تاریخ : Tue 14 Feb 2023 - 14:10
کد خبر : 77991
سرویس خبری : جامعه


با اعلام وزارت آموزش و پرورش؛

دلیل مسمومیت دانش‌آموزان تهرانی مشخص شد

علی بازگشا، خبرنگار: مسمومیت دانش آموزان مدارس مختلف طی روزها اخیر به حدی زیاد شده که تقریبا هر روز خبری درباره مسموم شدن دانش آموزان یکی از مدارس در فضای رسانه ای کشور منتشر می شود، موضوعی که هر چند فرضیه های مختلفی در روزهای ابتدایی پیرامون آن شکل گرفته بود، اما هنوز نمی توان به طور قطع درباره این مسئله اظهارنظر کرد. نکته دیگر درباره این مسمومیت ها آن است که هر چند اولین گزارش ها در این باره از قم آغاز شد، اما این اتفاق در محدوده این استان باقی نماند و به تدریج دیگر شهرها هم درگیر این مسئله شدند. 
اتفاقی که امروز در یکی از مدارس تهران تکرار شد؛ اما این بار ماجرا متفاوت بود؛ چرا که از همان ابتدا دلیل این مسئله مشخص شده است. آنطور که رسانه ها اعلام کرده اند 
 ساعت ۱۰ صبح امروز در پی کنجکاوی دو دانش‌آموز یکی از مدارس منطقه ١١ تهران، اسپری حشره‌کش در فضای کلاس، منتشر و حدود ٣٠ دانش‌آموز دچار مشکل تنفسی شدند. البته خوشبختانه با اقدام سریع عوامل مدرسه، دانش‌آموزان از فضای کلاس خارج شده و تعدادی از آنها که دچار استرس شده بودند توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

با این حال انتظار می رود مسئولین هر چه سریعتر پرونده مربوط به مسمومیت دانش اموزان را مشخص کنند. اتفاقی که قطعا باعث می شود تا فشار روانی موجود در جامعه و مدارس کشور نیز کاسته شود.