تاریخ : Thu 22 Dec 2022 - 10:02
کد خبر : 76556
سرویس خبری : ورزش

مدیرعامل سابق پرسپولیس، دو استقلالی و دو کارشناس در ترکیب جدید

اختصاصی «فرهیختگان»: اعضای کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای تغییر کردند

مدیرعامل سابق پرسپولیس، دو استقلالی و دو کارشناس در ترکیب جدید

بعد از اعلام مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال مبنی‌بر برداشته شدن تعلیق فعالیت‌های کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، روز گذشته در گزارشی به تفصیل به این موضوع پرداخته و همه جوانب این امر را بررسی کردیم.

بعد از اعلام مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال مبنی‌بر برداشته شدن تعلیق فعالیت‌های کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، روز گذشته در گزارشی به تفصیل به این موضوع پرداخته و همه جوانب این امر را بررسی کردیم. در این خصوص یکی از مواردی که ابهام‌برانگیز بود به این مهم بر‌می‌گشت که آیا این کمیته همچنان با سازوکار قبلی و همان نفرات گذشته قرار است به کار خود ادامه بدهند یا اینکه تغییراتی در این میان ایجاد شده است.
بر همین اساس پیش از این با اشاره به معضلات و دست‌اندازهایی که کمیته صدور مجوز حرفه‌ای را تعلیق کرده بود به نظر می‌رسد یکی دیگر از ماجراهایی که در گذشته کمیته صدور مجوز حرفه‌ای را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده بود به دخالت‌ها و مصاحبه‌های متعدد اعضای قبلی کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای مربوط می‌شد تا جایی که برخی اظهارنظرهای خام و نسنجیده از برخی اعضا باعث شده بود تا کار این کمیته نزد کنفدراسیون فوتبال آسیا بیخ پیدا کند تا جایی که درنهایت با برخی اظهارنظرهای خام و نسنجیده، بی‌تدبیری‌ها و مشکلاتی که ایجاد شد، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت تا کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران تعلیق شود.
بر همین اساس حالا از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که اعضای جدید کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای مشخص شده و حکم آنها نیز از سوی فدراسیون فوتبال زده شده است و نکته جالب اینکه این اعضا نیز تا به امروز در سکوت خبری دو سه جلسه‌ای را هم برگزار کرده‌اند. حال اینکه چرا این امر اعلام رسانه‌ای نشده است به این موضوع برمی‌گردد که خود کنفدراسیون فوتبال آسیا در سیاستی جدید تصمیم گرفته است تا با  در سایه نگه داشتن این اعضا در کشورهای عضو از رسانه‌ای شدن آنها و اظهارات‌شان جلوگیری لازم به عمل بیاید.

 اعضای جدید مشخص شدند
بر همین اساس و طبق یک چارت سازمانی، نفرات جدید کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در حالی مشخص شده‌اند که طبق این چارت 5 نفر شامل دو کارشناس فوتبال، یک عضو سابق هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال به همراه دو کارشناس حقوقی و مالی اعضای این دو کمیته را تشکیل داده‌اند.
در همین راستا و طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان»، 5 عضو اصلی کمیته بدوی را کاظم اولیایی، جعفر سمیعی، حمیدرضا آصفی به همراه دو عضو دیگر یعنی شمس و زارعی به‌عنوان کارشناسان حقوقی و مالی کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای را تشکیل می‌دهند. این در‌حالی است که طبق اطلاعات رسیده به خبرنگار «فرهیختگان» در حال حاضر داریوش مصطفوی به همراه غلامرضا بهروان و حسن‌پور به‌عنوان کارشناسان فوتبالی و احمد محمدی به‌عنوان کارشناس حقوقی به همراه یک عضو مالی اعضای کمیته استیناف این کمیته را تشکیل می‌دهند.