تاریخ : Wed 12 Oct 2022 - 00:15
کد خبر : 74789
سرویس خبری : ورزش

درویش؛ سخنگویی که سکوت می‌کند

ادامه دردسرهای پرسپولیس بابت طلبی که 2 میلیاردتومان بود!

درویش؛ سخنگویی که سکوت می‌کند

قرار بود باشگاه پرسپولیس مبلغ 81 هزار دلار بابت قسط دوم مبلغ قرارداد یورگن لوکادیا مهاجم هلندی خود بپردازد اما این اتفاق در تاریخ قید‌شده در قرارداد این بازیکن صورت نگرفت ..

اردلان بزرگ نیا، خبرنگار:پرسپولیس بعد از چند هفته صدرنشینی بالاخره در بازی مقابل سپاهان تن به تساوی بدون گل داد تا با تفاضل گل کمتر جایش را به تیم گل‌گهر سیرجان بدهد و به رده دوم جدول سقوط کند. باخت یک بر صفر مقابل تراکتور نشان داد که مشکلات گلزنی دوباره به‌سراغ این تیم آمده است و ممکن است این فصل هم تیم یحیی با دردسرهایی مواجه شود. پرسپولیس پنجشنبه این هفته باید میزبان تیم مس رفسنجان باشد. تقابل تیم دوم جدول رده‌بندی با تیم پنجم جدول قطعا می‌تواند جذاب باشد. در آستانه برگزاری این بازی سراغی گرفتیم از اخبار و اتفاقات باشگاه پرسپولیس و به مواردی برخوردیم که بد نیست شما هم از آن مطلع شوید. آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش روزنامه «فرهیختگان» از آخرین وضعیت تیم و باشگاه پرسپولیس است. 

  طلب 2 میلیاردی 27 میلیارد شد
نماینده اسپانسر پیراهن پرسپولیس چند سال قبل وقتی متوجه شد نمی‌تواند طلبش را از باشگاه پرسپولیس بگیرد شکایتی را علیه این باشگاه مطرح کرد و حالا توانسته حساب باشگاه را مسدود کند. عدم پیگیری این شکایت از سوی مدیران قبلی پرسپولیس باعث شده تا مدیران کنونی باشگاه با بدهی 27 میلیارد تومانی مواجه شده و حساب باشگاه مسدود شود. ظاهرا طلب او در ابتدا 2 میلیارد تومان بوده و حالا به رقم 27 میلیارد تومان رسیده است! وقتی موضوع را از باشگاه پیگیری کردیم متوجه شدیم مذاکرات با طلبکار باشگاه ادامه دارد و البته هنوز این طلبکار حاضر به همکاری با باشگاه نشده و کل مبلغی که بابتش حکم گرفته را از باشگاه پرسپولیس می‌خواهد. باشگاه امیدوار است که بالاخره این مذاکرات نتیجه بدهد و حساب مسدود باشگاه مجددا باز و فعال شود. 

  پرداخت طلب لوکادیا تا آخر هفته
قرار بود باشگاه پرسپولیس مبلغ 81 هزار دلار بابت قسط دوم مبلغ قرارداد یورگن لوکادیا مهاجم هلندی خود بپردازد اما این اتفاق در تاریخ قید‌شده در قرارداد این بازیکن صورت نگرفت تا این بازیکن با اولین بدقولی مسئولان باشگاه پرسپولیس مواجه شود. البته باشگاه می‌گوید پول طلب این بازیکن را آماده کرده و قرار است تا پایان هفته این پول را دراختیار لوکادیا قراردهد. گفته می‌شد به‌خاطر مسدود شدن حساب باشگاه پرداخت پول به‌تاخیر افتاده اما ظاهرا مشکل تهیه ارز از کانال دیگری برطرف شده و طلب لوکادیا آماده پرداخت شده است. 

  ناراحتی هواداران از سکوت سخنگو
انتخاب رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به‌عنوان سخنگوی باشگاه یک اتفاق عجیب در این باشگاه مردمی بود. درحالی‌که انتظار می‌رفت فردی به‌عنوان سخنگو انتخاب شود که هم فرصت پاسخگویی داشته باشد و هم در برابر اظهارات مسئولان باشگاه‌های رقیب اقدام به پاسخگویی کند اما این وظیفه برعهده مدیرعاملی قرارگرفت که فقط گاهی در برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا می‌کند و در برابر کنش‌های مسئولان استقلال و سایر تیم‌ها هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهد. این موضوع بیشتر باعث ناراحتی هواداران پرسپولیس شده است. سکوت سخنگو حسابی آنها را کلافه کرده و این درحالی است که طی روزهای گذشته برخی از مسئولان باشگاه استقلال مسائلی را در مورد تیم سرخ پایتخت مطرح کرده‌اند که از سوی باشگاه پرسپولیس بی‌پاسخ مانده است! پیش از این گفته می‌شد حسین خبیری عضو هیات‌مدیره این باشگاه که سابقه پاسخگویی به برخوردهای فدراسیون فوتبال و تیم‌های رقیب را داشته به‌عنوان سخنگوی باشگاه انتخاب خواهد شد اما مشخص نیست چرا مدیری را در این پست قرار دادند که سکوت را به پاسخگویی ترجیح می‌دهد. 

  اصرار کارگزار به ادامه همکاری
ظاهرا مشکلات پرسپولیس با کارگزارهای منتخب خود تمامی ندارد. در زمان قطع همکاری باشگاه با شرکت آتیه‌داده‌پرداز مشخص شد که این باشگاه هیچ‌اختیاری در قطع همکاری یک‌طرفه با کارگزارش را ندارد و درنهایت با توافق کارگزار توانست به همکاری خود با این شرکت پایان دهد. حال همین مشکل را با شرکت ایده‌پویان‌ماژ دارد و پرسپولیسی‌ها نمی‌توانند این قرارداد را فسخ کرده و باید کارگزار را مجاب به این قطع همکاری کنند. اما شرکتی که قرار بود 330 میلیارد تومان درآمدزایی برای پرسپولیس داشته باشد و درنهایت رقم درآمدزایی‌اش با اسپانسرهایی که خود باشگاه پرسپولیس پیدا کرد به عدد 130 میلیارد تومان رسید، الان نمی‌خواهد همکاری‌اش را با پرسپولیس قطع کند. مذاکرات پرسپولیس با این شرکت برای قطع همکاری هنوز نتیجه نداده و ظاهرا مذاکرات همچنان ادامه دارد. 

  درصد دریافتی سرخپوشان بیشتر می‌شود
باشگاه پرسپولیس قصد دارد به‌زودی بخش دیگری از مبلغ قرارداد بازیکنانش را پرداخت کند. طبق اخبار رسیده از باشگاه تا اینجای کار 20 درصد از مبلغ قرارداد این فصل بازیکنان پرداخت شده و طبق اعلام باشگاه بخش دیگری از این مبلغ ظرف چند روز آینده به‌حساب بازیکنان واریز خواهد شد. البته با توجه به مسدود‌بودن حساب باشگاه باید دید این گفته چقدر به حقیقت نزدیک خواهد بود. گفته می‌شود هنوز برخی از بازیکنان بخشی از آپشن فصل قبل و البته پاداش‌های یکی دو بازی این فصل و فصل گذشته را دریافت نکرده‌اند که باید دید این بدهی‌ها چه‌زمانی با سرخپوشان تسویه خواهد شد. از سوی دیگر ظاهرا کارکنان باشگاه هم هنوز حقوق خود را نگرفته‌اند که البته به بسته‌بودن حساب باشگاه هم مربوط است.