تاریخ : Mon 12 Dec 2022 - 00:20
کد خبر : 76306
سرویس خبری : ورزش

بفرمایید تیم ملی

بفرمایید تیم ملی

زمان برای تیم ملی ایران به‌سرعت درحال سپری شدن است و درحالی‌که تکلیف نیمکت یوزها مشخص نیست فدراسیون هیچ موضع‌گیری رسمی‌ای درباره سرمربی این تیم نداشته است.

درحالی که نیمکت تیم ملی ایران همچنان بلاتکلیف است «فرهیختگان» چند گزینه ممکن و قابل قبول خارجی را بررسی کرده است، لطفا به گزینه‌های کوچک فکر نکنید

زمان برای تیم ملی ایران به‌سرعت درحال سپری شدن است و درحالی‌که تکلیف نیمکت یوزها مشخص نیست فدراسیون هیچ موضع‌گیری رسمی‌ای درباره سرمربی این تیم نداشته است. در این شرایط هر روز شایعات جدیدی حول‌وحوش نیمکت ایران شنیده می‌شود؛ از ابقای کارلوس کی‌روش تا وجود گزینه‌های ایرانی بین کاندیداهای هدایت تیم ملی در جام ملت‌های 2023 قطر. مشخص است در شرایطی که تیم‌های مدعی آسیایی در جام‌جهانی نشان دادند که به‌سرعت درحال پیشرفت و کم‌کردن فاصله خود با فوتبال روز دنیا هستند، انتخاب درست سرمربی تیم ملی یکی از اصلی‌ترین نیازهای کم‌کردن فاصله ما با رقبای آسیایی است. تردیدی نیست که توجه به سرمربیان بومی در درازمدت می‌تواند به سود فوتبال ما بوده و باعث پیشرفت آنها شود. اما در شرایط کنونی و با توجه به زمان نه‌چندان زیادی که تا شروع جام ملت‌ها باقی مانده است انتخاب یک مربی سرشناس و باکارنامه خارجی بدون شک ریسک کمتری داشته و می‌تواند ما را به موفقیت در این تورنمنت امیدوار کند. 
شرایط ادامه همکاری با کی‌روش مشخص نیست و باید دید درنهایت دوطرف تمایلی به ادامه این همکاری خواهند داشت یا دومین برهه حضور مرد پرتغالی در کمتر از چند ماه به پایان خواهد رسید. فدراسیون فوتبال نباید بیش از این فرصت را از دست بدهد و باید به‌دنبال توافق با کی‌روش یا یک مربی بزرگ دیگر برای هدایت یوزها باشد. در این روزها مربیان مشهوری که بدون تیم مانده‌اند کم نیستند و اگرچه برخی از آنها با توجه به برخی شرایط همچون دستمزد بالا یا عدم تمایل برای خروج از فوتبال اروپا نمی‌توانند گزینه‌ای واقع‌گرایانه و جدی برای فدراسیون باشند اما تعداد زیادی از آنها درصورتی‌که مذاکرات جدی و منطقی با آنها صورت بگیرد می‌توانند به‌عنوان سرمربی جدید تیم ایران انتخاب شوند. شکی نیست که رفتن به سراغ نام‌هایی چون مائوریتسیو پوچتینو، زین‌الدین زیدان، توماس توخل و رافا بنیتس که دستمزد بسیار بالایی دارند و در این سال‌ها فقط به‌دنبال حضور روی نیمکت تیم‌های بزرگ و مدعی اروپایی بوده‌اند چندان منطقی نیست اما نفرات زیادی هستند که با رزومه خوب و سابقه درخشان روی نیمکت تیم‌های شناخته‌شده، می‌توانند تیم ملی را در جام ملت‌ها در میان مدعیان قرار دهند. 
البته نشستن روی نیمکت تیم بزرگی همچون ایران که در سال‌های اخیر توانسته در سه جام‌‌جهانی پیاپی حضور داشته باشد و برای رقبای خود دردسرساز شود برای هر مربی نامداری می‌تواند فرصتی طلایی باشد تا با هدایت یکی از بهترین تیم‌های قاره آسیا کارنامه خود را به‌مراتب بهتر کند. به همین دلیل است که حتی چنین مربیان بزرگی نیز می‌توانند در صورت نیاز جزء گزینه‌های نهایی لقب بگیرند. 
در جدول روبه‌رو نیز به سایر گزینه‌هایی که در حال حاضر هدایت تیمی را برعهده ندارند و با توجه به رزومه خوب و سابقه مناسبی که داشته‌اند می‌توانند در بین گزینه‌های هدایت تیم ایران قرار گیرند، اشاره شده است. درنهایت با بررسی تمامی جوانب این فدراسیون فوتبال است که باید گزینه‌های نهایی برای این پست را انتخاب کند.