تاریخ : Wed 21 Dec 2022 - 00:15
کد خبر : 76516
سرویس خبری : ورزش

لیگ زنده شد

دربی ۹۹ با ۴ گل و موقعیت‌های زیاد جذاب بود

لیگ زنده شد

دربی 99 برخلاف پیش‌بینی‌هایی که می‌شدربی 99 برخلاف پیش‌بینی‌هایی که می‌شد و اینکه بعد از تعطیلات طولانی لیگ، دو تیم پایتخت ممکن است در فرم خوبی نباشند، مسابقه‌ای جذاب و پرگل از آب درآمد و اگر‌چه برنده‌ای نداشت و البته تماشاگری هم روی سکوها نبود اما طرفداران دو تیم از یک بازی خوب و زیبا تا حد زیادی لذت بردند.

دربی 99 برخلاف پیش‌بینی‌هایی که می‌شد و اینکه بعد از تعطیلات طولانی لیگ، دو تیم پایتخت ممکن است در فرم خوبی نباشند، مسابقه‌ای جذاب و پرگل از آب درآمد و اگر‌چه برنده‌ای نداشت و البته تماشاگری هم روی سکوها نبود اما طرفداران دو تیم از یک بازی خوب و زیبا تا حد زیادی لذت بردند. اگرچه شاید استقلالی‌ها از اینکه تیم‌شان در دقایق پایانی برد را با تساوی عوض کرد چندان خوشحال نباشند، اما نباید فراموش کرد این شاگردان گل‌محمدی بودند که گل نخست را به ثمر رساندند و یک فرصت طلایی را نیز توسط ترابی از دست دادند. دو تیم در این دیدار تغییراتی در ترکیب خود داشتند که تا حد زیادی باعث شد بیشتر گمانه‌زنی‌ها برای ترکیب دو تیم اشتباه باشد. 
گل‌محمدی که در یک هفته اخیر دو مهاجم خارجی‌اش را به دلایل مختلف از دست داده بود تیمش را بدون مهاجم تخصصی راهی میدان کرد و البته غیبت لوکادیا که با تصمیمی عجیب در فاصله یک روز مانده به دربی به هلند برگشت در این مسابقه چندان حس نشد؛ چرا‌که گئورگی گولسیانی، مدافع باتجربه و گرجستانی قرمزها هر دو گل تیمش را در بازی دیشب با دو ضربه سر به ثمر رساند و ستاره این مسابقه لقب گرفت. او که هر دو گلش را روی ارسال‌های دقیق مهدی ترابی به ثمر رساند حالا به رکورد 5 گل زده برابر استقلال با پیراهن تیم‌های مختلف رسیده است.
ساپینتو هم در شروع مسابقه با نیمکت‌نشین کردن مهدی قایدی و بردن یامگا به جمع وینگرهای تیمش هواداران آبی را به‌نوعی شگفت‌زده کرد. حضور سعید مهری بجای مهدی‌پور در آخرین دقایق پیش از شروع مسابقه دیگر تغییر مهم این مربی پرتغالی بود. آنها هم اگر‌چه گل نخست را دریافت کردند اما در همان نیمه‌نخست چند فرصت خوب گلزنی ایجاد کردند که در‌نهایت با ضربه سر چشمی که در موقعیتی مشکوک به آفساید به ثمر رسید گل مساوی را زدند. البته بیشتر کارشناسان داوری در این صحنه تصمیم کمک‌داور بازی را تایید کردند. در شروع نیمه‌دوم این ارسلان مطهری بود که استقلال را پیش انداخت تا کار برای قرمزها سخت شود. ساپینتو در ادامه دست به سه تعویض همزمان زد و تلاش کرد تا نتیجه را حفظ کند اما در ادامه مصدومیت رضاوند کار را برای او سخت کرد و آوردن قایدی به جای او و در ادامه حضور میرزایی به جای مطهری که او هم دچار آسیب‌دیدگی شده بود اگر‌چه شاگردان او را در ضدحملات بسیار خطرناک می‌کرد اما از سوی دیگر آنها در دفاع آسیب‌پذیر شده و درنهایت هم از همین ناحیه ضربه خوردند تا نتوانند سه امتیاز حساس این دیدار بزرگ را در جیب خود حفظ کنند. پرسپولیس به لطف درخشش نخستین مدافعی که در دربی‌ها موفق به دبل شده به صدر جدول برگشت و استقلال هم در‌حالی‌که نتوانست در دقایق پایانی برتری خود را حفظ کند در رده سوم و امیدوار به ادامه فصل باقی ماند.
گل‌محمدی پس از این بازی گفت: «موقعیت داشتیم که به گل دوم برسیم، ولی به‌نظرم موقعیت‌سوزی کردیم. در‌مجموع فکر می‌کنم می‌توانستیم برنده از زمین خارج شویم. یک بازی سراسر هجومی هم به نمایش گذاشتیم و فوتبال بازی کردیم. فکر می‌کنم حق بچه‌های ما واقعا برد بود. درباره لوکادیا هم باید بگویم نمی‌دانم برمی‌گردد یا خیر. اینکه اصلا برگرداندن او می‌تواند مثمرثمر باشد یا خیر. وقتی در بهترین و سخت‌ترین شرایط فوروارد خودت را از دست می‌دهی کار برای خودش و ما سخت می‌شود.»
ساپینتو هم در واکنش به توقف تیمش در این دیدار گفت: «‌در ۲۰ دقیقه اول جنگنده نبودیم. از منطقه‌ای گل خوردیم که می‌دانستیم حریف از آنجا حمله می‌کند. همه چیز را درباره این تیم می‌دانستیم. خودتان می‌دانید که امروز تیمی را به زمین فرستادند که میانگین قدی زیاد داشت و جنگنده بودند و فشار زیادی آوردند. به‌خاطر نبود لوکادیا، این ترکیب را فرستادند. بعضی از بازیکنان ما مشکل فیزیکی داشتند. جعفر سلمانی و رضاوند مشکل داشتند. تنها کاری که می‌توانستیم انجام دهیم و نکردیم، این بود که تصمیم‌های آخر را خوب اتخاذ نکردیم. آنها هم ریسک زیادی کردند. پرسپولیس در نیمه‌دوم شانسی نداشت و یک سانتر کردند و فرصت بزرگی نداشتند. بازی برای ما بود. باعث تاسف است که دو امتیاز از دست‌مان رفت.»