تاریخ : Mon 09 Jan 2023 - 00:00
کد خبر : 76976
سرویس خبری : ورزش

نقل و انتقالات اروپا

نقل و انتقالات اروپا

بایرن‌مونیخ شرایط دانیلو، مدافع باتجربه یوونتوس را زیر نظر دارد و به نوشته رسانه‌های ایتالیایی ممکن است در انتهای فصل برای خرید او دست‌به‌کار شود. قرارداد بنجامین پاوارد فرانسوی با مونیخی‌ها در انتهای فصل به پایان می‌رسد و این بازیکن ملی‌پوش تصمیمی برای تمدید آن ندارد.

بایرن، دانیلو را می‌خواهد
بایرن‌مونیخ شرایط دانیلو، مدافع باتجربه یوونتوس را زیر نظر دارد و به نوشته رسانه‌های ایتالیایی ممکن است در انتهای فصل برای خرید او دست‌به‌کار شود. قرارداد بنجامین پاوارد فرانسوی با مونیخی‌ها در انتهای فصل به پایان می‌رسد و این بازیکن ملی‌پوش تصمیمی برای تمدید آن ندارد. به همین دلیل سران باشگاه آلمانی از حالا به فکر یافتن جانشینی برای او هستند و در این شرایط دانیلو را گزینه مناسبی می‌دانند. در شرایطی که این مدافع باتجربه در هفته‌های اخیر نمایش خوبی در ترکیب تیمش داشته است، بیانکونری بدون تردید با رقمی پایین راضی به فسخ قرارداد او نخواهد شد. 

لیائو به بوندس‌لیگا می‌رود؟
مدیران باشگاه میلان در تلاشند تا هرچه زودتر رافائل لیائو، ستاره پرتغالی خود را برای تمدید قرارداد متقاعد کنند، اما از سوی دیگر باشگاه‌های بزرگ اروپایی هم به‌دنبال خرید این بازیکن جوان و تکنیکی هستند. یکی از این تیم‌ها بایرن‌مونیخ است که تصمیم دارد برای تقویت خط حمله خود به سراغ لیائو برود و در این زمینه تلاش‌هایش را آغاز کرده است. لیائو تا سال 2024 با روسونری قرارداد دارد و پائولو مالدینی به‌عنوان مدیر ورزشی این باشگاه مشغول مذاکره با این بازیکن است تا او را در سن‌سیرو حفظ کند. از طرف دیگر مونیخی‌ها تصمیم دارند به میلان پیشنهاد معاوضه این وینگر پرتغالی با کینگزلی کومان و همچنین پرداخت مبلغی برای این انتقال هستند که البته این جابه‌جایی بستگی به این دارد که درنهایت لیائو تمدید خواهد کرد یا نه. 

اتلتیکو قیمت فلیکس را اعلام کرد
اتلتیکو مادرید به باشگاه‌های خواهان خرید ژوائو فلیکس اعلام کرده که برای فروش این ستاره پرتغالی حداقل 9.5 میلیون پوند برای انتقال قرضی در ژانویه می‌خواهد و درنهایت هم باید 70.5 میلیون پوند برای خرید قطعی او در تابستان هزینه کنند. این ستاره جوان در هفته‌های اخیر بارها برای ترک تیم اسپانیایی ابراز تمایل کرده است؛ چراکه شرایط خوبی در این باشگاه ندارد و رابطه‌اش با دیه‌گو سیمئونه نیز شکرآب شده است. در چنین شرایطی اتلتیکو مادرید هم ترجیح می‌دهد تا هر‌چه زودتر تکلیف این بازیکن مشخص شود. به همین دلیل آنها به‌دنبال انتقالی قرضی در این پنجره هستند تا درنهایت فروش او در تابستان بعد قطعی شود. منچستریونایتد و آرسنال اصلی‌ترین مشتریان این ستاره 23 ساله هستند. یونایتد پس از جدایی کریس رونالدو، هموطن او را گزینه‌ای مناسب برای جانشینی‌اش می‌داند، اما از طرف دیگر دستمزد بالای فلیکس مانعی جدی در این میان است. از طرف دیگر آرسنال هم با توجه به مصدومیت طولانی‌مدت گابریل ژسوس به‌دنبال این است تا یک گزینه مناسب را برای جانشینی این مهاجم برزیلی به خدمت بگیرد تا خود را همچنان در صدر جدول لیگ جزیره حفظ کند. پیشنهاد اولیه یونایتد برای انتقال قرضی این بازیکن 3 میلیون پوند بود که مورد تایید مدیران باشگاه مادریدی قرار نگرفت. در این شرایط رسانه‌های اسپانیایی از ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای اتلتیکو به یونایتد برای نهایی کردن این انتقال خبر داده‌اند و در غیر این‌ صورت به سراغ دیگر پیشنهادها خواهند رفت. 

مهاجم فرانسوی در رادار چلسی
ریخت و پاش‌های چلسی در نقل‌وانتقالات همچنان ادامه دارد و آنها با وجود اینکه خرید دو بازیکن در ژانویه را قطعی کرده‌اند به‌دنبال خرید مارکوس تورام از مونشن‌گلادباخ نیز هستند. قرارداد این مهاجم 25ساله با باشگاه آلمانی در انتهای فصل به پایان می‌رسد و تورام به‌دنبال این است که در تابستان به‌عنوان بازیکن آزاد باشگاه بعدی‌اش را انتخاب کند، اما چلسی تصمیم دارد برای خرید او در ژانویه اقدام کند تا زودتر از سایر مشتریان این بازیکن با او و گلادباخ به توافق برسد. تورام که در فهرست فرانسه در جام‌جهانی 2022 نیز حضور داشت و به همراه این تیم به‌عنوان نایب‌قهرمانی رسید تمایلی به ماندن در بوندس‌لیگا ندارد و بازی در لیگ برتر را ترجیح می‌دهد. این روزها از چلسی و یونایتد به‌عنوان اصلی‌ترین مشتریان او نام برده می‌شود، اما در شرایطی که قرمزهای اولدترافورد به‌دنبال خرید او در تابستان هستند چلسی می‌خواند پیش‌دستی کرده و در همین پنجره او را به خدمت بگیرد تا شاید به کمک این بازیکن بتواند مشکلاتش در خط حمله را رفع کند. تورام که فوتبالش را در تیم‌های دسته پایین فرانسه آغاز کرده بود در سال 2019 با انتقالی 12 میلیون یورویی راهی گلادباخ شد و در این تیم عملکرد خوبی در این مدت ارائه کرده است. 
چلسی علاوه‌بر تورام برای خرید بازیکنانی چون دنی اولمو از لایپزیگ و میخایلو مودریک از شاختاردونتسک نیز دست‌به‌کار شده است و مودریک یکی از بازیکنانی است که مورد توجه آرسنال هم قرار گرفته و خودش نیز حضور در این تیم را ترجیح می‌دهد.