تاریخ : Sun 13 Nov 2022 - 00:15
کد خبر : 75605
سرویس خبری : ورزش

اولویت با باتجربه‌ها

ترکیب احتمالی اژدهایان در جام‌جهانی

اولویت با باتجربه‌ها

شاگردان کارلوس کی‌روش بعد از تقابل برابر انگلیس باید مقابل نمایندگان ملتی به میدان بروند که فارغ از بازیکنان بزرگ در طول تاریخش بعد از 64 سال غیبت گام در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان گذاشته است تا بر این اساس یک طلسم بزرگ شکسته شود.

امیدنظری گوهر، خبرنگار:شاگردان کارلوس کی‌روش بعد از تقابل برابر انگلیس باید مقابل نمایندگان ملتی به میدان بروند که فارغ از بازیکنان بزرگ در طول تاریخش بعد از 64 سال غیبت گام در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان گذاشته است تا بر این اساس یک طلسم بزرگ شکسته شود و در رقابت‌هایی که تیم‌های نام آشنا و سر سختی همچون ایتالیا، کلمبیا، شیلی و سوئد غایب هستند شاگردان راب پیج تلاش کنند و در راه اثبات شایستگی‌هایشان گام بردارند. بازیکن اسبق اژدهایان که این روزها هدایت ولز را برعهده دارد با اشراف به توقعات و مغتنم شمردن فرصت پیش‌آمده که مربیانی همچون کریس کولمن، جان توشاک، مارک هیوز و مایک اسمیت نتوانستند در قامت سرمربی این کشور آن را تجربه کنند، روز پنجشنبه لیست 26 نفره خود را اعلام کرد تا در روزهای منتهی به آغاز بیست‌و‌دومین دوره جام‌جهانی گمانه‌زنی‌ها در مورد ترکیب اصلی ولز داغ و جذاب شود‌.

اعتماد به گلر با تجربه 
نظر راب پیج در‌مورد سنگربانان تیم‌ملی ولز باعث صدور بلیت حضور وین هنسی، دنی وارد و آدام دیویس در بیست‌و‌دومین دوره جام‌جهانی شد؛ 3 سنگربانی که در سطوح مختلف فوتبال انگلیس از چهارچوب دروازه‌های ناتینگهام فارست، لسترسیتی و شفیلد‌یونایتد محافظت می‌کنند و روی کاغذ اصولا باید دنی وارد به‌دلیل 14 حضور متوالی در درون دروازه شاگردان براندان راجرز و ثبت 5 کلین‌شیت تا پیش از آغاز هفته شانزدهم لیگ جزیره شانس بیشتری داشته باشد، اما به‌نظر می‌رسد سرمربی 48‌ساله ولزی‌ها به هنسی اعتقاد و باور بیشتری نسبت به 2 گزینه دیگر دارد و به احتمال زیاد سنگربان 35‌ساله همچون دیدار پلی‌آف جام‌جهانی برابر اتریش و اوکراین و 4 رقابت اخیر لیگ ملت‌های اروپا سنگربان اصلی این تیم در رقابت‌های پیش‌رو است. دروازه‌بان 197‌سانتی‌متری با حضور احتمالی درون دروازه تیم تحت هدایت پیج بعد از جک کلسی تبدیل به دومین سنگربان تاریخ ولز در جام‌جهانی خواهد شد‌.

حضور بازیکنان در پست غیر‌تخصصی
سرمربی اژدهایان در 10 دیدار اخیر، تیم تحت هدایتش را با حضور 3 مدافع میانی راهی مستطیل سبز کرده است تا احتمال در دستور‌کار قرار داشتن این آرایش در جام‌جهانی 2022 قطر بیش از سیستم‌های دیگر باشد. در لیست 26 نفره ولز نام 5 مدافع وسط یعنی جو رودون، اتان آمپادو، بن کابانگو، کریس میفام و تام لاکیر دیده می شود تا در 7 روز باقی‌مانده تا آغاز جام‌جهانی تمرینات ولزی‌ها محلی برای تقابل و جنگ اسامی اشاره شده برای گام گذاشتن در مستطیل سبز ورزشگاه احمد‌‌بن‌علی باشد. البته طبق شواهد و ترکیب دیدارهای گذشته ولز به‌نظر می‌رسد رودون و میفام اقبال بیشتری برای تجربه حضور در جام‌جهانی دارند. دیگر بازیکنی که شانس بالایی برای حضور در پست مدافع میانی ولز دارد شخصی نیست به جز بن دیویس که پست تخصصی‌اش دفاع چپ است، اما پیج او را به‌عنوان مدافع میانی راهی میدان نبرد می‌کند. همچنین مدافع راست ولز، کریس گانتر نیز یکی از بازیکنانی است که می‌تواند در پست دفاع میانی برای نماینده قاره اروپا به میدان برود‌.‌
علاوه‌بر اسامی اشاره شده در لیست بازیکنان مدنظر سرمربی ولز نام 2 مدافع راست یعنی کانتر رابرتز و کریس گانتر دیده می‌شود که طبق شواهد شانس مدافع 27‌ساله برنلی، رابرتز برای تقابل برابر شاگردان برهالتر، کی‌روش و ساوت‌گیت بیشتر است. همچنین با اعتقاد پیج بازیکنی که در سمت چپ وظیفه توازن بین دفاع و حمله را برعهده دارد شخصی نیست جز نیکو ویلیامز که در فصل‌جاری 1074 دقیقه برای ناتینگهام فارست به میدان رفته است.

تجربه در اولویت
در پست هافبک دفاعی، میانی و بازی‌ساز نیز یکی از دردسرهای سرمربی 48‌ساله ولز انتخاب بهترین مهره از میان بازیکنانی همچون مت اسمیت، آرون رمزی، جو آلن، جو مورل، دیلن لویت، جانان ویلیامز، هری ویلسون، سوربا توماس و روبین کالویل است. همچنین با اعتقاد سرمربی این تیم آتان امپادو نیز در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا در پست هافبک دفاعی سنجیده شد که حاصل خوشایندی به همراه نداشت. براساس بررسی ترکیب دیدارهای اخیر اژدهایان به‌نظر می‌رسد پیج در تورنمنت پیش رو بار این پست‌ها را روی دوش رمزی و ویلسون خواهد گذاشت. البته اگر جو آلن که در کارنامه‌اش 72‌بازی ملی می‌بیند بتواند در روزهای معدود باقی‌مانده تا آغاز جام‌جهانی به شرایط آرمانی بعد از اتمام مصدومیت برسد، بیشترین شانس را برای متحول کردن معادلات دارد‌.

مهره‌های امتحان پس‌داده
دستیار اسبق رایان گیگز که بعد از اثبات شایستگی‌هایش در مقدماتی جام‌جهانی توانست وضعیتش را از سرمربی موقت ارتقا دهد با قرار دادن اسم گرت بیل، کیفر مور، مارک هریس، برنان جانسون و دنیل جیمز در لیست 26‌نفره قرار است با تکیه به این بازیکنان از لایه‌های دفاعی آمریکا، ایران و انگلیس بگذرد. به احتمال بسیار زیاد راب پیج تیم تحت هدایتش را با حضور 3 مهاجم در حمله و 1 مهره هجومی در لحظه تدافعی آرایش خواهد کرد که در‌صورت به‌وقوع پیوستن این فرضیه می‌توان برای بیل، جیمز و مور که در پیراهن باشگاه‌های لس‌آنجلس اف‌سی، فولام و بورنموث به ترتیب 346 و 472‌، 681 دقیقه به میدان رفته‌اند بیشترین شانس را نسبت به دیگر گزینه‌ها متصور شد.

فرصت اثبات شایستگی‌ها 
ولز تحت هدایت راب پیج، به‌دلیل نتایج ضعیف در سطح نخست لیگ ملت‌های اروپا به سطح دوم سقوط کرد که بخشی از این عملکرد ضعیف به قدرت کمتر ولز نسبت به هلند، بلژیک و لهستان بر‌می‌گردد، اما دلیل عمده آن تغییرات مداوم ترکیب این تیم برای رسیدن به بهترین بوده است. پیج در این مدت بازیکنان زیادی را سنجید تا به بهترین 11 نفر موجود برسد که با بررسی تمام جوانب به‌نظر می‌رسد ترکیب وین هنسی، نیکو ویلیامز، جو رودون، کریس میفام، بن دیویس، کانتر رابرتز، آرون رمزی، هری ویلسون، گرت بیل، دنیل جیمز و کیفر مور بهترین ترکیب در نگاه سرمربی ولز است.