تاریخ : Wed 26 Oct 2022 - 23:24
کد خبر : 75164
سرویس خبری : ورزش

مذاکره ساپینتو با کی‌روش برای سوپرجام

ملی‌پوشان استقلال نرسند کار برای قهرمانی سخت می‌شود

مذاکره ساپینتو با کی‌روش برای سوپرجام

استقلال قبل از دیدار مقابل نساجی باید جمعه در دیداری حساس از سری رقابت‌های لیگ برتر و از هفته یازدهم این رقابت‌ها به مصاف هوادار تهران برود و شاگردان ساپینتو در صورتی که می‌خواهند از کورس قهرمانی عقب نمانند باید این دیدار را با دست پر از میدان خارج شوند.

تیم فوتبال استقلال چهارشنبه هفته آینده یازدهم آبان ماه در حالی با اعلام سازمان لیگ باید به مصاف نساجی به منظور برگزاری دیدار سوپرجام برود که همچنان مشکلات بزرگی پیش روی این تیم در آستانه این جام قرار دارد. از یک سو تغییرات مدیریتی و بدهی‌های انباشته و عقب‌ماندگی در پرداختی به بازیکنان باعث شده است صدای اعتراض برخی از آنها بلند شود و از سوی دیگر کسب پنج امتیاز از سه بازی اخیر و ناکامی مهاجمان آبی‌پوش در امر گلزنی نگرانی‌هایی را در خصوص آینده این تیم ایجاد کرده است.
البته استقلال قبل از دیدار مقابل نساجی باید جمعه در دیداری حساس از سری رقابت‌های لیگ برتر و از هفته یازدهم این رقابت‌ها به مصاف هوادار تهران برود و شاگردان ساپینتو در صورتی که می‌خواهند از کورس قهرمانی عقب نمانند باید این دیدار را با دست پر از میدان خارج شوند. البته با توجه به فاصله تا صدر جدول آبی‌ها می‌توانند حتی به صدرنشینی هم امیدوار باشند اما مشکلات عمده این تیم برای دیدار با نساجی تازه بعد از این مسابقه آغاز می‌شود.
استقلال در فاصله پنج روز بعد از دیدار با هوادار تهران برای کسب عنوان قهرمانی سوپرجام در حالی به مصاف نساجی مازندران خواهد رفت که اگر برنامه‌های تیم ملی مانند سه هفته گذشته طبق روال پیش برود مطمئنا نیمی از بازیکنان کلیدی استقلال در ترکیب ثابت این تیم نمی‌توانند در تمرینات فنی آبی‌پوشان را برای دیدار با نساجی همراهی کنند.
در هفته جاری شش بازیکن از استقلال راهی اردوی تیم ملی شدند و نگرانی سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان بر این اساس است که اگر برای اردوی اخیر تیم ملی که متصل به اردوی اصلی است نیز همین تعداد ملی‌پوش استقلال طبق برنامه قبلی به جمع شاگردان کی‌روش اضافه شوند عملا هیچ زمانی برای تمرینات هماهنگی و فنی بین تمامی بازیکنان برای دیدار با نساجی وجود نخواهد داشت.
طبق برنامه بازیکنان تیم ملی که از لیگ برتر به اردو اضافه می‌شوند روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه تمرینات خود را ادامه می‌دهند و اگر این برنامه برای استقلالی‌ها در هفته آینده هم در نظر گرفته شود از آنجایی که آبی‌پوشان باید سه‌شنبه برای برگزاری دیدار با نساجی راهی کرمان شوند عملا هیچ فرصتی برای سرمربی استقلال و کادر فنی این تیم برای تمرینات هماهنگی بین تمامی بازیکنان باقی نخواهد ماند.
البته از آنجایی که آخرین اردو با حضور بازیکنان داخلی و متصل به اردوی نهایی خواهد بود این امکان وجود دارد که تعداد کمتری از بازیکنان داخلی به اردو دعوت شوند که بر این اساس احتمالا در خوشبینانه‌ترین حالت سه یا چهار بازیکن استقلال به اردو دعوت خواهند شد اما در حالتی دیگر از آنجایی که تیم ملی در تاریخ ۱۹ آبان باید در دیداری تدارکاتی با همین نفرات داخلی به مصاف نیکاراگوئه برود، چه‌بسا اوضاع طبق روال قبل پیش رفته و همان بازیکنان همیشگی راهی اردو شوند.
با همه این تفاصیل از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که قرار است در خصوص وضعیت بازیکنان ملی‌پوش این باشگاه، استقلالی‌ها با فدراسیون فوتبال مذاکرات لازم را انجام دهند اما قبل از آن به نظر می‌رسد تماس تلفنی یا ملاقات حضوری ریکاردو ساپینتو با کارلوس کی‌روش هم‌وطن خود در تیم ملی بتواند تعیین‌کننده این ماجرا باشد و بتواند راه‌حلی را برای این چالش به وجود بیاورد.
یکی از مسئولان استقلال در این زمینه به «فرهیختگان» گفت: «امیدوار به تعامل با تیم ملی هستیم تا بتوانیم برای تمرینات پیش رو به منظور برگزاری دیدار با نساجی همه بازیکنان را داشته باشیم؛ چرا‌که در غیر این‌صورت مطمئنا برای قهرمانی در سوپرجام کارمان سخت خواهد شد.»