تاریخ : Sat 14 Jan 2023 - 14:45
کد خبر : 77129
سرویس خبری : سیاست


لو دادن اطلاعات مرتبط با شهید فخری‌زاده به سرویس جاسوسی انگلیس توسط علیرضا اکبری

وی در اطلاعاتی که به سرویس بیگانه داده، شهید فخری‌زاده را فردی کلیدی در سطح تکنیکال معرفی کرده است.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:
درسال ۱۳۸۶، با توجه به محدود بودن سفر و ملاقات در آن مقطع، افسر اطلاعاتی انگلیس به نام جرج، یک دستگاه لپ‌تاپ اپل به منظور ایجاد ارتباط امن و آگاهی از وضعیت اکبری، در اختیار وی قرار می‌دهد.

اکبری در این رفت‌وآمدها اطلاعات مهم کشور در مسائل راهبردی در حوزه سیاست داخلی و خارجی، منطقه‌ای، دفاعی، موشکی، مذاکرات هسته‌ای و مباحث اقتصادی مرتبط با تحریم‌ها را جمع‌آوری و به صورت کاملا آگاهانه و هدفمند تحویل افسران اطلاعاتی انگلیس داده است.

محکوم‌علیه در اعترافات صریح خود در جریان بازجویی‌های تخصصی سربازان گمنام امام زمان(عج) و نزد مقام قضایی، در رابطه با سوالاتی که افسران اطلاعاتی MI6 از وی درباره حوزه‌های مختلف در ایران پرسیده‌اند، بیش از ۲ هزار سوال را عنوان کرده است.

اکبری در طول همکاری با سرویس جاسوسی انگلیس با مسئولین کشور جلسات مکرر داشته و نظرات آن‌ها در موضوعات مختلف را دریافت می‌کرده و به سرویس منتقل می‌کرده است.

وی در ارتباطات خود با مسئولین سوالات خاصی را مطرح می‌کرده و سوالات مطروحه از جانب وی مطابق با آخرین نیازمندی‌های سرویس اطلاعاتی MI6 بوده است.
 
در سوالات مطرح‌شده از سوی افسران اطلاعاتی انگلیسی حدود ۱۷۸ نام برده شده  که دانشمندان ایران از جمله شهید فخری‌زاده یکی از آن اسامی است.

وی در اطلاعاتی که به سرویس بیگانه داده، شهید فخری‌زاده را فردی کلیدی در سطح تکنیکال معرفی کرده است.