تاریخ : Wed 15 Feb 2023 - 00:00
کد خبر : 78005
سرویس خبری : ورزش

گلایه باشگاه از یحیی: تمرکزت روی تیم نیست

پرسپولیس در هفته‌های اخیر نه‌تنها برتری 5 امتیازی‌اش در صدر جدول را از دست داده بلکه حالا سه امتیاز هم از سپاهان کمتر دارد

گلایه باشگاه از یحیی: تمرکزت روی تیم نیست

پرسپولیس بعد از اینکه سال گذشته در همه جام‌های داخلی و همچنین لیگ قهرمانان(مرحله نیمه نهایی) ناکام ماند با تصمیم یحیی گل محمدی در تابستان تغییراتی زیادی را در تیمش ایجاد کرد.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار:پرسپولیس بعد از اینکه سال گذشته در همه جام‌های داخلی و همچنین لیگ قهرمانان(مرحله نیمه نهایی) ناکام ماند با تصمیم یحیی گل محمدی در تابستان تغییراتی زیادی را در تیمش ایجاد کرد. از تغییر سه عضو کادرفنی گرفته تا اضافه کردن بیش از 10 بازیکن و کنار گذاشتن تعداد زیادی از نفراتی که در زمان خود گل محمدی سرخپوش شده بودند. در واقع مدیریت باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات تابستانی همه خواسته‌های یحیی را برآورده ساخت و حتی در خط حمله بازیکن یک و نیم میلیون دلاری به خدمت گرفت. با توجه به تغییرات ایجاد شده پرسپولیس فصل را چندان خوب آغاز نکرد و از دو بازی اولش فقط دو امتیاز کسب کرد اما با اضافه شدن یورگن لوکادیا شرایط این تیم تغییر کرده و بردهای این تیم آغاز شد. تا هفته یازدهم همه‌چیز برای سرخپوشان خوب پیش رفت و این تیم با صدرنشینی راهی تعطیلات شد. 

 وقتی که یحیی حواشی تیمش را مدیریت کرد
مسابقات لیگ بعد از جام‌جهانی با دربی پایتخت استارت خورد. تقریبا 72 ساعت قبل از این مسابقه بود که لوکادیا راهی فرودگاه امام‌خمینی(ره) شده و بعد از چند ساعت معطلی ایران را ترک کرد. اقدامی که یک شوک سنگین به پرسپولیس وارد کرد، با این حال یحیی به‌جای پرداختن به این مساله تصمیم گرفت تمرکزش را روی تیم خود بگذارد و اجازه ندهد شوک رفتن لوکادیا، روز بدی را برای تیمش در دربی رقم بزند. سرخپوشان در دربی حتی دو بر یک از حریف سنتی خود عقب افتادند و درنهایت به بازی برگشته و نتیجه مساوی شد. همین نباختن در دربی باعث شد پرسپولیس راحت‌تر بتواند رفتن لوکادیا را هضم کند. یحیی هم در این مقطع همه تمرکز خود را روی این گذاشت که با تغییر تاکتیک اجازه ندهد تیمش دچار افت شود. او در انجام این کار موفق بود و پرسپولیس نیم فصل اول را با دو برد خوب مقابل گل گهر در سیرجان و نساجی در تهران به پایان رساند. 

 کنار گذاشتن دو بازیکن 
فصل نقل و انتقالات زمستانی برای پرسپولیس تقریبا خوب سپری شد. یحیی ابتدا خواستار تمدید قرارداد عیسی آل کثیر شد. در ادامه سیامک نعمتی و حامد پاکدل در لیست مازاد قرار گرفتند که دومی حاضر به جدایی نشد و با خواهش و تمنا به تمرینات برگشت. در خط حمله نیز لئاندرو پریرا جذب شد که قیمت او 400 هزار دلار کمتر از لوکادیا بود. البته با این تفاوت که مهاجم برزیلی مبلغ یک میلیون و 100 هزار دلار را برای یک فصل و نیم می‌گیرد. قضاوت فنی درمورد پریرا زود است هرچند کارنامه فوتبالی او بد نیست. اما آنچه مشخص است باشگاه پرسپولیس باز هم طبق خواسته سرمربی خود در نقل و انتقالات عمل کرد. 

 همه‌چیز از یک باخت بد شروع شد
پرسپولیس در نیم فصل دوم بعد از کسب یک برد سخت مقابل ذوب‌آهن در تهران به اهواز رفت. یک بازی سخت با فولادی که بسته و دفاعی عمل می‌کند. در این دیدار جواد نکونام خیلی خوب می‌دانست که چطور باید یحیی و تیمش را عصبی کرده و از آنها امتیاز بگیرد. سرخپوشان دومین باخت را در این دیدار متحمل شدند و یحیی در نشست خبری درمورد همه‌چیز صحبت کرد جز مسائل فنی. حرف‌های تند یحیی درمورد نحوه بازی فولاد و رفتار مربیانش درکنار زمین حواشی زیادی را برای دو تیم درپی داشت تا حدی که چند روز بعد از مسابقه مربیان دو تیم همچنان دنبال جوسازی علیه یکدیگر بودند. پرسپولیس بعد از این شکست در تهران با آلومینیوم برخورد کرد. بازی‌ای که در همان نیمه اول با اخراج علیرضا بیرانوند به جنجال کشیده شد. در نیمه دوم اگرچه پرسپولیس بازی بهتری را ارائه داد اما بازیکنانش در زدن ضربات آخر آن تمرکز لازم را نداشتند. عدم تمرکزی که از روی نیمکت به داخل زمین منتقل می‌شد. نشست خبری بعد از این مسابقه هم با حرف‌هایی از سوی یحیی برگزار شد که کاملا نشان می‌داد افکار این مربی تا حدی منفی شده است. 

 جبران مافات در آبادان
یحیی که با از دست دادن 5 امتیاز صدر جدول را به سپاهان هدیه داده بود و فاصله تیمش با استقلال هم به سه امتیاز رسیده بود، در آبادان سعی کرد خودش و تیمش را به آرامش دعوت کند. او بابت حرف‌هایی که در اهواز و در تهران بعد از بازی با آلومینیوم زده بود غیرمستقیم ابراز پشیمانی کرد و با فضای مثبتی که در تیمش به‌وجود آورد توانست دست پر از آبادان برگردد. 

 مصاحبه تند دیگر قبل از بازی با هوادار
پرسپولیس بعد از کسب پیروزی مقابل آبادان تمریناتش را چندان جدی دنبال نکرد و در شرایط بد آب‌وهوایی ترجیح داد که تمرین سبک در هتل داشته باشند. اتفاقی که دو روز قبل از این مسابقه رخ داد و روز قبل از آن هم سرخپوشان تمرین سبکی را در محل تمرین خود انجام داده بودند. گویا همین جدی نگرفتن تیم هوادار باعث شد ساکت الهامی بعد از بازی بگوید؛ حریف به فکر پیروزی پرگل مقابل ما بود! نکته عجیب اینکه یحیی شب قبل از این مسابقه به جای اینکه تمرکزش کامل روی تیم خودش باشد با یک مصاحبه تند دیگر علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ آنها را متهم به جانبداری از تیم سپاهان کرد. مساله‌ای که نشان داد تمرکز یحیی بیشتر روی بازی روز سوم اسفندماه تیمش با سپاهان در جام حذفی است. در ادامه نیز مسئولان باشگاه پرسپولیس برای اینکه باز یحیی از آنها گلایه نکند که چرا با وی همسو نیستند، یک بیانیه علیه سپاهان و کمیته داوران صادر کرد. 

 باخت بد در روزی که پرسپولیس تمرکز نداشت
شاگردان یحیی گل‌محمدی در روزی که نیاز شدید به برد داشتند تا از کورس قهرمان عقب نیفتند یک بازی بد از لحاظ فنی و بدون تمرکز را به نمایش گذاشتند. این بار ساکت الهامی تیم یحیی را فنی عصبی کرد و با بستن روزنه‌ها کاری کرد سرخپوشان به بازی مستقیم و احساسی روی بیاورند. درواقع خیلی‌خوب از بیرون می‌شد تشخیص داد که یحیی و شاگردانش با تمرکز لازم وارد میدان نشده‌اند. اگرچه یک اشتباه داوری در این بازی رخ داد که از شانس بد داور منجر به گل هوادار شد اما واقعیت امر این است که پرسپولیس در این بازی اصلا روز خوبی نداشت. 

 اجازه حرف زدن را به یحیی ندادند؟
یحیی در پایان بازی تیمش با هوادار آنقدر عصبانی بود که اگر در نشست خبری حاضر می‌شد معلوم نبود این بار چه حرف‌هایی را مطرح کند. از این رو نزدیکانش در تیم از او خواستند به نشست خبری نرود؛ چراکه اگر این بار حرفی بزند در آستانه بازی‌های مهم در جام حذفی و لیگ با محرومیت مواجه خواهد شد. 

 گلایه باشگاه از سرمربی
مدیران باشگاه پرسپولیس از اینکه یحیی شب قبل از بازی با هوادار آن مصاحبه را انجام داد از او گلایه دارند و اعتقادشان این است که او باید صبر می‌کرد و بعد از بازی اگر اعتراضی داشت، مطرح می‌کرد. اشتباهی که شاید خود یحیی هم آن را پذیرفته باشد. به‌هر‌حال اگر در روزهای آتی و تا روز بازی با سپاهان دیدید نه یحیی و نه مسئولان باشگاه پرسپولیس به مسائل حاشیه‌ای نپرداختند، تعجب نکنید. فعلا قرار است همه عوامل پرسپولیس تصمیم به سکوت گرفته و با ایجاد آرامش درونی روی بازی حساس روز سوم اسفندماه با سپاهان تمرکز کنند.