تاریخ : Sat 25 Feb 2023 - 00:00
کد خبر : 78294
سرویس خبری : ورزش

قرعه خوب برای لژیونرهای ایرانی در لیگ اروپا

تن‌هاگ امیدوار به فتح چهار جام در این فصل

قرعه خوب برای لژیونرهای ایرانی در لیگ اروپا

مرحله پلی‌آف حذفی رقابت‌های لیگ اروپا پنجشنبه شب با انجام دیدارهای برگشت این دور برگزار شد تا درنهایت چهره 8 تیم دیگر مرحله یک‌هشتم نهایی این تورنمنت مشخص شود.

مرحله پلی‌آف حذفی رقابت‌های لیگ اروپا پنجشنبه شب با انجام دیدارهای برگشت این دور برگزار شد تا درنهایت چهره 8 تیم دیگر مرحله یک‌هشتم نهایی این تورنمنت مشخص شود. دیدارهای برگزار شده درحقیقت مصاف تیم‌های حذف شده از لیگ قهرمانان اروپا و تیم‌های دوم مرحله گروهی لیگ اروپا بود که درنهایت حذف دو تیم مطرح بارسلونا و آژاکس از مهم‌ترین اتفاقات این مرحله بود. در مهم‌ترین و جذاب‌ترین دیدار این دور منچستریونایتد و بارسلونا رودرروی هم قرار گرفتند که درنهایت این شیاطین سرخ بودند که با برتری در اولدترافورد جواز حضور در مرحله بعد را کسب کردند. دیدار رفت دو تیم در نوکمپ با تساوی 2-2 به پایان رسید و با توجه به اینکه قانون گل زده در خانه حریف دیگر در کار نیست عملا هر دو تیم در بازی برگشت هم نیاز به برد داشتند. به همین دلیل از همان شروع مسابقه، هواداران شاهد دیداری جذاب و تماشایی بودند و درنهایت شاگردان اریک تن‌هاگ موفق شدند با برتری 2 بر یک راهی مرحله بعد شوند. یونایتد به نظر می‌رسید حالا پس از حدود 10 سال آزمون و خطا توانسته بهترین جانشین برای سرالکس فرگوسن را پیدا کند و در ادامه روند فوق‌العاده‌اش در فصل اخیر این بار موفق شد صدرنشین لالیگا را شکست داده و خود را به‌عنوان یکی از جدی‌ترین مدعیان فتح دومین تورنمنت معتبر باشگاهی در اروپا مطرح کند. 
پیتر اشمایکل، گلر سابق یونایتد درباره این بازی و برتری تیم انگلیسی در این مسابقه می‌گوید: «حدود 10 سال طول کشید تا ما دوباره به این نقطه برسیم و از نظر من در این فصل هر اتفاقی ممکن است برای یونایتد رخ دهد و باید انتظار هر موفقیتی را از این تیم داشت. آنها حالا در هر 4 جامی که حضور دارند مدعی هستند و به عقیده من می‌توانند همه آنها را کسب کنند و البته این احتمال هم هست که هیچ جامی را این فصل بالای سر نبرند. البته با توجه به شرایط و پیشرفتی که تیم در این مدت داشته است به نظرم اریک تن‌هاگ فوق‌العاده کار کرده و ثابت کرده که انتخابی مناسب و عالی برای تیم بوده است. حالا تیم همانند زمان سرالکس یکی از مدعیان جدی قهرمانی است و فوتبالی زیبا و تهاجمی ارائه می‌دهد. این یونایتد از هیچ حریفی نمی‌ترسد و می‌تواند اتفاقات خوبی را در انتهای فصل رقم بزند.»
سرمربی هلندی یونایتد در پایان مسابقه درباره اینکه چگونه موفق شد در این بازی دشوار و مهم تیمش را به برتری برساند گفت: «در بین دو نیمه من روی باور تیم تاکید کردم. ما در نیمه اول از نبود باور رنج بردیم و این موضوع مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد. من همچنین به بازیکنان تذکر دادم که به اندازه کافی از کاسمیرو استفاده نکردند. آرون ون بیساکا هم فضای زیادی در سمت راست داشت که به اندازه از آن استفاده نکردیم.» این مربی هلندی با اشاره به ضعف تیمش در زمینه پرسینگ اضافه کرد: «من فکر می‌کنم که ما در پرسینگ باید بسیار شجاع‌تر باشیم. این چیزی است که ما باید روی آن تاکید کنیم. درنهایت هم تصمیم گرفتم آنتونی را تعویض کنم که سرعت بیشتری را در جریان بازی وارد کرد و باور تیمی را اضافه کرد.»

قرعه مناسب برای یونایتد و لورکوزن
ژاوی نیز درباره این شکست گفت: «آنها از نظر بدنی شرایط بسیار خوبی داشتند و گل اولی که زدند، ما را کاملا دچار مشکل کرد. سرنوشت بازی را جزئیات مشخص کرد و خیلی حیف شد چون تیم ما چهره خوبی از خود نشان داد و شاید ما شایسته نتیجه بهتری بودیم. آنها برنده نبردهای تن به تن نیمه دوم بودند و قدرت بدنی بالاتری از خود نشان دادند. البته ما در نیمه اول، این شرایط را تحت کنترل خود داشتیم. وقتی که بازی مساوی بود، موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتیم و می‌توانستیم نتیجه دیگری را رقم بزنیم. واقعا حسرت می‌خوریم و ناراحت هستیم.» یونایتد فردا در فینال جام اتحادیه به مصاف نیوکاسل خواهد رفت اما مهم‌ترین نگرانی سرمربی هلندی این تیم مصدومیت مارکوس رشفورد است که شرایطش نامشخص است و گفته می‌شود حتی ممکن است این دیدار حساس را از دست بدهد. 
قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی این تورنمنت عصر دیروز برگزار شد و شیاطین سرخ در این دور باز هم باید به اسپانیا سفر کنند اما این بار به مصاف بتیس، تیم پنجم لیگ این کشور خواهند رفت. به نظر می‌رسد پس از یک مصاف سخت، این بار قرعه‌ای بهتر نصیب تیم تن‌هاگ شده است. این برای نخستین بار است که دو تیم در رقابت‌های اروپایی به مصاف هم می‌روند اما در ماه دسامبر سال قبل و در دیداری تدارکاتی بتیس موفق شد این تیم انگلیسی را با یک گل شکست دهد. آرسنال، مدعی جدی این فصل لیگ برتر با قرعه‌ای دشوار در این مرحله مواجه شده و باید برای صعود به جمع 8 تیم برتر رودرروی اسپورتینگ لیسبون پرتغال قرار گیرد که در دور پلی‌آف با برتری 5 بر یک در مجموع میتیلند دانمارک را مغلوب کرد. 
یاران سردار آزمون در بایرلورکوزن هم پس از مصافی دشوار و پرگل برابر موناکو که درنهایت به ضربات پنالتی کشیده شد و با برتری این تیم آلمانی همراه بود حالا با قرعه‌ای راحت‌تر روبه‌رو شده‌اند و باید با فرانس واروش مجارستان دیدار کنند. علیرضا جهانبخش هم دیگر لژیونر ایرانی حاضر در این تورنمنت است که تیمش پس از صدرنشینی در دور گروهی، در مرحله پلی‌آف استراحت داشت و حالا برای رسیدن به یک‌چهارم نهایی باید شاختار دونتسک اوکراین را از پیش‌رو بردارد که با توجه به دیگر تیم‌های حاضر در این مرحله قرعه نسبتا خوبی محسوب می‌شود. یوونتوس- فرایبورگ و رم- سوسیداد دیگر دیدارهای جالب توجه این مرحله از لیگ اروپا خواهد بود.