تاریخ : Sun 25 Sep 2022 - 11:37
کد خبر : 74520
سرویس خبری : سیاست

بستر گفت‌وگو چقدر کم شده/ عزا و آشوب همه در هم شده

گزارشی از تجمع مقابل دانشگاه شریف

بستر گفت‌وگو چقدر کم شده/ عزا و آشوب همه در هم شده

از نظر تعداد افراد، تقریبا همان جمعیت دوشنبه هفته پیش در تجمع حضور داشت؛ چه جمعیت معترضین و چه جمعیت طرف مقابل‌شان. شعارها هم همان محتواهای تجمع دوشنبه هفته پیش را داشت.

گزارشی که روزنامه شریف از تجمع دیشب این دانشگاه منتشر کرده؛ بخش‌هایی از آن را بخوانید:

دیروز عصر فراخوان تجمع اعتراضی دیگری در فضای مجازی بین شریفی‌ها دست به دست شد؛ تجمع اعتراضی به درگذشت مهسا امینی که برای ساعت ۶ عصر امروز برنامه‌ریزی شده بود.

حوالی ساعت ۶ عصر، جمعیت پراکنده‌ای اطراف سردر دانشگاه حضور داشت، اما جمعیت متراکم دیگری که ابتدا جلوی دانشکده کامپیوتر جمع شده بود، در حالی که شعارهایی سر می‌داد و سرودهایی می‌خواند، به سمت سردر به راه افتاد و به جمعیت قبلی ملحق شد.

جمعیت معترضین که از جلوی دانشکده کامپیوتر به سمت سردر آمده بودند، روبه‌روی سردر و در قسمت شمالی آن (ابتدای خیابان اصلی دانشگاه در مقابل سردر) ایستادند و شروع به شعار دادن کردند و برخی از آنها هم پلاکاردهایی در دست داشتند. در مقابل آنها و زیر سردر نیز جمعیت دیگری حضور داشت که پرچم‌های ایران و پلاکاردهای متفاوت در دست‌شان آنها را از جمعیت قسمت شمالی متمایز می‌کرد.

از نظر تعداد افراد، تقریبا همان جمعیت دوشنبه هفته پیش در تجمع حضور داشت؛ چه جمعیت معترضین و چه جمعیت طرف مقابل‌شان. شعارها هم همان محتواهای تجمع دوشنبه هفته پیش را داشت.

شعارهای دو طرف خیلی اوقات علیه یکدیگر بود، مخصوصا وقتی که شعارهای جمعیت معترض رادیکال‌تر می‌شد و پاسخ طرف مقابل را به دنبال داشت.

در ابتدای تجمع، حدود نیم ساعت شبه تریبون آزادی در بین تجمع شکل گرفت و از دو طرف افرادی آمدند و حرف‌هایشان را پشت میکروفون زدند. البته شعارهای دو طرف و سروصداها و جو ملتهب موجود اجازه ادامه این صحبت‌ها را نداد.

حوالی ساعت هفت‌ونیم جمعیت معترض به سمت شمال دانشگاه حرکت کرد تا از در انرژی خارج شود، اما چند درگیری و زدوخورد، باعث شد دوباره جو ملتهب شود و جمعیت به سمت سردر برگردد.

در نهایت حدود ساعت ۸ شب بود که جمعیت معترض خودش را به در انرژی رساند، اما حضور مأمورین نیروی انتظامی در بیرون در انرژی، باعث شد که مدتی جمعیت در داخل دانشگاه و مقابل در انرژی بنشیند تا فضا برای بیرون رفتن آنها مهیا شود. بعد از کمی بحث و مذاکره نیروهای حراست و دیگر مسئولین دانشگاه، جمعیت جلوی در انرژی با همراهی نیروهای حراست و در کنار هم از در انرژی به سمت پارکینگ دانشگاه و میدان تیموری خارج شدند.