تاریخ : Wed 08 Feb 2023 - 00:00
کد خبر : 77795
سرویس خبری : ورزش

انتقاد باشگاه از عنایتی: قدر نشناس نباش

آب مسجدسلیمانی‌ها با سرمربی جدید هم در یک جوی نمی‌رود

انتقاد باشگاه از عنایتی: قدر نشناس نباش

اظهارات اخیر رضا عنایتی در کنفرانس خبری نشان می‌دهد او از شرایط باشگاه راضی نیست. این را بگذارید در کنار نارضایتی اخیر بازیکنان تیم صنعت‌نفت از دریافتی مالی اخیر. داستان از این قرار است که هفته گذشته و بعد تساوی تیم نفت مسجدسلیمان مقابل تیم پیکان قرار بود 10 درصد از مبلغ قرار‌داد بازیکنان را پرداخت کنند .

نیلوفر مژدهی، خبرنگار:اظهارات اخیر رضا عنایتی در کنفرانس خبری نشان می‌دهد او از شرایط باشگاه راضی نیست. این را بگذارید در کنار نارضایتی اخیر بازیکنان تیم صنعت‌نفت از دریافتی مالی اخیر. داستان از این قرار است که هفته گذشته و بعد تساوی تیم نفت مسجدسلیمان مقابل تیم پیکان قرار بود 10 درصد از مبلغ قرار‌داد بازیکنان را پرداخت کنند اما این 10 درصد به 5 درصد تبدیل شد. ضمن اینکه بازیکنان جدید که قرار بود همچون سایران دریافتیشان به 25 درصد برسد هم همین 5 درصد را گرفتند. 
اینجا بود که رضا عنایتی خود را کنار بازیکنان قرار داد و مدعی شد حق با آنها است. گویا این مربی زمانی با مسئولان باشگاه به توافق رسید که به او وعده پول دادند و مدعی شدند می‌تواند بازیکنان مورد نظرش را بخرد و البته به باشگاه نیز پول تزریق می‌شود. درنتیجه وقتی این مربی دید نه‌تنها مشکلات مالی پا‌برجا است بلکه از وعده‌ها هم عقب هستند، در نتیجه واکنش نشان داد و اعتراض خود را در کنفرانس خبری قبل از بازی با استقلال نشان داد. 
حالا اینکه چرا مسئولان باشگاه نفت مسجدسلیمان از این شرایط ناراحت شدند و در مقابل اظهارات این مربی گارد گرفتند، به همان 5 درصد مربوط می‌شود. همان‌طور که می‌دانید این باشگاه طبق قوانین نمی‌تواند از کمک‌های دولتی استفاده کند در نتیجه باید برخی کمک‌ها از وزارت نفت را از طریق شهرداری یا وزارت ورزش دریافت کند که گویا این‌بار موفق نبودند و تلاش‌های مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان برای پرداخت پول به بازیکنان به نتیجه نرسید. در نتیجه مدیرعامل نفتی‌ها با کمک وزارت نفت از طرق دیگری موفق شدند چند بخش پول جمع کنند که جمع آن به 2 میلیارد تومان رسید. ابوذر شجاعی این پول را با چک شخصی خود در اختیار اعضای تیم قرار داد و به این ترتیب به هر بازیکن 5 درصد پول رسید. از این رو مدیریت باشگاه با توجه به سختی‌ای که برای تهیه این پول کشیده بود، توقع داشت در کنفرانس قبل از بازی با استقلال، عنایتی به جای گله و گله‌گذاری از آنها به خاطر تلاش‌شان یاد کند یا حداقل به خاطر این وضع گلایه نکند. 
عنایتی اما برخلاف تصور آنها به‌شدت از وضع موجود گله کرد و همین باعث ناراحتی مدیریت باشگاه شد. او که در این مدت چند تغییر ایجاد کرده بود تا عنایتی را بر مسند کار بنشاند هرگز فکر نمی‌کرد با چنین برخوردی روبه‌رو شود. شنیدیم شجاعی به نوعی ناراحتی خود از این وضع را بعد از کنفرانس خبری به اطلاع سرمربی تیمش رساند و حتی دوشنبه شب وقتی سرمربی تیم با او تماس گرفته تا در این مورد یا دیگر مسائل گفت‌وگو کند جواب تماس‌های این مربی را نداده است. وی به گوش عنایتی رسانده است که دو هفته به خاطر قولی که به او داده بود به دنبال پول بود و توقع نداشت چنین اظهاراتی را بشنود. 

تغییرات عنایتی
مهران حسنوند مدیر رسانه باشگاه نفت در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در واکنش به صحبت‌های رضا عنایتی در کنفرانس خبری پیش از بازی نفت مسجد سلیمان و استقلال تهران خطاب به این مربی اظهار داشت: «این نهایت بی‌انصافی و قدرنشناسی عنایتی است که هیات‌مدیره را در باشگاه نفت تخریب کند. آن هم در شرایطی که امکانات مثال‌زدنی و کم‌نظیری را در اختیار او قرار داده است. مدیریت علی‌رغم شرایط مالی سختی که باشگاه نفت در آن قرار دارد توانست پنچ درصد از قرارداد بازیکنان را با همکاری مسئولان شهری و مناطق نفت‌خیز پرداخت کند و حتی آقای شجاعی چک شخصی خود را به بازیکنان به مبلغ دومیلیارد تومان تحویل داده است.» 
اما این تنها اتفاق نبود. دوشنبه‌شب و در کنفرانس خبری، محمد نوری‌فر به‌عنوان مدیررسانه‌ای در کنفرانس خبری شرکت کرد. وقتی اصحاب رسانه در این مورد پرسیدند و فکر کردند مدیررسانه‌ای نیز تغییر کرده، عنایتی ادعا کرد نوری‌فر مدیررسانه‌ای خود اوست. به‌این‌ترتیب نوری‌فر، مدیر رسانه‌ای باشگاه نفت مسجدسلیمان نیست و قراردادی ندارد. در نتیجه عنایتی برای اینکه مدیر مورد‌نظر خود را به کنفرانس خبری ببرد مهران حسنوند را حذف کرد. در‌حالی‌که حسنوند طرف حساب باشگاه بوده و با توجه به اینکه کارت مدیر رسانه‌ای برای او صادر شده در بازی با استقلال در ورزشگاه آزادی کنار تیم بود. اینکه چرا عنایتی چنین تصمیمی گرفته قطعا می‌تواند جواب جالبی داشته باشد اما به‌هر‌حال وقتی به جای مدیررسانه‌ای باشگاه، مدیر منتخب خود را به کنفرانس خبری برده است یعنی مدیرباشگاه را قبول ندارد و اینکه چرا مدیر خود را به باشگاه معرفی نکرده و از همان ابتدای ورود، نوری‌فر را جانشین حسنوند نکرده سوال بعدی است. از‌این‌رو این اتفاق نیز برای نفتی‌ها جالب نبوده و با توجه به اظهارات تند عنایتی از وضعیت تیم در کنفرانس خبری به نوعی در مقابلش موضع گرفتند. 
حتی شنیدیم شجاعی در محفلی خصوصی مدعی شده از اظهارات عنایتی متاسف است چراکه حس می‌کند او به باشگاه پشت کرده در‌حالی‌که باشگاه برای اینکه او را روی کار بیاورد اشکش را حذف کرد. مدیر رسانه‌ای نفت به این موضوع اشاره کرد و ادامه داد: «آقای رضا عنایتی اولا بدانید که باشگاه نفت موش آزمایشگاهی نیست که هر چه دل‌تان بخواهد انجام داده و از موقعیت بغرنج آن سوءاستفاده کنید. اگر هم بخواهید اهداف ناقص خودتان را به این تیم تحمیل کنید بدانید شما میلیاردها تومان پول بابت نجات دادن باشگاه نفت قرار‌داد بسته‌اید و در قبال نتایج باید پاسخگو باشید.» 

عدم پاسخگویی
شاید به نظر می‌رسد اگر عنایتی نتواند با این تیم نتیجه بگیرد و این تیم را در لیگ برتر نگه دارد، او گزینه بعدی حذف باشد اما اینطور نیست؛ چراکه این مربی با مبلغ بالایی قرارداد بسته و حضورش روی نیمکت تیم نفت حاصل تلاش‌های بی‌وقفه ابوذر شجاعی است. همین هم باعث شد تلاش‌های ما برای گفت‌وگوی مستقیم با مدیرعامل نفتی‌ها به نتیجه نرسد چراکه او با توجه به تلاش‌هایی که برای روی کار آوردن این مربی کرد حرفی برای دفاع از خود و نقد مستقیم اظهارات عنایتی ندارد. شجاعی با ورود به باشگاه مهاجری را برکنار و پس از آن اشکش را با تمام حواشی از تیم کنار گذاشت اما حالا زمانی که منتظر بود عنایتی از او و تلاش‌هایش قدردانی کند با اعتراض‌های این مربی از شرایط موجود روبه‌رو شد. گویا او گفته است قرار بود عنایتی تیم را در لیگ برتر نگه دارد و آرامش را به تیم برگرداند اما نه‌تنها کمکی به آرامش تیم نمی‌کند که بازیکنان را به خاطر شرایط مالی تحریک می‌کند!
درنهایت مهران حسنوند مدیررسانه‌ای باشگاه نفت مسجدسلیمان لب به سخن گشود و بعید است اظهارات او طی هماهنگی با باشگاه بیان نشده باشد؛ چراکه اولا هم خیلی تند است و هم همان‌طور که نوشتیم شجاعی نمی‌خواهد بر علیه انتخاب خود صحبت کند در نتیجه گلایه‌اش را از زبان مدیررسانه‌ای مطرح کرد. درنهایت مدیر رسانه‌ای این باشگاه در ادامه اظهارات جنجالی‌اش تصریح کرد: «تعیین‌تکلیف و تخریب ارکان باشگاه نشان‌دهنده اهداف ناصواب و مسئولیت‌گریزی سرمربی تیم است. آقای عنایتی شما وظیفه دارید تمرکز خود را روی نجات باشگاه نفت از سقوط به دسته پایین‌تر بگذارید. جناب عنایتی به شما توصیه می‌کنم از همراهی و احترام ارکان باشگاه سوءاستفاده نکنید که اینها همه در جهت نجات باشگاه از سقوط انجام می‌شود. در کنفرانس خبری نشان دادید که با باشگاه نفت همدل نیستید و صد‌البته باشگاه نفت پلکان ترقی شما برای رسیدن به آرزوی دیرین که کسب سرمربیگری استقلال است، نیست و آه هواداران باشگاه مظلوم نفت گریبان شما را خواهد گرفت.»