تاریخ : Sun 25 Dec 2022 - 00:15
کد خبر : 76624
سرویس خبری : ورزش

استرا علیه تقویت تیم ساپینتو

سرمربی پرتغالی هنوز لیستی به باشگاه نداده است

استرا علیه تقویت تیم ساپینتو

تیم فوتبال استقلال عصر امروز از هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف نفت آبادان می‌رود، این در حالی است که دو هفته دیگر پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی فوتبال کشور باز شده و تیم‌های مختلف ازجمله تیم آبی‌پوش پایتخت می‌توانند با حضور در بازار نقل و انتقالاتی زمستانی به مرتفع کردن نیازهای خود پرداخته و نقاط‌ضعف‌شان را برطرف کنند.

تیم فوتبال استقلال عصر امروز از هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف نفت آبادان می‌رود، این در حالی است که دو هفته دیگر پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی فوتبال کشور باز شده و تیم‌های مختلف ازجمله تیم آبی‌پوش پایتخت می‌توانند با حضور در بازار نقل و انتقالاتی زمستانی به مرتفع کردن نیازهای خود پرداخته و نقاط‌ضعف‌شان را برطرف کنند. نکته قابل توجه اینکه استقلالی‌ها در حالی به پنجره زمستانی چشم دوخته‌اند که هنوز پنجره این باشگاه بسته است و آبی‌ها فرصت چندانی برای باز کردن پنجره خود ندارند. در این بین بزرگ‌ترین تهدید برای پنجره استقلالی‌ها فعلا به استراماچونی مربوط می‌شود. این در حالی است که با وجود تامین منابع مالی برای تسویه‌حساب با سرمربی سابق ایتالیایی، هنوز نحوه و راه‌های پرداخت به این سرمربی مشخص نیست. 
در این میان البته مطالبات میلیچ نیز به دست او نرسیده و از سوی دیگر پرونده نفراتی مانند پین و پادوانی نیز همچنان باز است، هرچند درخصوص این دو پرونده به نظر می‌رسد خطری باشگاه ایرانی را تهدید نمی‌کند. 
با این حال نکته اصلی آنجایی است که طی روزهای گذشته اخبار مختلفی درباره لیست ورود و خروج استقلال و سایر تیم‌های لیگ برتر در برخی رسانه‌ها طبق عادت این دوره زمانی منتشر می‌شود. این در صورتی است که حداقل در استقلال همه منتظر تعیین‌تکلیف برای پنجره خود هستند تا درصورتی‌که فرصت نقل و انتقالات برای این باشگاه فراهم شود، اقدامات برای جدایی یا جذب بازیکن جدید آغاز شود. البته اینکه برای این بازه زمانی یعنی پنجره نقل و انتقالات زمستانی کدام بازیکن‌ها برای اضافه شدن به جمع استقلالی‌ها مدنظر ساپینتو باشند و از سوی دیگر کدام نفرات رفتنی باشند بدون شک از حالا در تفکرات کادرفنی و در راس آنها ساپینتو مشخص شده اما اینکه آیا نام این نفرات به باشگاه اعلام شده است یا خیر و اینکه باشگاه در این خصوص اقدامی را آغاز کرده است، پاسخ هر دو سوال منتفی است. فعلا نه لیست ورود و خروجی از سوی ساپینتو به باشگاه اعلام شده است و نه اینکه فتح‌الله‌زاده و سایر مدیران استقلال در این خصوص اقدام خاصی را به عمل آورده‌اند و این یعنی نفراتی که از آنها به‌عنوان ورودی یا خروجی‌های این باشگاه در رسانه‌ها نام برده می‌شوند بیشتر گمانه‌زنی هستند تا اینکه جنبه واقعیت داشته باشند. 
با این وجود شنیده می‌شود قرار است در این خصوص اقدامات ابتدایی تازه بعد از بازی با نفت آبادان به عمل آمده تا درصورتی‌که پنجره آبی‌ها در موعد مقرر باز شود این باشگاه بتواند نیازهای خود در بازار نقل و انتقالات زمستانی را مرتفع کند اما با این همه فعلا استراماچونی بزرگ‌ترین و جدی‌ترین مانع برای باز شدن پنجره آبی‌ها به شمار رفته و به نظر می‌رسد اگر در این خصوص فکر عاجلی نشود مطمئنا خبری هم از نقل و انتقالات نیم‌فصل در جمع آبی‌ها نخواهد بود.