تاریخ : Sun 13 Nov 2022 - 00:15
کد خبر : 75607
سرویس خبری : ورزش

رقبا هزینه می‌کنند چون نمی‌خواهند فصل بعد پوکر کنیم

وزیری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: دانشگاه آزاد 3 سال برای حفظ تیم قهرمان تلاش کرد

رقبا هزینه می‌کنند چون نمی‌خواهند فصل بعد پوکر کنیم

کمانداران ریکرو دانشگاه آزاد اسلامی در وضعیتی توانستند در هفته پایانی مسابقات لیگ تیراندازی با کمان هیات استان مرکزی را با نتیجه 5 بر صفر شکست دهند که پیش از این سومین قهرمانی متوالی‌شان را قطعی کرده بودند، اما برای کسب بیشترین امتیاز و عدم اجحاف در حق دیگر تیم‌ها که سرنوشت تقابل اشاره شده روی جایگاه آنها اهمیت داشت با پیروزی قاطعانه ارمغان‌شان را در پایان فصل‌جاری به 42 امتیاز از 45 امتیاز ممکن رساندند. 

کمانداران ریکرو دانشگاه آزاد اسلامی در وضعیتی توانستند در هفته پایانی مسابقات لیگ تیراندازی با کمان هیات استان مرکزی را با نتیجه 5 بر صفر شکست دهند که پیش از این سومین قهرمانی متوالی‌شان را قطعی کرده بودند، اما برای کسب بیشترین امتیاز و عدم اجحاف در حق دیگر تیم‌ها که سرنوشت تقابل اشاره شده روی جایگاه آنها اهمیت داشت با پیروزی قاطعانه ارمغان‌شان را در پایان فصل‌جاری به 42 امتیاز از 45 امتیاز ممکن رساندند. 
میلاد وزیری، کاپیتان این تیم در‌مورد فصل اخیر لیگ تیراندازی با کمان به «فرهیختگان» گفت: «با توجه به آغاز مسابقات در فصل گرما و اتمام رقابت‌ها در شروع فصل سرما نسبت به فصل گذشته خوب بود، اما نیاز است یک‌سری تغییرات قوانین برگزاری مسابقات انجام شود تا لیگ پرشورتر و پویاتر باشد. باید تغییرات تخصصی صورت گیرد و در بحث فنی تخصصی باید شبیه‌سازی نسبت به مسابقات بین‌المللی جهانی انجام شود تا بتواند تاثیر مثبتش را روی تیم‌های ملی بگذارد.» 
وی در مورد حضور تیم آکادمی میلاد وزیری در رقابت‌های لیگ افزود: «این تیم زیر نظر خود من است اما چون امسال خودم عضو تیم دانشگاه آزاد بودم یکی از همکاران زحمت کشید و هدایت این تیم را برعهده داشت، ولی تمرینات کاملا زیر نظر خود من است. هدف ما امسال در تیم آکادمی افزایش تجربه تیراندازها و رقابت برابر ورزشکاران خوب کشور بوده است. اگر دقت کرده باشید در این تیم از ورزشکاران باشگاه‌های دیگر استفاده نمی‌کنیم و تمام پتانسیل معطوف به آکادمی خودم بود. همچنین سعی کردیم در این تیم از رده سنی نوجوانان و جوانان استفاده کنیم. آکادمی میلاد وزیری با حضور هومن حاجی‌زاده، محمود میرزایی، سجاد ذوالفقاری و کوروش یوسفی جوان‌ترین تیم لیگ بود. قصد داریم در فصل‌های بعدی نتایج بهتری نسبت به رتبه نهم امسال کسب کنیم، البته در فصل جاری نتیجه چندان برای ما ملاک نبود و کسب تجربه در اولویت تیم آکادمی وزیری قرار داشت. سال آینده اگر برنامه لیگ تغییر یابد و نحوه برگزاری مسابقات اصولی‌تر باشد قطعا فصل آینده نفرات بیشتری برای لیگ معرفی می‌کنیم. در بخش خانم‌ها در آکادمی وزیری نفرات خوبی داریم که اگر شرایط اشاره شده اتفاق بیفتد در لیگ بانوان نیز شرکت خواهیم کرد تا پشتوانه تیم‌ملی باشد.» 
کاپیتان دانشگاه آزاد درمورد احتمال کسب چهارمین قهرمانی متوالی (پوکر) این تیم گفت: «باید از دکتر لشگری تشکر کنم که در این 3 سال در حد توان‌شان از تیم تیراندازی با کمان حمایت کرده‌اند. اما با توجه به ورود هر‌ساله اسپانسرها و شرکت‌های خصوصی و انجام دادن هزینه‌های بهتر نسبت به دانشگاه آزاد باید بودجه بیشتری خرج شود تا پتانسیل فعلی دانشگاه آزاد که در 3 سال جمع کرده و توانسته ترکیب ثابتی را تشکیل دهد حفظ شود، چون من اطلاع دارم قطعا برای فصل‌های آینده تیم‌های قدرتر از نظر مالی وجود دارند که پیشنهادهای بهتری به ورزشکاران می‌دهند و به احتمال خیلی زیاد نتوانیم ملی‌پوشان‌مان را در اختیار داشته باشیم. موضوع اشاره شده یک زنگ خطر برای دانشگاه آزاد است که فصل آینده چهارمین قهرمانی متوالی را از دست بدهیم. ما تمام تلاش خودمان را انجام خواهیم داد اما نیاز است که از الان توجه بیشتری توسط مسئولان دانشگاه آزاد انجام شود.» 
ستاره اسبق تیم ملی در مورد غیبتش در لیست اخیر تیم ملی گفت: «من در انتخابی تیم ملی شرکت کردم و انتخاب نیز شدم و رکوردهای خوبی ثبت کردم، اما به‌خاطر شرایط و مشکلاتی که از طرف من و فدراسیون وجود داشت ترجیح دادم در اردوهای تیم ملی نباشم و از کادرفنی و مربی تیم ملی خواهش کردم یک مدت در اردو حضور نداشته باشم و اگر بعدا مشکلات شخصی و... حل شد در خدمت تیم ملی هستم.» 
وزیری در مورد برآورده شدن توقعاتش از سوی مدیران دانشگاه آزاد و کارهای دیگری که این مسئولان باید انجام دهند، اعلام کرد: «مسئولان تیم دانشگاه آزاد تمام تلاش‌شان را انجام دادند که این تیم شکل بگیرد چون تا 3 سال قبل تیم تیراندازی با کمان دانشگاه آزاد به‌خصوص در رده آقایان وجود نداشت. تمام تلاش‌ها توسط دکتر لشگری انجام شد تا این تیم حفظ شود، اما به‌هر‌حال محدودیت‌هایی هم وجود دارد. بحث اصلی مسائل مالی است که باید با شرایط ویژه‌تری انجام گیرد. دانشگاه آزاد اسلامی به منزله یک محل آموزش است و باید کار آکادمیک انجام دهد و نباید صرفا ورزشکارانی را جذب کنیم و تا حدودی پرورش دهیم و در لیگ شرکت کنیم. من فکر می‌کنم دانشگاه آزاد پتانسیل این را دارد با توجه به وجود دانشگاه در تمام شهرها آکادمی‌های تیر و کمان را در تمام استان‌ها راه‌اندازی کند. تیراندازی با کمان محدودیت سنی ندارد و لزوما مثل رشته‌هایی مثل ژیمناستیک و دو و میدانی نیست که باید حتما از سن پایین آغاز شود و بر همین اساس می‌توان از دانشجوها، اساتید و کارکنان اداری استفاده کرد که در سال‌های آینده از پتانسیل خود دانشگاه آزاد در لیگ حضور داشته باشند و این تیم را تشکیل دهند.»