تاریخ : Sat 26 Nov 2022 - 00:15
کد خبر : 75916
سرویس خبری : ورزش

تلاش تراکتوری‌ها برای راضی کردن ساغلام

بردیف چطور رفیق نیمه‌راه شد؟

تلاش تراکتوری‌ها برای راضی کردن ساغلام

تراکتور برای جبران فصل بدی که پشت سر گذاشت در تابستان هدایت تیمش را به قربان بردیف سپرد؛ مربی‌ای که بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل ناموفق با تیم غیرت قزاقستان با این تیم هم در نیمه‌فصل قطع همکاری کرد. با توجه به شهرت و اعتبار بردیف در روسیه، او بعد از جدایی از غیرت با پیشنهادهای زیادی از تیم‌های روسی ازجمله سوشی مواجه شد اما ترجیح داد راهی فوتبال ایران شود و هدایت تراکتور را برعهده بگیرد. 

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار:تراکتور برای جبران فصل بدی که پشت سر گذاشت در تابستان هدایت تیمش را به قربان بردیف سپرد؛ مربی‌ای که بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل ناموفق با تیم غیرت قزاقستان با این تیم هم در نیمه‌فصل قطع همکاری کرد. با توجه به شهرت و اعتبار بردیف در روسیه، او بعد از جدایی از غیرت با پیشنهادهای زیادی از تیم‌های روسی ازجمله سوشی مواجه شد اما ترجیح داد راهی فوتبال ایران شود و هدایت تراکتور را برعهده بگیرد. 
این انتخاب بردیف توجه زیادی از رسانه‌های روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و... را به خود جلب کرد و واکنش‌های این رسانه درمورد این تصمیم بردیف جالب توجه بود، به‌طور مثال رسانه‌های ترکمنستانی اعتقاد داشتند که بردیف به‌خاطر سابقه کار کردن با چند بازیکن ایرانی ازجمله سردار آزمون، علیرضا حقیقی، محمد شکاری، سعید عزت‌اللهی علاقه‌مند بوده که در ایران هم مربیگری کند.
مدیران باشگاه تراکتور برای جلب رضایت بردیف در تابستان رفت‌وآمدهای زیادی به روسیه داشتند و درنهایت کار به‌جایی رسید که سردار آزمون هم در این زمینه وارد عمل شد، درنهایت بردیف با دستمزد تقریبا 700 هزار دلاری راهی فوتبال ایران شد و پنج دستیار روس هم با خود آورد. 

یک چالش جدید 
تراکتور فصل قبل رده سیزدهم جدول را به‌خود اختصاص داده و همین مساله کار بردیف را برای بازگرداندن شخصیت تیمی تراکتور بسیار سخت کرده بود. هواداران تراکتور بابت این انتخاب باشگاه رضایت کامل نداشتند، از این جهت که عده زیادی از آنها علاقه‌مند به تمدید قرارداد با ساغلام ترک بودند. 
به‌خاطر همین هواداران تراکتور دچار دو دستگی شدند اما هرچه از فصل گذشت اتحاد آنها بیشتر شد، مخصوصا وقتی تراکتور در ورزشگاه آزادی موفق به شکست پرسپولیس شد. 
بردیف طی 11 بازی که هدایت تیم تراکتور را برعهده داشت فقط 15 امتیاز کسب کرد. 4 برد، 4 شکست و سه تساوی حاصل تلاش سرخ‌های تبریزی تحت هدایت پیرمرد روس بود. اما شکل بازی تراکتور از نظر انضباطی تیمی پیشرفت خوبی کرده و حواشی هم در اطراف این تیم خیلی کمتر از قبل شده بود. 
باشگاه تراکتور برای اینکه استفاده بهتری از تجربیات بردیف کند، به او این اختیار را داده بر تمام تیم‌های پایه باشگاه نظارت داشته باشد و به‌نوعی زمینه پیشرفت‌شان را فراهم کند. درحقیقت پست مدیریت فنی تمام تیم‌های پایه به بردیف داده شد. 
تا چند روز پیش خبری از جدایی بردیف نبود و او اردوی دومرحله‌ای و طولانی برای تیمش در نظر گرفته بود. به این ترتیب که تراکتوری‌ها بیستم آبان‌ماه راهی آنتالیا شدند و تا روز دوم آذرماه تمرینات سخت و طاقت‌فرسایی را پشت سر گذاشتند. در همین راستا سرخ‌ها روز سوم آذر برای استراحت و تفریح پنج روزه راهی استانبول شدند و بعد از آن هم طبق برنامه مجدد یک هفته در آنتالیا کارهای تاکتیکی و بازی‌های دوستانه خواهند داشت. 
اما یک‌روز قبل از پایان اردوی اول بردیف که تا قبل از این روز خیلی منظم و جدی در تمرینات شرکت داشت یک‌باره از مدیریت باشگاهش می‌خواهد که مقدمات جدایی‌اش را فراهم کنند تا به روسیه برگردد. بردیف به پیشنهاد تیم سوچی روسیه پاسخ مثبت داد تا هدایت این تیم را برعهده بگیرد؛ همان تیمی که قبل از آمدن بردیف به تراکتور سخت به‌دنبال این مربی بود. 
مدیریت و مالک باشگاه تراکتور در واکنش به این خواسته بردیف خیلی راحت کوتاه آمدند. انگار نه انگار که او با برنامه سه‌ساله هدایت تراکتور را برعهده گرفته بود و برای سال سوم قرار بود این تیم را قهرمان لیگ کند. اطرافیان تراکتور اعتقاد دارند بردیف در قراردادش با تراکتور بندهایی را لحاظ کرده بود که در صورت جدایی مشکلی نداشته باشد. 

مذاکره با مربی ترکیه‌ای
نکته قابل‌توجه اینکه مدیران تراکتور بلافاصله بعد از ترک اردوی تیم‌شان توسط بردیف با ساغلام سرمربی قبل خود وارد مذاکره شدند. مربی ترکیه‌ای که در دو مقطع سرمربی این تیم شده بود و نتایج قابل‌توجهی هم با این تیم کسب نکرده است. بااین‌حال ساغلام تقریبا بین هواداران تراکتور محبوب است و در زمان‌های خوبی هدایت این تیم را برعهده نداشته که از او بشود انتظار نتایج خوب داشت. 
درحال‌حاضر شرایط نماینده تبریز در لیگ برتر نسبتا مناسب است و سرمربی جانشین بردیف حداقل خیالش از این بابت راحت است که سرخپوشان تمرینات خوبی را در اردوی آنتالیا پشت سر گذاشته‌اند. 
ساغلام اکنون تنها گزینه مدیران تراکتور برای هدایت این تیم است. او بعد از جدایی از تراکتور در تیمی مشغول به کار نشده و از این‌رو از این لحاظ مشکلی برای بازگشت به تبریز ندارد، البته تا الان ساغلام جواب مثبتی به پیشنهاد تراکتور نداده و درحال بررسی شرایط این تیم و مسائل مختلف است. 
مدیران تراکتور به‌دنبال این هستند تا در همین دو، سه روز آینده سرمربی تیم خود را مشخص کنند تا مرحله دوم اردوی سرخ‌ها در آنتالیا زیر نظر او برگزار شود‌. نکته قابل‌توجه اینکه بردیف هیچ دستیار ایرانی درکنار خودش نداشت و با رفتن او و دستیارانش عملا هیچ‌مربی‌ای در اردوی این تیم باقی نمی‌ماند. با توجه به همین مساله احتمال اینکه در همین یکی، دو روز یک یا دو مربی ایرانی به اردوی تراکتور اضافه شوند، زیاد است.