تاریخ : Tue 15 Nov 2022 - 00:15
کد خبر : 75664
سرویس خبری : ورزش

لغزش پیکفورد و ابهام در حضور مگوایر مقابل ایران

نگاهی به عملکرد ملی‌پوشان انگلیسی در هفته پایانی لیگ برتر

لغزش پیکفورد و ابهام در حضور مگوایر مقابل ایران

تیم ملی ایران در نخستین و البته دشوارترین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی روز دوشنبه آینده به مصاف تیم ملی انگلیس که یکی از قدرت‌های برتر فوتبال اروپا به‌شمار می‌رود و سال قبل نیز تا فینال یورو 2020 صعود کرد، خواهد رفت. انگلیس در این دوره با حواشی زیادی همراه بوده و عدم نتیجه‌گیری این تیم در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا و همچنین مصدومیت چند مهره سرشناس این تیم باعث شده تا گرت ساوت‌گیت، سرمربی این تیم تحت فشار زیادی قرار گیرد و این روزها حسابی مشغول بررسی شرایط بازیکنانش است تا بهترین‌ها را برای سه دیدار مرحله گروهی خود انتخاب کند.

سیامک خاجی، خبرنگار:تیم ملی ایران در نخستین و البته دشوارترین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی روز دوشنبه آینده به مصاف تیم ملی انگلیس که یکی از قدرت‌های برتر فوتبال اروپا به‌شمار می‌رود و سال قبل نیز تا فینال یورو 2020 صعود کرد، خواهد رفت. انگلیس در این دوره با حواشی زیادی همراه بوده و عدم نتیجه‌گیری این تیم در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا و همچنین مصدومیت چند مهره سرشناس این تیم باعث شده تا گرت ساوت‌گیت، سرمربی این تیم تحت فشار زیادی قرار گیرد و این روزها حسابی مشغول بررسی شرایط بازیکنانش است تا بهترین‌ها را برای سه دیدار مرحله گروهی خود انتخاب کند. رقابت‌های لیگ برتر انگلیس هم همانند سایر رقابت‌های مهم اروپایی این هفته هم برگزار شد تا سرمربی تیم ملی این کشور همانند سایر مربیان حاضر در این جام تا روزهای آخر نیز استرس مصدوم شدن بازیکنانش را داشته باشد. اتفاقی که البته درنهایت برای یکی از بازیکنانش رخ داد و در فاصله یک هفته تا شروع مسابقات جیمز مدیسون آسیب دید و حتی گفته می‌شد ممکن است شانس بازی در جام‌جهانی را از دست بدهد. در ادامه نگاهی به عملکرد بازیکنان ملی‌پوش انگلیسی در رقابت‌های این هفته لیگ این کشور خواهیم داشت.

 شب بد پیکفورد به نفع پوپ و رمسدال
گرت ساوت‌گیت باید طی هفت روز آینده تصمیمات نهایی‌اش برای انتخاب 11 بازیکن اصلی تیمش در دیدار برابر ایران و شاگردان کارلوس کی‌روش را بگیرد و در این هفته ستاره‌های این کشور تلاش داشتند تا با درخشش در آخرین دیدار باشگاهی خود نظر مثبت سرمربی تیم را به خود جلب کنند. البته مسلما ساوت‌گیت تنها بر مبنای یک بازی درباره بازیکنان اصلی‌اش تصمیم‌گیری نخواهد کرد اما فرم خوب بازیکنان در این روزها می‌تواند نظرش درباره برخی پست‌ها را تغییر دهد.
این هفته اورتون با سه گل به بورنموث باخت و هواداران این تیم به‌شدت از عملکرد ضعیف بازیکنان تیم انتقاد کردند. دو نفر از شاگردان فرانک لمپارد در فهرست نهایی سه‌شیرها قرار داشتند که در این دیدار نمایش خوبی نداشتند. جوردن پیکفورد که احتمالا گلر اصلی انگلیسی‌ها در جام‌جهانی خواهد بود در این دیدار سه بار دروازه‌اش باز شد که اشتباهاتش در این گل‌ها تاثیرگذار بود و این یکی از مواردی است که سرمربی سه‌شیرها را نگران کرده است. پیکفورد در دیدارهای قبلی تیمش عملکرد چندان بدی نداشت اما در آستانه جام‌جهانی دچار لغزش شده است. کانر کودی هم در خط دفاعی اورتون تلاش زیادی کرد تا به وضعیت بد این خط سر و سامان دهد اما کمتر در این کار موفق بود و در نهایت تیمش شکست سنگینی را تجربه کرد. کودی اگر چه جزو نفرات اصلی انگلیس نیست اما او هم در شرایط بدی راهی قطر می‌شود.
منچستریونایتد این هفته به زحمت موفق شد در زمین فولام سه امتیاز را کسب کند و در آخرین دقایق 2 بر 1 برنده شد. مارکوس رشفورد یکی از نفرات منتخب ساوت‌گیت برای حضور در جام‌جهانی است که پس از مدتی غیبت در اردوهای این تیم دوباره به روزهای خوبش برگشته و حالا شانس بازی در این تورنمنت را نیز خواهد داشت. رشفورد در این دیدار نمایش خوبی داشت و تلاش زیادی کرد تا تیمش برنده از زمین خارج شود. او با توجه به مشکلاتی که برای کریس رونالدو در این تیم ایجاد شده است احتمالا پس از بازگشت از جام‌جهانی نیز یکی از نفرات اصلی خط حمله یونایتد خواهد بود. آمادگی او می‌تواند شانسش به‌عنوان یک ذخیره طلایی در ترکیب انگلیس را افزایش دهد. لوک شاو در سمت چپ خط دفاعی انگلیس گزینه اصلی خواهد بود و در یونایتد هم پس از اینکه مدتی مالاسیا، خرید جدید این تیم در این پست بازی کرد دوباره به ترکیب اصلی برگشته و برابر فولام نیز یکی از بازیکنان موثر و خوب تیمش بود. با توجه به سابقه مصدومیت‌های زیاد او یکی از نگرانی‌های ساوت‌گیت این بود که این بازیکن را نیز در آخرین دقایق از دست بدهد که این اتفاق رخ نداد و فعلا شاو به سلامت به قطر خواهد رفت. در این دیدار طبق روال چند بازی اخیر هری مگوایر باز هم در ترکیب قرمزها نیمکت‌نشین بود و حتی به‌عنوان بازیکن تعویضی هم به میدان نرفت تا وضعیتش برای حضور در دیدارهای انگلیس در جام‌جهانی پیچیده‌تر شود. با وجود اینکه گفته می‌شود احتمال دارد تا مگوایر در ترکیب اصلی تیم نیز قرار گیرد اما دوری او از شرایط مسابقه می‌تواند پاشنه آشیل سه‌شیرها در این تورنمنت باشد.
شکست منچسترسیتی برابر برنتفورد از اتفاقات عجیب این هفته لیگ برتر بود که البته در این دیدار دو ستاره انگلیسی سیتیزن‌ها نمایش خوبی داشتند اما نتوانستند مانع از شکست تیم خود شوند. جان استونز که در این بازی به‌جای کایل واکر مصدوم در سمت راست خط دفاع به میدان رفت عملکردی عالی داشت و در بهترین فرم راهی قطر می‌شود و البته احتمالا زوج اریک دایر در قلب خط دفاعی خواهد بود. فیل فودن هم یک گل زیبا در این بازی زد و پرتلاش و با کیفیت ظاهر شد اما این برای فرار تیمش از شکست کافی نبود.

 افت بدموقع مونت
نیوکاسل هم که این فصل را عالی شروع کرده و حتی خود را به جمع مدعیان کسب سهیمه لیگ قهرمانان نیز رسانده است این هفته در دیداری حساس برابر چلسی با یک گل به برتری رسید و با وضعیت خوبی به تعطیلات رفت. پنج بازیکن تیم ساوت‌گیت در این دیدار به میدان رفتند که بهترین عملکرد را دو بازیکن نیوکاسل داشتند. نیک پوپ درون دروازه این تیم یکی از بهترین‌ها بود و پس از اینکه هفته گذشته در جریان دیدار جام اتحادیه تیمش برابر کریستال پالاس سه ضربه پنالتی را در آخر مسابقه مهار کرد برابر آبی‌ها هم خوب کار کرد. مهار موقعیت‌های خوبی که کانر گالاگر و میسون مونت داشتند باعث شده تا یک رقیب جدی برای پیکفورد در جام‌جهانی باشد و شاید سرمربی انگلیس مجبور به ایجاد تغییراتی درون دروازه تیمش شود. کایرن تریپیه هم که یکی از نفرات اصلی انگلیس در جام‌جهانی خواهد بود در این بازی هم در دفاع و هم در حمله خوب کار کرد و عملکرد خوبی داشت. کالوم ویلسون هم پس از یک هفته بیماری دوباره شرایط بازی را پیدا کرده بود به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شد و فرصت چندانی نداشت. برای چلسی هم گالاگر یکی از معدود بازیکنانی بود که تلاشش به چشم آمد اما میسون مانت که در هفته‌های اخیر روند خوبی داشت شب بدی را سپری کرد تا از ترکیب اصلی تیم ملی دور شود. مونت یکی از جوان‌های آینده‌دار انگلیس محسوب می‌شود اما ترافیک در خط میانی و حمله این تیم باعث شده تا کوچک‌ترین لغزشی به قیمت نیمکت‌نشینی بازیکن تمام شود.
تاتنهام در دیداری پرگل و هیجان‌انگیز موفق شد لیدز را 4 بر 3 شکست دهد که دو بازیکن اصلی انگلیس در این دیدار در ترکیب این تیم حضور داشتند. هری کین، کاپیتان و امید اصلی انگلیسی‌ها در خط حمله در این دیدار در نیمه نخست روی زمین افتاد تا همه هواداران سه‌شیرها نگران وضعیت او شوند اما او مشکلی نداشت و در این بازی یک گل هم زد تا با وضعیت خوبی به قطر سفر کند. اریک دایر هم که قرار است دومین جام‌جهانی‌اش را تجربه کند در خط دفاعی اشتباهاتی داشت اما در مجموع عملکرد قابل قبولی داشت.
در جریان برتری 2 بر صفر لسترسیتی برابر وستهام نیز هر کدام از دو تیم یک ملی‌پوش در ترکیب خود داشتند که دکلان رایس در خط میانی وستهام 90 دقیقه دوید و از خوب‌های تیمش بود اما درنهایت این بازی خانگی را باختند و او که انتخاب اول خط میانی انگلیس است با باخت راهی اردوی تیم ملی شد. در لستر هم مدیسون که سورپرایز فهرست ساوت‌گیت محسوب می‌شد و پس از مدت‌ها به اردوی تیم ملی فراخوانده شد در این دیدار با مصدومیت از زمین بیرون رفت اما به گفته خودش این آسیب‌دیدگی چندان جدی نیست و مشکلی برای رفتن به قطر ندارد.
آرسنال نیز که این روزها به لطف نتایج درخشان خود مقتدرانه صدرنشین لیگ برتر است در آخرین بازی خود پیش از تعطیلات با دو گل ولورهمپتون را شکست داد تا فاصله خود با سیتی رده دومی را به 5 امتیاز افزایش دهد. شاگردان آرتتا سه نماینده در تیم ملی انگیس دارند که آرون رمسدال، گلر این تیم یکی از آنهاست که در این دیدار با مصدومیتی خفیف هم مواجه شد اما مشکلی برای ادامه بازی نداشت. رمسدال هم با توجه به عملکردش در جمع توپچی‌ها در دو سال اخیر می‌تواند رقیبی جدی برای پیکفورد باشد اما هنوز تجربه او را ندارد. بن وایت هم که پس از مصدومیت ریس جیمز در فهرست نهایی این تیم قرار گرفت در پست دفاع راست نمایشی عالی داشت و به تیمش کمک کرد تا هم بازی را برنده شوند و هم کلین‌شیت کنند. در خط حمله نیز بوکایو ساکا، وینگر محبوب ساوت‌گیت یکی از نفراتی بود که بارها خط دفاعی حریف را آزار داد و حتی می‌توانست گل نخست تیمش را بزند که مارتین اودگارد زودتر به توپ رسید. ساکا شانس زیادی برای بازی در ترکیب اصلی انگیس در جام‌جهانی دارد و با آمادگی خوبی که دارد احتمالا از ابتدا برابر ایران بازی خواهد کرد.