تاریخ : Sun 18 Dec 2022 - 00:15
کد خبر : 76425
سرویس خبری : ورزش

ضرر ۱۵ میلیاردی استقلال در پرونده استراماچونی

بدهی دقیق آبی‌ها به سرمربی ایتالیایی مشخص شد

ضرر ۱۵ میلیاردی استقلال در پرونده استراماچونی

نتیجه رای پرونده محکومیت استراماچونی در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) مرداد امسال بعد از کش‌وقوس‌های زیادی سرانجام مشخص شد و طبق پیگیری‌های صورت‌گرفته، تغییری در رقم محکومیت باشگاه استقلال صورت نگرفت و ضمن پرداختی‌های دیرکرد، باشگاه استقلال موظف شد مبلغی حدود یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار یورو به آندره‌آ استراماچونی بپردازد.

نتیجه رای پرونده محکومیت استراماچونی در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) مرداد امسال بعد از کش‌وقوس‌های زیادی سرانجام مشخص شد و طبق پیگیری‌های صورت‌گرفته، تغییری در رقم محکومیت باشگاه استقلال صورت نگرفت و ضمن پرداختی‌های دیرکرد، باشگاه استقلال موظف شد مبلغی حدود یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار یورو به آندره‌آ استراماچونی بپردازد. این درحالی است که این رقم با تاخیر تادیه تا زمان پرداخت و همچنین هزینه دادرسی طرفین تا یک‌میلیون و ۵۳۰ هزار یورو نیز افزایش پیدا کرد. درواقع روی مطالبات اصلی این مربی، سود ۵ درصدی دیرکرد مطالبات استراماچونی، حق دادگاه و مسائل مربوط به آن اضافه شد تا مجموع این رقم به عدد فوق برسد.
نکته قابل‌توجه اینکه آبان سال ۹۹ بود که فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال ایمیلی به باشگاه استقلال، حکم نهایی پرونده آندره‌آ استراماچونی را صادر کرد و این باشگاه به پرداخت یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار یورو جهت پرداخت مطالبات این مربی ایتالیایی محکوم شد. مدیران وقت استقلال پس از اعلام این حکم قصد داشتند این پرونده را به دادگاه CAS ببرند و درتلاش بودند مبلغ این مطالبات را به کمترین حد ممکن برسانند.
بر همین اساس باشگاه استقلال اردیبهشت سال ۱۴۰۰ و در زمان مدیریت مصطفی آجورلو پس از دریافت مشروح پرونده مطالبات این مربی ایتالیایی، لایحه مربوط به دفاعیات خود را نسبت به این پرونده ارسال کرده تا بررسی‌های لازم درخصوص این پرونده صورت بگیرد.
در ادامه پرونده این مربی ایتالیایی به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) رفت و پس از چندین بار تعویق در اعلام رای نهایی، درنهایت باشگاه استقلال موظف شد طبق چهارچوب‌های تعیین‌شده، مطالبات این مربی را بپردازد.
باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات این مربی حدود ۴۵ روز فرصت داشت که این اتفاق در موعد مقرر رخ نداد تا برخی نگرانی‌ها نسبت به کسر امتیاز از استقلال در لیگ برتر افزایش پیدا کند. این درحالی است که سرانجام با تلاش‌های صورت‌گرفته توسط کادر مدیریتی باشگاه و در راس آنها علی فتح‌الله‌زاده، با تامین منابع مالی از طریق وام بانکی که روز گذشته این وام در حساب استقلالی‌ها نشست، مقرر شد با گرفتن شماره‌حساب از استراماچونی این مبلغ به‌حساب وی واریز شود.
اما نکته بسیار عجیب و قابل‌تامل این است که با توجه به افزایش قیمت دلار در ماه‌های اخیر اگر استقلالی‌ها در همان روزی که رای استراماچونی اعلام شد مبلغ دستمزد او را پرداخت می‌کردند مجموع این رقم به ۴۶ میلیارد رسیده و این درحالی است که با توجه به افزایش قیمت دلار حالا آبی‌ها باید چیزی در حدود ۶۱ میلیارد تومان پرداخت کنند که این موضوع باعث شده باشگاه استقلال در روزهایی که با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه است، به ‌این‌ترتیب ۱۵ میلیارد تومان دیگر هم متضرر شده باشد.
درصورتی‌که مشکلی در راه پرداخت مطالبات استراماچونی سرمربی ایتالیایی سابق استقلال به‌وجود نیاید، این امر به‌سرعت انجام‌ می‌‌شود تا خطر کسر امتیاز از سوی فیفا برداشته شود، ضمن اینکه یکی از عاملان اصلی بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال به‌این‌ترتیب رضایت خود را اعلام کند.