره‌ای ذکر نشده که در کجا باید این عذرخواهی انجام شود. بنابراین با وجود سپری شدن 3 جلسه از محرومیت ساپینتو این سرمربی برای هدایت استقلال از دیدار با گل‌گهر به بعد منع قانونی نخواهد داشت.