تاریخ : Tue 21 Feb 2023 - 00:00
کد خبر : 78161
سرویس خبری : ورزش

بلیت صعود با تعویض‌های طلایی ساپینتو

صعود لیگ برتری‌ها به یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی

بلیت صعود با تعویض‌های طلایی ساپینتو

مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام‌حذفی فوتبال ایران دیروز با انجام سه مسابقه دیگر پیگیری شد که با صعود تیم‌های لیگ برتری پیکان، هوادار و استقلال به جمع 8 تیم برتر تورنمنت همراه بود.

مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام‌حذفی فوتبال ایران دیروز با انجام سه مسابقه دیگر پیگیری شد که با صعود تیم‌های لیگ برتری پیکان، هوادار و استقلال به جمع 8 تیم برتر تورنمنت همراه بود. شاگردان ریکاردو ساپینتو در‌حالی‌که این مربی پرتغالی را روی نیمکت خود نداشتند و او به‌دلیل محرومیت انضباطی از روی سکوها شاهد نمایش تیمش بود، در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف ملوان بندرانزلی رفتند. آبی‌ها که به‌تازگی در دیدار برگشت لیگ تیم مازیار زارع را شکست داده بودند این بار هم نمایش قابل‌قبولی برابر این حریف داشتند و در نهایت با برتری 2 بر صفر جواز حضور در یک‌چهارم نهایی را کسب کردند. ساپینتو پس از اینکه تیمش در نیمه نخست نتوانست به گل برسد در بین دو نیمه با آوردن ارسلان مطهری به‌جای صالح حردانی تیمش را تهاجمی‌تر کرد و از طرف دیگر اخراج مجید عیدی در دقیقه 51 که با اعتراض کادر فنی ملوان همراه بود نیز باعث شد تا این تیم شرایط بهتری نسبت به حریف پیدا کند. درنهایت دو تعویض طلایی ساپینتو جواب داد و مطهری و رمضانی که به‌عنوان بازیکنان تعویضی راهی زمین شده بودند دو گل این تیم را به ثمر رساندند. به این ترتیب استقلال موفق شد در ادامه روند خوبش در لیگ این بار در جام حذفی هم به برتری رسیده و پنجمین برد پیاپی خود در تمامی رقابت‌ها را کسب کند. در دیگر دیدار دیروز پیکان در ارومیه به مصاف تیم نود این شهر رفت و موفق شد در دیداری نه‌چندان دشوار برابر این حریف که در لیگ دو فوتبال ایران حضور دارد با دو گل نوروزی‌فرد و رمضانی به برتری برسد.
در ورزشگاه دستگردی تهران هم دیگر جدال لیگ برتری‌ها را هوادار از مس‌رفسنجان برد. شاگردان ساکت الهامی در این دیدار خانگی برابر حریف رفسنجانی خود در پایان وقت عادی و اضافه به تساوی بدون گل رسیدند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. هوادار که از دقیقه 102 با اخراج فریبرز گرامی 10 نفره بازی می‌کرد در آخرین دقایق طهماسبی را به‌جای خالدآبادی درون دروازه قرار داد و همین تغییر باعث شد تا گلر دوم هوادار با مهار پنالتی حسن جعفری، صعود تیمش به دور بعد را رقم بزند.