تاریخ : Thu 19 Jan 2023 - 00:00
کد خبر : 77276
سرویس خبری : ورزش

آزمون در میان برترین انتقال‌های زمستانی لیگ روسیه

سود زنیت از خرید مهاجم ایرانی

آزمون در میان برترین انتقال‌های زمستانی لیگ روسیه

پنجره نقل و انتقالات زمستانی در روسیه برخلاف اکثر کشورهای اروپایی هنوز باز نشده و تیم‌های این کشور از 26 ژانویه (پنجشنبه آینده) می‌توانند بازیکنان جدید و مورد نظرشان را به خدمت بگیرند. سایت اسپورت‌دیلی روسیه به همین بهانه به سراغ برترین خریدهای تاریخ لیگ این کشور در ژانویه رفته که در بین آنها نام سردار آزمون نیز دیده می‌شود.

پنجره نقل و انتقالات زمستانی در روسیه برخلاف اکثر کشورهای اروپایی هنوز باز نشده و تیم‌های این کشور از 26 ژانویه (پنجشنبه آینده) می‌توانند بازیکنان جدید و مورد نظرشان را به خدمت بگیرند. سایت اسپورت‌دیلی روسیه به همین بهانه به سراغ برترین خریدهای تاریخ لیگ این کشور در ژانویه رفته که در بین آنها نام سردار آزمون نیز دیده می‌شود. این سایت در گزارش خود آورده است: «4 سال پیش و در ژانویه سال 2019 زنیت یکی از بهترین خریدهای زمستانی تاریخ خود را انجام داد. باشگاه شهر سن‌پترزبورگ با پرداخت فقط 12 میلیون یورو به رابین کازان، سردار آزمون را خرید. این مهاجم ایرانی در طول سه سالی که در این باشگاه حضور داشت عملکردی عالی ارائه کرد و روزهای بسیار خوبی را با زنیت سپری کرد. آزمون در طول این مدت 104 بازی برای تیمش انجام داد که حاصل آن 62 گل زده و 23 پاس گل بود. زنیت به کمک درخشش این مهاجم ملی‌پوش توانست 4 سال پیاپی قهرمان لیگ شود و یک قهرمانی جام حذفی و دو قهرمانی سوپرجام نیز به تالار افتخارات این باشگاه افزوده شد. البته پایان این همکاری چندان خوش نبود و او سال قبل و در شرایطی نه‌چندان دوستانه زنیت را به مقصد بایرلورکوزن ترک کرد.»
آزمون البته در این فهرست بین 6 انتقال گران‌قیمت زمستانی قرار دارد، اما باشگاه‌های روسی برای خرید نفراتی چون تیموشچوک، باریوس، روندون، آلبرتو و ویلیان ارقامی به مراتب بالاتر پرداخت کردند اما این نفرات به اندازه ستاره تیم ملی ایران نتوانستند موفق باشند و در تیم‌های جدید خود بدرخشند.