تاریخ : Wed 25 Jan 2023 - 00:00
کد خبر : 77430
سرویس خبری : ورزش

طارمی در بین 80 ستاره برتر دنیا

گلزن ایرانی بالاتر از ستاره‌های لیگ برتر، رئال و بارسا

طارمی در بین 80 ستاره برتر دنیا

مهدی طارمی در سال‌های اخیر درخشش فوق‌العاده‌ای در لیگ پرتغال داشته و نمایش کم نقص او باعث شده بارها مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گیرد. عملکرد خوب این گلزن ملی‌پوش ایرانی در پورتو و همچنین گلزنی‌اش در جام جهانی به انگلیس سبب شد.

مهدی طارمی در سال‌های اخیر درخشش فوق‌العاده‌ای در لیگ پرتغال داشته و نمایش کم نقص او باعث شده بارها مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گیرد. عملکرد خوب این گلزن ملی‌پوش ایرانی در پورتو و همچنین گلزنی‌اش در جام جهانی به انگلیس سبب شد تا بار دیگر او مورد توجه قرار گیرد و این بار نشریه گاردین انگلیس که هر ساله 100 بازیکن برتر فوتبال دنیا را انتخاب می‌کند نام او را در بین ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان و بالاتر از برخی نفرات شناخته شده و نامدار دنیای فوتبال قرار دهد. در حالی‌که گفته می‌شد طارمی ممکن است در نقل و انتقالات زمستانی راهی تیمی در لیگ جزیره شود اما ظاهرا قرار نیست فعلا چنین اتفاقی رخ دهد و او به احتمال زیاد حداقل تا انتهای فصل در پورتو توپ خواهد زد تا آمار گلزنی و گلسازی‌اش در این تیم را بهتر کند.
گاردین نام این مهاجم 39 ساله را در رتبه 78 فهرست 100 بازیکن برتر دنیا قرار داده و در توضیح عملکرد او در سال 2022 می‌نویسد:«مهاجم تیم ملی ایران آماری فوق‌العاده را در پورتو از خود بجای گذاشت و با 20 گل زده و 12 پاس گل نقش مهمی در قهرمانی تیمش در فصل قبل ایفا کرد. پس از اینکه او در پرتغال نخستین قهرمانی‌اش را جشن گرفت در جام جهانی نیز به همراه تیم ملی ایران حاضر شد و توانست دو بار دروازه تیم ملی انگلیس را باز کند. او در دوران حضورش در پورتو گل‌های زیبای زیادی به ثمر رسانده است از جمله ضربه قیچی برگردان به یادماندنی‌اش در دیدار برابر چلسی در لیگ قهرمانان در آوریل سال 2021 که حتی این گل نامزد جایزه پوشکاش نیز شد. او که روزی در تیم دانش‌آموزی ایران بازی می‌کرد حالا مورد توجه باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار دارد و در حالی‌که 30 ساله شده است اما مشتریان خوبی در بین باشگاه‌های معتبر دارد. او نخستین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است که به فهرست 100 بازیکن برتر سال گاردین راه پیدا کرده است.»
جالب اینکه در فهرستی که از سوی گاردین منتشر شده است ستاره‌هایی چون کالیدو کولیبالی(چلسی)، لیساندرو مارتینز  و رافائل واران(منچستریونایتد)، داروین نونیز(لیورپول)، کایل واکر(منچسترسیتی)، فرانکی دی‌یونگ(بارسلونا) و رودریگو(رئال‌مادرید)، مانوئل نویر، سرژ گنابری، اوپامکانو و لروی سانه(بایرن مونیخ) و ساندرو تونالی(میلان) پایین‌تر از طارمی قرار رفته‌اند و همین موضوع ارزش کار ستاره فوتبال ایران را بیش از پیش نشان می‌دهد.