تاریخ : Mon 07 Nov 2022 - 00:15
کد خبر : 75444
سرویس خبری : ورزش

تیم فرهاد در رده دوم شکست ناپذیران امارات

مجیدی به دنبال بهبود آمار الاتحاد برابر عجمان در فشرده‌ترین لیگ

تیم فرهاد در رده دوم شکست ناپذیران امارات

در دهه 80 لیگ برتر فوتبال امارات به‌دلیل حضور لژیونرهای ایرانی برای فوتبال‌دوستان ایرانی حائز اهمیت بود اما در ماه‌های اخیر فارغ از حضور احمد نوراللهی در مستطیل سبز، این لیگ به دلیل قبول هدایت الاتحادکلبای امارات توسط فرهاد مجیدی، برای علاقه‌مندان مهم شده است. نشسستن یک سرمربی ایرانی روی نیمکت تیم‌های خارجی را می‌توان در سال‌های اخیر یک امر بکر نامید که با توجه به عملکرد سرمربی 46 ساله ایرانی امری شیرین نیز شده است.

در دهه 80 لیگ برتر فوتبال امارات به‌دلیل حضور لژیونرهای ایرانی برای فوتبال‌دوستان ایرانی حائز اهمیت بود اما در ماه‌های اخیر فارغ از حضور احمد نوراللهی در مستطیل سبز، این لیگ به دلیل قبول هدایت الاتحادکلبای امارات توسط فرهاد مجیدی، برای علاقه‌مندان مهم شده است. نشسستن یک سرمربی ایرانی روی نیمکت تیم‌های خارجی را می‌توان در سال‌های اخیر یک امر بکر نامید که با توجه به عملکرد سرمربی 46 ساله ایرانی امری شیرین نیز شده است. ببرهای فوتبال امارات در ادامه نتایج قابل قبول‌شان موفق شدند با پیروزی برابر بنی‌یاس به هفدهمین امتیاز فصل‌شان برسند و در جدول تنگاتنگ این کشور بالاتر از تیم‌هایی مثل العین و عجمان به رتبه ششم تکیه بزنند اما فقط 2 امتیاز با صدر فاصله دارند!
به‌طور قطع رسیدن به فاصله 2 امتیازی صدرنشین مسابقات، الوحده که هدایتش برعهده مانوئل خیمنز است نیازمند شایستگی در بعضی از پارامترها است. حاصل استراتژی‌های مجیدی در تیم الاتحادکلبا به‌ثمر رساندن 14 گل زده بوده است که آنها را از این حیث در جایگاه هفتم بین 14 تیم حاضر در چهل‌وهشتمین دوره رقابت‌های لیگ این کشور قرار می‌دهد. تیم تحت هدایت سرمربی اسبق استقلال از نظر گل خورده نیز با 11 گل خورده به همراه بنی‌یاس و خورفکان جایگاه هشتم را تصاحب کرده‌اند. 
کسب 17 امتیاز در 9 بازی از دل 5 پیروزی، 2 تساوی و 2 شکست بیرون آمده است که در فصل 2023-2022 از نظر پیروزی تیم‌های الوحده، الشارجه و شباب‌الاهلی با کسب 6 پیروزی آماری بهتر نسبت به زردپوشان شهر کلبا دارند و شاگردان مجیدی در کنار باشگاه‌های الوصل، الجزیره و العین به جایگاه چهارم مشترک تکیه زده‌اند. همچنین از نظر شکست‌های ثبت شده تنها الوصل که هدایتش برعهده خوان آنتونیو پیزی است 1 بار طعم تلخ شکست را چشیده و الاتحادکلبا در لیست بلندبالای تیم‌هایی که 2 شکست را تجربه کرده‌اند آماری مشابه با الوحده، شارجه، شباب‌الاهلی و الجزیره دارد و بر این اساس حائز جایگاه دوم مشترک است. 2 تساوی الاتحادکلبا نیز آنها را از حیث تساوی پایین‌تر از البطائح بدون تساوی و الوحده، شارجه، شباب‌الاهلی، العین، الظفره و دیبا فجیره که حاصل فعالیت‌شان 1 تساوی بوده است در کنار الجزیره، عجمان، بنی‌یاس و خورفکان در رتبه هشتم مشترک قرار می‌دهد. رصد آمارهای اشاره شده به فوتبال‌دوستان اثبات می‌کند فصل 2023-2022 فوتبال امارات بسیار نزدیک و رقابتی‌تر از حد تصورات است و یک لغزش یا فراز احتمالی می‌تواند تمام آمارهای اشاره شده را دچار تغییرات و تحولات بنیادین اساسی کند تا مجیدی امیدوار باشد با پیروزی در دیدار هفته دهم برابر عجمان با آماری قابل قبول‌تر راهی تعطیلات شود.