تاریخ : Thu 17 Nov 2022 - 00:15
کد خبر : 75733
سرویس خبری : سیاست

تروریست‌ها مشغول کارند

اعتصاب‌ها شکست خورد، تجزیه‌طلبان روی مردم اسلحه کشیدند

تروریست‌ها مشغول کارند

پیرو فراخوان‌های روزهای گذشته برای برگزاری تجمع اعتراضی، روز چهارشنبه ۲۵ آبان‌ماه ساعت ۱۹ شب، افرادی به صورت پراکنده و در دسته‌های ۴۰ تا ۵۰ نفره در برخی نقاط شهر به‌ویژه در چهارراه هلال‌احمر ایذه تجمع کرده و ضمن سردادن شعارهای هنجارشکنانه اقدام به سنگ‌پراکنی به عوامل انتظامی نموده که متعاقبا عوامل حاضر در صحنه با شلیک گاز اشک‌آور نسبت به متفرق کردن تجمع‌کنندگان اقدام نمودند.

پیرو فراخوان‌های روزهای گذشته برای برگزاری تجمع اعتراضی، روز چهارشنبه ۲۵ آبان‌ماه ساعت ۱۹ شب، افرادی به صورت پراکنده و در دسته‌های ۴۰ تا ۵۰ نفره در برخی نقاط شهر به‌ویژه در چهارراه هلال‌احمر ایذه تجمع کرده و ضمن سردادن شعارهای هنجارشکنانه اقدام به سنگ‌پراکنی به عوامل انتظامی نموده که متعاقبا عوامل حاضر در صحنه با شلیک گاز اشک‌آور نسبت به متفرق کردن تجمع‌کنندگان اقدام نمودند. در حاشیه همین تجمعات محدود، راکبین دو دستگاه موتورسیکلت در اقدامی تروریستی با سلاح جنگی کلاش ضمن تیراندازی به ماموران حافظ امنیت موجب شهادت و مجروح شدن تعدادی از مردم شدند که حال برخی از آنها نیز وخیم گزارش شده است. تا زمان تنظیم این خبر تعداد شهدای این حادثه 5 نفر اعلام شده است که یک کودک و یک پیرزن نیز در بین شهدا حضور دارند. در ادامه آشوب‌های شب گذشته ایذه همچنین به حوزه علمیه خوزستان نیز حمله شد و ساختمان آن به آتش کشیده شد. 

  اعتراض به زور گلوله
اتفاقات شب گذشته ایذه بعد از آن رخ داد که جریان برانداز به پشتوانه جبهه رسانه‌ای خارج‌نشین فراخوان گسترده‌ای را برای دعوت به اعتصابات سراسری منتشر کرده بودند. دعوت معاندین به اعتصابات اما نهایتا به شکست انجامید. شکستی که تصاویر شلوغی‌ بازارهای شهرهای مختلف گویای آن است. مدعیان شعار آزادی اما با هدف روشن نشان دادن چراغ اغتشاشات هرحربه‌ای را برای بازنمایی تصویری ساختگی از اعتصابات به‌کار گرفتند. حربه‌ای که کسبه بازار آن را پایین کشیدن زوری کرکره‌ها توصیف می‌کنند. در این روش عده‌ای به سمت بازاریان هجوم برده و با تهدید به آتش زدن مغازه‌ها آنها را وادار به بستن مغازه‌ها می‌کنند. بعد از آنکه مغازه‌داران برای حفظ جان و مال خود موقتا مغازه را بسته و دستفروشان نیز جمع کردن بساط و متواری شدن را به اجبار به خود تحمیل می‌کنند؛ دوربین به‌دستان وارد عرصه شده و تصاویر را برای بازنشر حداکثری به ادمین‌های لندن‌نشین اینترنشنال و بی‌بی‌سی فوروارد می‌کنند تا آنها با عبارت «تیتر فعلا این باشه» دروغ اعتصابات سراسری را دو چندان ضریب دهند. با تمام اینها اما پروژه اعتصابات شکست خورد تا اپوزیسیون ناچار شود گام بعدی خود را برای وادار کردن مردم به اعتصاب اجباری بردارد. 

  ترور؛ مرحله پسااعتصاب
اقدام تروریستی شب گذشته در بازار ایذه دو واقعیت را آشکار می‌کند اول اینکه جبهه ضدایرانی برای به اعتصاب کشاندن خیابان‌های ایران صرفا به تهدید محدود نمانده و اقدامات تروریستی را نیز برای ایجاد هراس به‌کار خواهد گرفت. واقعیت دومی که از حادثه ایذه برداشت می‌شود این است که برنامه‌ریزی برای به آشوب کشیدن ایران صرفا به تجمعات خیابانی و اعتصابات سراسری محدود نمانده و پازل اغتشاش را قرار است اقدامات تروریستی تکمیل کند تا درنهایت رویای سوریه‌سازی ایران عینیت یابد. سناریویی که پیش از این سکانسی از آن را در حرم شاهچراغ در شیراز شاهد بودیم. سکانسی که بلافاصله بعد از آن پروژه مقصرنمایی جمهوری اسلامی آغاز شد تا درنتیجه نسبت این اقدامات به حاکمیت حاشیه امنی برای اقدامات تروریستی بعدی فراهم شود. در نتیجه همین سناریوی ضدبشری شب گذشته شاهد حادثه تلخ ایذه بودیم. حادثه‌ای که تکرار آن در سایر نقاط کشور حتما در دستور کار دولت‌های ضدبشری غربی و عربی بوده و عوامل تجزیه‌طلب و برانداز آنها نیز در همین راستا فعال خواهند بود.