تاریخ : Sun 22 Jan 2023 - 19:09
کد خبر : 77353
سرویس خبری : جامعه


انتقاد روزنامه دولت از تعطیلی مدارس؛ آیا واقعا مسئولان سود و زیان تعطیلات را سنجیده اند؟

روزنامه ایران نوشت:
چندی پیش اخباری از تعداد روزهای حضور دانش آموزان در مدارس در فضای مجازی پیچید که دانش آموزان از ابتدای سال تحصیلی تا آن روز تنها 38 روز در مدرسه حضور داشتند. 

دی ماه 96 که طرح تعطیلات زمستانی مطرح شد، نظر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی این بود که این طرح و طرح هایی شبیه به این پاک کردن صورت مساله آلودگی هواست و باید ریشه آلودگی را پیدا کنیم نه اینکه بخواهیم 4 مشکل دیگر هم در سیستم آموزشی ایجاد کنیم.

 باید توجه کرد که تقریبا از سال 96 بود که تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا (آن سال به مدت 4 روز در نیمه اول سال تحصیلی) باب شد و نکته این است که تا امروز نه تنها به شکل موثری ریشه مشکل حل نشده بلکه اتفاقا تعطیلات ضربه کارسازی به سیستم آموزشی کشور زده است.

هیچ سالی مانند امسال این تعطیلات زیاد نبود و از سوی دیگر به دلیل تعطیلات دوساله ای که کرونا بر سیستم آموزشی تحمیل کرد، حالا این تعطیلات بیشتر به چشم می آید و اساسا این پرسش را مطرح می کند که آیا واقعا سود و زیان تعطیلات را مسئولان سنجیده اند؟ علاوه بر این سوال دیگری مطرح است؛ اینکه آموزش و پرورش به عنوان یکی از وزارتخانه های مهم کشور که مدام بر آموزش حضوری و طرفداری از آن تاکید دارد چرا نمی تواند به شکل مستقل نظرش را به نهادهای بالا دستی اعلام کند؟