تاریخ : Thu 08 Sep 2022 - 03:00
کد خبر : 74200
سرویس خبری : دانشگاه

نتایج دوره بدون‌آزمون کارشناسی‌ارشد ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اعلام شد

نتایج دوره بدون‌آزمون کارشناسی‌ارشد ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اعلام شد

داوطلبان می‌توانند با مراجعه سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org از نتیجه خود مطلع شوند.

نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی‌ارشد (ویژه استعدادهای درخشان) دانشگاه آزاد اعلام شد. داوطلبان می‌توانند با مراجعه سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org از نتیجه خود مطلع شوند.  پذیرفته‌شدگان می‌توانند از ساعت 10 صبح یکشنبه مورخ 20 شهریورماه لغایت سه‌شنبه 22 شهریور با مراجعه به سامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir و مطابق جدول زمانی اعلام‌شده نسبت به ثبت‌نام خود به صورت مجازی اقدام کنند.  لازم به ذکر است پذیرفته‌شدگان می‌توانند جهت اطلاع از شرایط و ضوابط ثبت‌نام به راهنمای ثبت‌نام که در روز شنبه مورخ 19 شهریور در سامانه این مرکز به آدرس sanjesh. iau.ir قرار خواهد گرفت، مراجعه کنند. 

راه‌اندازی برخی رشته‌های خاص در دانشگاه آزاد مشهد
مدیر دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد مشهد در همایش توجیهی و آشنایی با تحصیل همزمان در دو رشته، با اشاره به تغییر ریل دانشگاه آزاد و حرکت به سوی مهارت‌محوری گفت: «دانش تئوری و مطالعاتی به شکل کامل تامین‌کننده نیازهای امروز ما نخواهد بود؛ باید در مسیر مهارت‌محوری و آموزش‌های کاربردی و عملی حرکت کنیم.» 
سیداحسان رضوی با تاکید بر گسترش دانشکده‌های مهارتی، اظهار کرد: «امروزه دیگر دروس تئوری تامین‌کننده نیازهای ما نیست؛ در همین راستا دانشگاه آزاد به‌عنوان دانشگاه پیشرو در این زمینه، دانشکده تخصصی مهارت و کارآفرینی را با رویکرد مهارت‌محور ایجاد کرده است.» 
وی با اشاره به شروع جذب دانشجو در برخی رشته‌ها که برای اولین‌بار در شرق کشور راه‌اندازی شده‌اند، گفت: «برای نخستین‌بار در شرق کشور رشته‌های سینما، بازیگری، فیلمسازی، کارگردانی، صنایع دارویی، هتلداری و بسیاری از رشته‌‌های دیگر را در دانشگاه آزاد مشهد ایجاد کردیم.» 
ابهری، معاون مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش و تحصیلات تکمیلی در رابطه با شرایط تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاهی افزود: «تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد، دانشجویانی که مشکل نظام‌وظیفه ندارند و سایر موسسات آموزش عالی مجاز هستند همزمان درکنار رشته فعلی خود در رشته دیگری نیز تحصیل کنند.» 
وی درخصوص چالش‌های موجود در این رابطه افزود: «سنوات آموزشی دانشجویان پسر، تنها مانع پیش‌رو برای تحصیل همزمان آنها در دو رشته است که در دست بررسی است. دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته با احتساب سنوات، مشمول پنج سال معافیت تحصیلی از سوی نظام‌وظیفه هستند؛ اگر سه یا چهار سال در رشته دیگری تحصیل کند تنها دو سال برای اتمام مقطع کاردانی رشته دوم خود فرصت دارند و این درحالی است که سنوات فرد به پایان رسیده است. حل این مشکل در دست بررسی است و دانشجویان نگران این موضوع نباشند.» 
ابهری در ادامه با اشاره به محدودیت موجود برای اخذ واحدهای تحصیلی حین تحصیل در دو رشته به‌صورت همزمان گفت: «دانشجویان مقاطع همزمان کاردانی و کارشناسی مجاز به اخذ مجموعا ۳۰ واحد، مقاطع همزمان کاردانی یا کارشناسی با کارشناسی‌ارشد و دکتری ۲۸ واحد و مقاطع همزمان کارشناسی‌ارشد و دکتری مجاز به اخذ ۱۸ واحد در هر نیمسال تحصیلی خواهند بود. وجود این محدودیت به جهت جلوگیری از تداخل کلاس‌های دانشجو است؛ ضمن اینکه دانشجویان باید فرصت شرکت در کلاس‌های هر دو رشته را به نحو مطلوب داشته باشند.»