تاریخ : Mon 23 Jan 2023 - 00:00
کد خبر : 77370
سرویس خبری : ورزش

احساس بی‌اعتمادی شدید ساپینتو به آقای دکتر!

پشت‌پرده کنار گذاشتن یزدانی از استقلال

احساس بی‌اعتمادی شدید ساپینتو به آقای دکتر!

با مصدومیت عارف غلامی و محمدحسین مرادمند از ترکیب خط دفاعی استقلال هیچ چاره‌ای به جز استفاده از سیاوش یزدانی در ترکیب خط دفاعی این تیم در چند بازی اخیر آبی‌ها برای ساپینتو باقی نماند.

تراکتور پیشنهاد معاوضه سیاوش_آلوز را رد کرد

با مصدومیت عارف غلامی و محمدحسین مرادمند از ترکیب خط دفاعی استقلال هیچ چاره‌ای به جز استفاده از سیاوش یزدانی در ترکیب خط دفاعی این تیم در چند بازی اخیر آبی‌ها برای ساپینتو باقی نمانده و این سرمربی بالاجبار از این مدافع به‌عنوان زوج خط دفاعی تیمش در کنار سیلوای برزیلی استفاده کرد، این درحالی است که به جز پیروزی دیرهنگام و سخت استقلال مقابل تراکتور از مرحله یک‌شانزدهم‌نهایی جام حذفی، این تیم از 3 بازی اخیر خود در لیگ برتر فقط یک امتیاز کسب کرد تا دوباره وارد بحران شود. 
در این خصوص اما روز گذشته خبری مبنی‌بر محرومیت سیاوش یزدانی از تمرینات استقلال و در ادامه حضور وی در لیست خروجی ساپینتو منتشر شد این درحالی است که درباره وضعیت یزدانی نیز این باشگاه در فضای مجازی به این موضوع واکنش نشان داده و این‌طور نوشت: «با نظر کادرفنی استقلال، سیاوش یزدانی مدافع این تیم در اختیار باشگاه قرار گرفت. سیاوش یزدانی با باشگاه استقلال قرارداد دارد و تا تعیین‌تکلیف وضعیت او، نمی‌تواند آبی‌پوشان پایتخت را همراهی کند.» 
یزدانی البته در بازی‌های اخیر این تیم به‌خصوص در دو بازی پیاپی با تیم تبریزی هم عملکرد غیرقابل قبولی را از خود ارائه داده بود با این حال ساپینتو به‌ناچار و به خاطر نداشتن دفاع تخصصی از این بازیکن در بازی با سپاهان نیز استفاده کرد که البته روی اشتباهات یزدانی درنهایت شاگردان ساپینتو با دست خالی اصفهان را ترک کرده و راهی تهران شدند. 
بر همین اساس و طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» ساپینتوی پرتغالی که تا دقایقی بعد از بازی با سپاهان بهت‌زده به اتفاقات این دیدار فکر می‌کرد در همان لحظات اولیه تصمیم می‌گیرد تا عذر یزدانی را خواسته و او را کنار بگذارد. با این حال در مشورت با اطرافیان، سرمربی پرتغالی تا حدودی از نشان دادن واکنش اولیه خودداری کرده و مقرر می‌شود تا در تمرین روز یکشنبه که قرار بود با حضور فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه برگزار ‌شود این تصمیم را اجرایی کرده و سپس در جلسه با مدیریت با استدلال، این بازیکن را در لیست خروجی قرار بدهد. 
بر همین اساس و طبق شنیده‌ها یک نوع احساس بی‌اعتمادی شدید بعد از بازی با سپاهان نسبت به یزدانی در ذهن ساپینتو ایجاد شده تا جایی که او اظهارات برخی اطرافیانش مبنی‌بر بخشش یا نادیده گرفتن اتفاقات بازی با سپاهان را بلافاصله رد کرده و درنهایت همین بی‌اعتمادی محض به رفتار یزدانی باعث می‌شود تا او عذر این بازیکن را بخواهد. 
یزدانی قبلا در مصاحبه‌ای درخصوص مجادله‌اش با محمود فکری گفته بود: «فکری می‌‌گفت کجا می‌‌‌روی و من هم گفتم اندازه پولی که من دادید تمرین می‌کنم. واقعا خیلی عصبانی بودم. فکری بازهم من را اخراج کرد و من گفتم دیگر برای شما بازی نمی‌کنم و مربی که پشت بازیکنش را نمی‌گیرد بازیکن برای او بازی نمی‌کند. خوشحالم برایش بازی نکردم و به خودم افتخار می‌کنم و هیچ‌وقت قبول نمی‌کنم شاگرد ایشان هستم.»
به نظر می‌رسد سابقه همین صحبت‌ها و حواشی که در همین برهه زمانی در حضور ساپینتو در فضای مجازی از سوی یزدانی مطرح شده بود باعث شد تا درنهایت این سرمربی عذر آقای دکتر استقلالی‌ها را بخواهد. لازم به ذکر است شنیده می‌شود در تماس تلفنی ساپینتو با هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور این سرمربی از وی درخواست می‌کند تا یزدانی با آلوز معاوضه شود که این درخواست مورد استقبال نصیرزاده واقع نمی‌شود. 

شکایت هواپیمایى زاگرس از استقلال میراث دوره خلیل‌زاده
ابتدای هفته جاری درخصوص شکایت شرکت هواپیمایى زاگرس از استقلال منتشر شد که خواستار دریافت ١٨ میلیارد تومان از این باشگاه شده است و از این قرارداد به دوره زمانی مدیریت آجورلو اشاره شد. این درحالی است که این بدهى به دوره حضور خلیل‌زاده در باشگاه استقلال به‌عنوان سرپرست این باشگاه بازمی‌گردد و شامل بر هزینه پرواز و همچنین مبالغى است که به‌صورت قرض از این شرکت هواپیمایى دریافت شده بود. 
طلب زاگرس به دو فصل اخیر ارتباطى پیدا نمى‌کند؛ چراکه استقلالى‌ها فصل گذشته با هواپیمایى معراج همکارى داشتند و در فصل جارى نیز در دوره آجورلو با قرارداد اسپانسرى از پروازهاى شرکت معراج استفاده مى‌کنند.