تاریخ : Sun 19 Feb 2023 - 00:00
کد خبر : 78088
سرویس خبری : ورزش

دست بالا با آبی‌هاست؟

سرنوشت نامعلوم ماجرای استقلال-آمانوف

دست بالا با آبی‌هاست؟

پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی در لیگ ایران بود که عزیزبک آمانوف ساز جدایی از استقلال کوک کرد و در این بین نیز نخستین زمزمه‌‌ها از جدایی این بازیکن زمانی بالا گرفت که این هافبک چند روز متوالی در تمرینات غیبت کرد.

پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی در لیگ ایران بود که عزیزبک آمانوف ساز جدایی از استقلال کوک کرد و در این بین نیز نخستین زمزمه‌‌ها از جدایی این بازیکن زمانی بالا گرفت که این هافبک چند روز متوالی در تمرینات غیبت کرد. این در حالی بود که پس از گذشت چند روز رسانه‌‌های ازبکستانی خبر دادند آمانوف به ترکیه رفته تا در اردوی آماده‌سازی تیم نسف‌قارشی که خود را مهیای حضور در لیگ قهرمانان آسیا و دیدار با الشباب عربستان می‌کند، حاضر شود. 
هرچند بحث فسخ یکطرفه قرارداد این بازیکن با استقلال باعث شد تا پیوستن قطعی آمانوف به نسف مورد تردید قرار بگیرد، درست در روزهایی که گفته می‌‌شد این بازیکن قراردادش را یکطرفه با استقلال فسخ کرده و نامه اخطار به استقلال برای دریافت مطالباتش را به اشتباه به یکی از رسانه‌های نزدیک به باشگاه استقلال ارسال کرده است. 
در هر صورت نسف امروز یکشنبه در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا که در کشور قطر برگزار می‌‌شود، به مصاف الشباب خواهد رفت. این در شرایطی است که در یکی از تصاویر منتشر‌شده در کانال باشگاه نسف، آمانوف هم با شماره 99 دیده می‌‌شود و این یعنی آمانوف احتمالا در لیست آسیایی باشگاه ازبکستانی قرار دارد. 
نکته قابل‌توجه اینکه استقلالی‌ها پیش از این اعلام کرده بودند جلوی صدور ‌ای‌تی‌سی این بازیکن را گرفته و اجازه نمی‌دهد تا آمانوف بعد از فسخ قرارداد غیرقانونی با استقلال با تیم دیگری به میدان برود. در این خصوص استقلالی‌ها قرار است به‌زودی از این بازیکن به فیفا شکایت کنند و در آینده رای کمیته تعیین وضعیت فیفا در این خصوص تعیین‌کننده خواهد بود که در این پرونده حق با باشگاه ایرانی هست یا بازیکن ازبک.