تاریخ : Wed 21 Dec 2022 - 00:15
کد خبر : 76526
سرویس خبری : جهان شهر


سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس در مراسم نخستین سالگرد شهید ایرلو:

آمریکا مرد میدان جنگ نیست

«آمریکایی‌ها مرد میدان جنگ نیستند و صحنه اصلی را باخته‌اند» اصلی‌ترین جمله‌ای بود که روز گذشته سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس در سخنانش اعلام کرد. 

«آمریکایی‌ها مرد میدان جنگ نیستند و صحنه اصلی را باخته‌اند» اصلی‌ترین جمله‌ای بود که روز گذشته سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس در سخنانش اعلام کرد. 
سردار اسماعیل قاآنی که در دوران فرماندهی شهید سردار سلیمانی بر نیروی قدس سپاه، جانشین او بود روز سه‌شنبه در نخستین مراسم گرامیداشت شهادت حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن، به مسائل مختلفی درباره مقاومت، وضعیت ضعیف آمریکا در منطقه و شرایط بغرنج رژیم‌صهیونیستی پرداخت.
حسن ایرلو از 6 آبان 1399 در شرایط محاصره یمن، به‌عنوان سفیر تهران در صنعا کار خود را آغاز کرد اما در آذرماه سال گذشته به ویروس کرونا مبتلا شد و به‌دلیل کارشکنی عربستان در صدور به‌موقع مجوز پرواز وی به ایران، در‌نهایت روز 30 آذر به شهادت رسید. 
 
  ایرلو؛ دیپلمات میدانی مقاومت 
سردار قاآنی در نخستین سالگرد شهادت شهید ایرلو ضمن اشاره به حضور این شهید در میدان‌های مختلف اعم از دوره دفاع مقدس تا جنگ‌های منطقه‌ای، درباره شخصیت او گفت: «خصلت مردانگی و مقاومتی که در وجود این شهید عالی‌مقام بود، همه‌جا او را برجسته می‌کرد لذا بهترین واژه برای این مرد بزرگ، مرد مقاومت است به‌طوری‌که در صحنه دفاع مقدس، پشتیبانی از مظلومان و حتی در سفارت نیز این مقاومت دیده می‌شود و در میدان مقاومت کار دیپلماتیک و سیاسی را دنبال می‌کند.»
    
  بی‌اعتباری 7 تریلیون دلاری آمریکا 
سردار قاآنی با اشاره به هدف آمریکا در دو دهه گذشته برای ادامه جهان تک‌قطبی به جنگ‌افروزی‌های این کشور اشاره کرده و گفت: «این آمریکای جنایتکار سگ دست‌پرورده خون‌آشامی مانند رژیم‌صهیونیستی و برخی از تفاله‌های خودش مانند تفاله‌های عربستان‌سعودی را به جان مردم مسلمان انداخت و دست آنها را باز گذاشت و هفت هزار میلیارد دلار در منطقه غرب آسیا همه‌جانبه هزینه کرد.»
فرمانده سپاه قدس نتیجه اقدامات آمریکا، وابستگانش و هزینه‌های انجام شده را منحصرا شکست توصیف کرد. 
این نظامی عالی‌رتبه در ادامه تاکید کرد دشمنان اصلی مقاومت جنایتکارانی مانند آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هستند نه تفاله‌ای مانند سعودی که کمترین ارزش دشمنی را ندارند. 
به گفته قاآنی در ۲۰ سال گذشته به برکت وجود مردانی همچون شهید سلیمانی، شهید ایرلو و بسیاری دیگر از شهدای مقاومت، محور مقاومت در مقابل آمریکا و رژیم‌صهیونیستی پیروز بوده و آمریکایی‌ها با وجود هفت هزار میلیارد دلار هزینه و چند ده هزار کشته، چیزی جز بی‌اعتباری و بدبختی به‌دست نیاوردند.
فرمانده سپاه قدس چنین شکستی را دلیل مبادرت رئیس‌جمهور جنایتکار آمریکا در صدور دستور ترور سردار سلیمانی دانست. 

  هفته‌ای 50 عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری
فرمانده نیروهای مقاومت بخش دیگری از سخنان خود را به‌طور ویژه‌ای به رژیم‌صهیونیستی اختصاص داد. سردار قاآنی با اشاره به آزادی صهیونیست‌ها در منطقه طی دهه‌های گذشته گفت: «روزی که شما خرمشهر را آزاد می‌کردید صهیونیست‌ها سرشان را پایین انداختند و از جنوب لبنان وارد شدند، تا بیروت رفتند و در کمتر از یک هفته حدود ۴ هزار انسان را کشتند.»
به گفته وی وضعیت رژیم امروزه به جایی رسیده که در داخل سرزمین‌های اشغالی به ناتوانی دچار شده است. قاآنی در توضیح این وضعیت گفت: «امروز که شما اینجا نشسته‌اید در هفته حدود ۴۰ تا ۵۰ عملیات فقط در کرانه باختری انجام می‌شود در‌حالی‌که کرانه باختری دو برابر شهر تهران وسعت دارد.»

  فشار بر آمریکا و صهیونیست‌ها مضاعف می‌شود
فرمانده سپاه قدس معتقد است رژیم‌صهیونیستی به‌دلیل فشارهایی که تحمل می‌کند دچار ضعف ذهنی شده و فکر می‌کند اگر به نظام فشاری وارد سازد، نظام از مسیر پرصلابتی که در زمینه‌های مختلف پی گرفته کوتاه می‌آید. 
قاآنی تاکید کرد: «با صراحت می‌گویم که هرچه آمریکا و رژیم‌صهیونیستی فشار بیاورد بر آنها فشار مضاعف خواهد شد.»
این فرمانده سپاه ضمن اشاره به تلاش رسانه‌ای غرب برای منحرف ساختن افکار عمومی از اتفاقاتی که در حال رخ دادن است به توصیه پیشین خود به صهیونیست‌ها اشاره کرده و گفت: «در شهادت حاج‌قاسم گفتیم تا دیر نشده خانه‌هایتان را بفروشید زیرا در سرزمین اشغالی خانه ارزان می‌شود اما گوش نکردند.»

  اگر یک روز کار رسانه‌ای ضد‌‌انقلاب کرده‌اید ضربه می‌خورید
سردار قاآنی در توصیف وضعیت بغرنج اروپا و آمریکا، به اقدام هماهنگ آنها در اعلام قصدشان برای به ریاست‌جمهوری رساندن یک زن جنایتکار [مریم رجوی] اشاره کرده و این اقدام را نمادی از این وضعیت دشوار عنوان کردند.
فرمانده سپاه قدس با تاکید بر پایان زمان «زدن و در رفتن» اعلام کردند کسانی که حتی یک روز کار رسانه‌ای ضدانقلاب انجام داده‌اند منتظر خوردن ضربه باشند.