تاریخ : Wed 26 Oct 2022 - 23:25
کد خبر : 75165
سرویس خبری : ورزش

آلگری در برزخ

یوونتوس در ادامه ناکامی‌های اخیرش از لیگ قهرمانان هم حذف شد

آلگری در برزخ

این یک ناکامی نیست!» این جمله مکس آلگری پس از حذف تیمش از لیگ قهرمانان اروپا به‌دست تیمی پرتغالی باعث ناراحتی و عصبانیت هواداران یووه شد. آنها انتظار داشتند با بازگشت این مربی باتجربه -که روزهای خوبی را با او در سری A و حتی لیگ قهرمانان تجربه کرده بودند- بتوانند دوباره به جمع مدعیان برگردند.

سیامک خاجی، خبرنگار:«این یک ناکامی نیست!» این جمله مکس آلگری پس از حذف تیمش از لیگ قهرمانان اروپا به‌دست تیمی پرتغالی باعث ناراحتی و عصبانیت هواداران یووه شد. آنها انتظار داشتند با بازگشت این مربی باتجربه -که روزهای خوبی را با او در سری A و حتی لیگ قهرمانان تجربه کرده بودند- بتوانند دوباره به جمع مدعیان برگردند اما او نه‌تنها پس از یک سال از بازگشتش به تورین هنوز نتوانسته شرایط را بهتر کند، بلکه در گروهی که به‌نظر می‌رسید شانس خوبی برای رفتن به مرحله بعد دارد از دور مسابقات کنار رفت و قافیه را به بنفیکا باخت. حالا یوونتوس که تا سال 2020 با 9 قهرمانی پیاپی در لیگ دست‌نیافتنی به‌نظر می‌رسید تنها باید به‌دنبال موفقیت در رقابت‌های داخلی باشد و البته با توجه به عملکردی که تا اینجای فصل در لیگ داشته، بعید است بتواند خود را به‌عنوان یک مدعی جدی برای فتح اسکودتو مطرح کند. البته آلگری با وجود تمام این ناکامی‌ها همچنان حمایت مالکان باشگاه را پشت خود دارد و آنها بارها تاکید کرده‌اند که برنامه‌های بلندمدتی با این مربی دارند و این نتایج باعث نمی‌شود تغییری روی نیمکت تیم ایجاد شود.

خبری از اخراج آلگری نیست
سه‌شنبه‌شب و در دیداری حساس در پرتغال، یوونتوس که با نتایج اخیرش در این تورنمنت وضعیت خوبی در جدول نداشت، درتلاش بود آخرین شانس‌هایش برای صعود از گروه خود را زنده نگه دارد و برای رسیدن به این هدف باید بنفیکا را -که در هفته‌های اخیر عملکرد درخشانی چه در لیگ و چه در اروپا داشت- شکست می‌داد. در پایان بازی اما این میزبان بود که به برتری 4 بر 3 رسید و به‌این‌ترتیب به همراه پاری‌سن ژرمن جواز حضور در مرحله بعد را به‌دست آورد. یووه حالا باید در هفته آخر با تیم پرستاره پاریسی دیدار کند تا حداقل بتواند با کسب رتبه سوم این گروه راهی لیگ اروپا شود.
با وجود این عملکرد ضعیف در اروپا و پس‌ از این باخت آخر که برای چندمین‌بار درطول این فصل آلگری را در معرض انتقادات رسانه‌ها و هواداران قرار داده، این مربی 55 ساله معتقد است این نتیجه و حذف از اروپا یک ناکامی بزرگ برای او و تیمش محسوب نمی‌شود. آلگری پس ‌از این بازی به خبرنگاران گفت: «همه ما از اینکه از لیگ قهرمانان حذف شدیم عصبانی و ناراحت هستیم. حالا باید تمام تمرکز خود را روی لیگ و البته بازی هفته آینده برابر پاری‌سن ژرمن بگذاریم؛ چراکه هنوز این شانس را داریم که در ادامه فصل در لیگ اروپا حضور داشته باشیم. ما اشتباهات بسیار زیادی داشتیم اما به‌نظرم الان دیگر فایده‌ای ندارد که درباره آنها صحبت کنیم؛ چراکه بازی تمام شده و شکست خوردیم. البته به‌نظرم این نتیجه یک ناکامی برای تیم ما محسوب نمی‌شود؛ چراکه در فوتبال همیشه تیم‌ها برنده نمی‌شوند و باخت هم وجود دارد.»
شاید به نظر آلگری این نتیجه در فوتبال طبیعی باشد اما بدون‌شک هواداران تیمش چنین عقیده‌ای ندارند، به‌خصوص که آنها در این فصل بارها در مسابقات مهم و حساس امتیاز از دست ‌داده‌اند و این اولین و آخرین ناکامی او و تیمش نیست. شاید نتیجه نهایی بیانگر این باشد که دو تیم بازی نزدیکی را به نمایش گذاشتند اما بانوی پیر با گذشته 50 دقیقه از این مسابقه 4 بر یک از حریفش عقب ‌افتاده بود و فشار بسیار زیادی را در لیسبون متحمل شد. درنهایت تلاش آنها برای بازگشت به بازی نتیجه نداد و حالا باید در دیداری دشوار برابر پاری‌سن ژرمن که آنها هم در بازی آخر بی‌انگیزه نیستند و برای صدرنشینی تلاش خواهند کرد به‌دنبال کسب امتیاز باشد تا حداقل در گروه خود سوم شوند و از یک فاجعه دیگر جلوگیری شود.
البته آلگری پیش ‌از این نیز بارها تیغ تیز انتقادها را تجربه کرده است اما هر بار مدیران باشگاه شایعات مربوط به برکناری این مربی را تکذیب کرده‌اند. این بار هم گفته می‌شد شاید بالاخره صبر آنها درمورد مربی تیم‌شان لبریز شده باشد و حذف از لیگ قهرمانان ضربه آخر برای آلگری باشد تا برای دومین‌بار تورین را ترک کند اما به نوشته فابریتزیو رومانو، خبرنگار مشهور ایتالیایی ظاهرا این بار هم خبری از اخراج او نیست و همچنان شاهد حضور او روی نیمکت بیانکونری خواهیم بود. رومانو در توئیتی نوشته است: «هیچ تغییری در وضعیت ماسیمیلیانو آلگری رخ نداده است. او اخراج نخواهد شد و قرار نیست حتی با وجود باخت به بنفیکا هم این باشگاه را ترک کند. آنیلی (مالک باشگاه) تاکید کرده هدفش این است که تا ژوئن سال 2025 که قرارداد آلگری با یووه اعتبار دارد به همکاری با این مربی ادامه دهد.»

تغییرات احتمالی در ژانویه
به‌این‌ترتیب بازهم خبری از برکناری آلگری نیست و هواداران یووه فعلا باید با همین مربی فصل را ادامه دهند. مدیران باشگاه به‌خوبی می‌دانند که تیم در ژانویه نیاز به تقویت دارد و از همین حالا شایعات درباره خریدهای احتمالی تیم در زمستان آغاز شده است. برونو گیمارش یکی از این نفرات است که یووه شرایط او در نیوکاسل را زیر نظر دارد. این هافبک برزیلی از ژانویه امسال که راهی این تیم لیگ برتری شده نمایش خوبی در تیمش داشته و به همین دلیل باشگاه‌های زیادی وضعیت او را پیگیری می‌کنند. در این میان یووه هم برای تقویت خط میانی خود در نیم‌فصل به‌دنبال خرید اوست اما با توجه به تغییراتی که در این تیم انگلیسی صورت گرفته و حضور مالکان سعودی در نیوکاسل بعید است آنها به‌راحتی این بازیکن را از دست بدهند. عثمان دمبله هم دیگر بازیکنی است که یووه در لیست خود دارد. اخباری مبنی بر تمایل بارسا برای فروش این وینگر فرانسوی منتشرشده تا احتمالا آنها در تابستان برای بازگرداندن لیونل مسی به تیم خود شرایط مالی بهتری داشته باشند. در چنین اوضاعی خرید دمبله می‌تواند هم خط حمله یووه را تقویت کند و هم اوضاع مالی باشگاه اسپانیایی بهتر شود.
از طرف دیگر خرید آنخل دی‌ماریا آرژانتینی که به انتقالی آزاد در تابستان راهی این باشگاه شد نیز خوب پیش نرفته و او بیشتر فصل را با مصدومیت روبرو بوده است. در این شرایط احتمال می‌رود این ستاره آرژانتینی برای بازی در روساریو سنترال به کشورش برگردد و جا برای خریدهای جدید تیم بازتر شود.
بااین‌حال فعلا یووه باید با همین ترکیب فعلی در مسابقات حاضر شود و هواداران تیم معتقدند که تاکتیک‌ها و ایده‌های آلگری نتوانسته تیم را از بحران خارج کند و او نیازمند تغییراتی جدی در روش بازی تیمش است. برای آنها بسیار عجیب است که سرمربی تیم درحالی‌که تیمش با این عملکرد ناامیدکننده از لیگ قهرمانان کنار رفته، آن را یک ناکامی نمی‌داند و همچنان نیز به کارش در این باشگاه ادامه می‌دهد. این برای نخستین‌بار در تاریخ این باشگاه است که در یک مسابقه لیگ قهرمانان و در نیمه نخست 3 گل دریافت می‌کنند. از طرف دیگر آخرین باری که تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حذف شد به فصل 14-2013 برمی‌گردد و حالا پس از چندین‌سال دوباره این اتفاق رخ داده، آن‌ هم درحالی‌که با کسب تنها سه امتیاز پس از 5 هفته بدترین عملکرد خود در مرحله گروهی را ثبت کرده‌اند.
البته یووه با همین آلگری در دوره قبلی مربیگری او 5 قهرمانی پیاپی در لیگ، 4 جام حذفی و دو سوپرجام ایتالیا کسب کرده بود و او در سال‌های 2017 و 2015 نیز توانسته بود تیمش را به فینال لیگ قهرمانان برساند که در هر دوبار بازی را باخته و نایب‌قهرمان شدند. یووه در سال‌های اخیر سه‌بار پیاپی در یک‌هشتم نهایی این تورنمنت به تیم‌های نه‌چندان مدعی لیون، پورتو و ویارئال باخته و از دور مسابقات حذف شده بود اما حالا این نتیجه تحقیرآمیز در لیبسون بدترین نتیجه‌ای است که تیم در سال‌های اخیر کسب کرده است.
با وجود اینکه یووه بارها برکناری آلگری را تکذیب کرده است اما شایعاتی درباره جانشینان احتمالی او شنیده می‌شود و از مربیانی چون زیدان و کونته به‌عنوان نفراتی نام برده می‌شود که شاید جای او را در این باشگاه ایتالیایی بگیرند. زیدان البته بیشتر تمایل دارد تا پس از جام‌جهانی جانشین دیدیه دشان در تیم ملی فرانسه شود اما کونته که در تاتنهام فصل را خیلی‌خوب شروع نکرده می‌تواند یک آلترناتیو برای یووه باشد.