تاریخ : Thu 02 Feb 2023 - 09:17
کد خبر : 77655
سرویس خبری : ورزش

نمی‌گویم اشتباهات داوری عمدی است اما قربانی شدیم

کریم باقری در گفت وگو با «فرهیختگان»:

نمی‌گویم اشتباهات داوری عمدی است اما قربانی شدیم

به‌نظر من پرسپولیس در دو بازی اخیر خودش مقابل فولاد و پرسپولیس قربانی سوت‌های اشتباه داوران شد. اصلا دوست ندارم راجع به داوری حرف بزنم

کریم باقری، مربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از تساوی تیمش برابر آلومینیوم اراک در هفته هجدهم لیگ برتر که در دیداری پرحاشیه به‌دست آمد، در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفت: «به‌نظر من پرسپولیس در دو بازی اخیر خودش مقابل فولاد و پرسپولیس قربانی سوت‌های اشتباه داوران شد. اصلا دوست ندارم راجع به داوری حرف بزنم اما بعضی‌وقت‌ها اشتباهاتی رخ می‌دهد که واقعا نه‌تنها نتیجه، بلکه جدول رقابت‌ها را هم جابه‌جا می‌کند. امیدوارم داوران با تمرکز بیشتری قضاوت کنند و با اشتباهات بزرگ خود سرنوشت تیم‌ها را تغییر ندهند.»
مربی پرسپولیس در واکنش به اینکه یحیی گل‌محمدی اعتقاد دارد عوامل پشت‌پرده دوست ندارند، تیم او نتیجه بگیرد؟ عنوان کرد: «به‌هرحال وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد شخص سرمربی است که بیش از هر فرد دیگری در تیم تحت‌فشار قرار می‌گیرد. یحیی هم شخصیت آرامی دارد اما ببینید کار را به کجا رسانده‌اند که او به این شکل واکنش نشان داده و عصبانی می‌شود. متاسفانه در اهواز به آن شکل برای ما پنالتی واضح را نگرفتند و در بازی با آلومینیوم هم داور واقعا اشتباهات تاثیر‌گذاری داشت. من اصلا درمورد صحنه‌ای که علیرضا بیرانوند به‌خاطرش اخراج شد حرفی ندارم، چون از صحنه دور بودم اما حداقل دو پنالتی واضح در جریان بازی اتفاق افتاد که داور از صحنه دور بود و ندید. به‌عقیده من داور به خاطر جاگیری بد صحنه را ندید و از این لحاظ مقصر بود.»
وی در پاسخ به این سوال که چقدر اعتقاد دارد عواملی دوست ندارند پرسپولیس نتیجه بگیرد، گفت: «من تفکر اینچنینی ندارم اما واقعا همه ما وقتی صحنه‌های واضحی را می‌بینیم که منجر به اشتباهات داوری‌شده طبیعی است که دچار شک‌وتردید شویم. قطعا اگر یحیی حرفی می‌زند برای آنها دلیل و مدرک دارد. او هر حرفی را بی‌جهت به زبان نمی‌آورد و الان هم که شدیدا تحت‌فشار است باید به او حق داد. در هر صورت این رسمش نیست که با پرسپولیس اینچنین رفتار می‌شود اما هواداران مطمئن باشند ما با قدرت راه‌مان را ادامه می‌دهیم.»
باقری در پایان در واکنش به مسدود شدن حسابش نیز اضافه کرد: «قصد من این بود به‌عنوان یک هموطن کمکی به مردم زلزله‌زده خوی کرده باشم که متاسفانه بعد از سه‌ساعت کمک‌های مردمی حسابم مسدود شد. گفتند این کار باید مراحل قانونی‌اش را طی کند که قرار است پیگیر شویم. من از مردم ایران -که در همان سه‌ساعت کلی کمک کردند- تشکر می‌کنم و مردم خوی اطمینان داشته باشند که پیگیر این کمک‌های مردمی به اتفاق دوستان‌مان هستیم تا ان‌شاءالله بتوانیم کمکی هرچند کوچک به این عزیزان که در شرایط بسیار سختی در سرمای شدید خوی به سر می‌برند، کرده باشیم.»