تاریخ : Wed 11 Jan 2023 - 00:00
کد خبر : 77031
سرویس خبری : ورزش

رای فیفا تکلیف را روشن می‌کند

چرا استراماچونی برای باز شدن پنجره از محاسبات استقلالی‌ها خارج شد؟

رای فیفا تکلیف را روشن می‌کند

باشگاه استقلال در این مدت تلاش زیادی را به عمل آورده تا با تسویه‌حساب با طلبکاران خارجی و قدیمی خود گره از کار گشوده و به‌سرعت پنجره‌اش را به‌منظور تقویت این تیم برای نیم‌فصل دوم بگشاید.

باشگاه استقلال در این مدت تلاش زیادی را به عمل آورده تا با تسویه‌حساب با طلبکاران خارجی و قدیمی خود گره از کار گشوده و به‌سرعت پنجره‌اش را به‌منظور تقویت این تیم برای نیم‌فصل دوم بگشاید.
استقلالی‌ها به‌جز درگیری با دو باشگاه خارجی بازیکنان خود که آنها را به‌صورت قرضی جذب کرده‌اند، فعلا با 4 مورد نفرات خارجی برای تسویه‌حساب مواجه هستند که به ترتیب بیشترین مطالبات، باید حساب خود را با استراماچونی، میلیچ، پادوانی و پین تسویه کنند تا تمامی پرونده‌های این باشگاه بسته شود. این درحالی است که تا پیش از این گفته می‌شد بسته بودن پنجره آبی‌ها به شکایت تمامی این افراد به‌جز پادوانی ارتباط مستقیم دارد و تا زمانی که باشگاه ایرانی با دو مربی و بازیکن سابق خارجی خود تسویه‌حساب نکند، پنجره زمستانی این باشگاه برای نیم‌فصل دوم باز نخواهد شد.
با این حال طی روزهای گذشته برخی اخبار منتشرشده از این موضوع حکایت داشتند که وابستگی باز شدن پنجره آبی‌ها فقط به پرونده‌های پین و به‌ویژه میلیچ مرتبط بوده و سرمربی سابق ایتالیایی استقلال برای باز شدن پنجره از محاسبات استقلالی‌ها خارج شده است؛ نکته‌ای عجیب که تا پیش از این هرگز از آن صحبتی به‌میان نیامده بود.
در این بین و درخصوص دلایل این امر که چرا قفل پرونده استرا از پنجره استقلال در مقطع فعلی باز شده است؛ طبق بررسی‌های خبرنگار «فرهیختگان» این موضوع به رای دادگاه عالی ورزش برمی‌گردد که اواخر مردادماه از سوی این نهاد قضایی اعلام شد.
بر همین اساس و طبق شنیده‌ها از آنجا که در حکم‌های صادرشده تبعات و عواقب عدم تحقق الزامات رای توسط باشگاه متخلف معمولا ذکر می‌شود و از آنجا که چنین موردی در پرونده استراماچونی ذکر نشده است، استقلالی‌ها اینطور برداشت کرده‌اند که می‌توانند تا زمان برگزاری کمیته انضباطی فیفا این مبلغ را پرداخت کنند و این درحالی است که از اعلام رای آبی‌ها برای 45 روز فرصت داشتند تا با سرمربی ایتالیایی خود تسویه‌حساب کنند.
با این حال قرار است کمیته انضباطی فیفا به‌زودی تشکیل جلسه داده و رای نهایی خود را درخصوص عدم تسویه‌حساب با استرا اعلام کند، هرچند استقلالی‌ها از روزهای پایانی سال به‌عنوان زمان و جریمه مالی بیشتر درخصوص عدم تسویه‌حساب با این سرمربی خبر می‌دهند اما به‌نظر می‌رسد با برگزاری جلسه کمیته انضباطی فیفا دردسرهای بزرگ‌تری در انتظار باشگاه ایرانی باشد.
درخصوص پین نیز شنیده می‌شود توافقات لازم با او انجام شده و فقط باید مربی ایتالیایی فصل گذشته این امر را به فیفا منتقل کرده تا این پرونده حل‌وفصل شود.