تاریخ : Sun 29 Jan 2023 - 18:59
کد خبر : 77551
سرویس خبری : سیاست

«راه تمام شده» منتشر شد

«راه تمام شده» منتشر شد

44 سال پس از انتخاب مهندس بازرگان به ریاست دولت موقت کارنامه نهضت آزادی را در ویژه‌نامه‌ای با عنوان «راه تمام شده» بازخوانی کردیم. 

ویژه‌نامه جدید روزنامه فرهیختگان که نقد و بررسی کارنامه نهضت آزادی است با گفتارهایی از عباس سلیمی‌نمین، مسعود رضایی، محمدجواد مظفر، قاسم تبریزی، محمدرضا کائینی و مهدی معتمدی‌مهر منتشر شد و در کیوسک‌های مطبوعاتی پیش روی مخاطبان است.

44 سال پس از انتخاب مهندس بازرگان به ریاست دولت موقت کارنامه نهضت آزادی را در ویژه‌نامه‌ای با عنوان «راه تمام شده» بازخوانی کردیم. 

محمد زعیم‌زاده جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان در سرمقاله این ویژه‌نامه با عنوان «بازرگانِ پروژه‌های ناتمام» از چهار پروژه ناتمام یعنی پروژه ملی‌گرایی و اسلام سیاسی، پروژه مبارزه محدود علیه شاه و احیای پارلمانتاریسم، پروژه پیرایش مجاهدین و پروژه استقرار دولت تکنوکرات جناحی گفته است.

عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران به تفصیل کتاب خاطرات مرحوم ابراهیم یزدی را نقد و بررسی کرده است. در این ویژه نامه همچنین مشروح مناظره‌ای با حضور قاسم تبریزی، پژوهشگر تاریخ معاصر ایران و مهدی معتمدی‌مهر، مسئول کمیته آموزش و پرورش نهضت آزادی درباره عملکرد نهضت آزادی با عنوان "کدام ملی، کدام مذهبی!؟" منتشر شده و از نسبت اندیشه بازرگان با امام و اینکه چرا بازرگان نخست وزیری را پذیرفت و... سخن به میان آمده است.

در یک گذرنگاه زمانی به فراز و نشیب‌های نهضت آزادی پرداخته شده و از تاسیس نهضت آزادی تا ممنوعیت رسمی فعالیت نهضت در قالب تصویر به نمایش درآمده است.

گفت‌وگوهای دیگر این ویژه‌نامه با چهره‌هایی چون مسعود رضایی پژوهشگر تاریخ معاصر، محمدجواد مظفر مسئول روابط عمومی شورای انقلاب، محمدرضا کائینی، پژوهشگر تاریخ معاصر است.

اگر علاقه‌مند به تهیه ویژه‌نامه‌های روزنامه فرهیختگان هستید به شماره ۰۹۹۶۰۴۶۶۱۸۹ پیامک بزنید.