تاریخ : Wed 31 Aug 2022 - 03:20
کد خبر : 74021
سرویس خبری : ورزش

توافق با تاج برای حقوق 25میلیونی؟ همین الان بیشتر می‌گیرم!

ماجدی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: دیگر نه سرپرست می‌شوم نه امضایم را راحت خرج می‌کنم

توافق با تاج برای حقوق 25میلیونی؟ همین الان بیشتر می‌گیرم!

حقوق من بالاتر از این عددی است که شما گفتید،این حرفهاحرف‌های سطح پایین و کوچه‌بازاری هستند که پاسخ دادن به آنها شأن و شخصیت آدم را پایین می‌آورد.

از ۲۸بهمن سال۱۴۰۰ تا ۸شهریور۱۴۰۱ حدود 6ماه سکان هدایت فدراسیون فوتبال به دستان میرشاد ماجدی افتاد تا هرچند به‌عنوان سرپرست اما با اختیارات مدیریتی امور را پیش ببرد. در این مدت اتفاقات زیادی در فوتبال ایران افتاد؛ از ماجراهای مرتبط با تیم‌ملی فوتبال ایران تا فشارهای داخلی و خارجی‌ درخصوص برگزاری انتخابات که البته این موضوع فوتبال ایران را به‌زعم خیلی‌ها تا یک‌قدمی تعلیق نیز قرار داد. بعد از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال که با انتخاب مهدی تاج به پایان رسید دقایقی این فرصت دست داد تا با سرپرست سابق فدراسیون و عضو فعلی هیات‌رئیسه هم‌صحبت شویم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با ماجدی را در ادامه می‌خوانید.

انتخابات فدراسیون فوتبال چطور بود؟ آیا شکست را پذیرفته‌اید؟
در هر صورت انتخابات در یک فضای دموکراتیک برگزار شد و من فکر می‌کنم اعضای محترم مجمع با درایت کامل و تیزهوشی آرای خود را به کاندیداها دادند؛ هرچند من خودم فکر می‌کردم بیشتر از ۲۵رای تعداد آرای مأخوذه که به من داده شد رای داشته باشم اما در هر صورت این اتفاق نیفتاد و این نظر مجمع است و بنده به آن احترام می‌گذارم.‌ درنهایت هم انتخاب مهدی تاج را به برادر عزیزم تبریک می‌گویم که به‌هر‌حال سکان هدایت فدراسیون فوتبال را برای دوسال‌ونیم آینده دراختیار گرفته و به‌نظر من فدراسیون فوتبال نیاز داشت به یک ثبات مدیریتی برسد.

تجربه شما از دوران سرپرستی چطور بود؟
به‌نظر من صندلی لغزان سرپرستی خیلی سخت است، این تجربه خوبی برای من بود که هیچ‌وقت حتی اگر تقاضای بیش از حد هم داشتم تن به این کار ندهم که به‌عنوان سرپرست در جایی حضور داشته باشم، به‌هر‌حال ثبات مدیریت و ریاست، کار را برای همه ارکان فدراسیون فوتبال راحت می‌کند و همچون سابق به‌عنوان عضو هیات‌رئیسه در خدمت فدراسیون فوتبال خواهم بود.

این چندماهی که به‌عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال سپری کردید به‌نظر می‌رسد برایتان خیلی سخت بوده، چون دل پری دارید؟
واقعا سخت بود! بنده درحالی فدراسیون فوتبال را تحویل گرفتم که ۱۸۷میلیون‌تومان در صندوق بود و فدراسیون را با این مبلغ تحویل گرفتم و خوشحالم که امروز با یک عدد چندده‌میلیاردی فدراسیون فوتبال را تحویل آقای تاج می‌دهم. من جزء آن‌دسته از مدیرانی هستم که بیش از ۹۱۰پرونده حقیقی و حقوقی درباره بدهی‌های فدراسیون فوتبال را که از گذشته مانده بود، بستم. ضمن اینکه مالیات‌های دوران کی‌روش و ویلموتس بالغ بر سه‌ونیم میلیاردتومان را پرداخت کردم و یک پول بسیار خوب نیز در صندوق فدراسیون فوتبال وجود دارد که امیدوارم با حضور آقای تاج بهینه خرج شود.

البته شما همچنان به‌عنوان عضو هیات‌رئیسه قرار است به‌عنوان زیرمجموعه ریاست فدراسیون فوتبال در دوسال‌ونیم باقی‌مانده به فوتبال خدمت کنید و از مجموعه مدیران فدراسیون جدا نخواهید شد. فکر نمی‌کنید به‌خاطر اتفاقات شب انتخابات و ماجراهای گذشته یک تعارض و دودستگی در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال به‌وجود بیاید؟
من به‌عنوان عضو هیات‌رئیسه یک رای دارم و اگر اتفاقی در هر جلسه‌ای بیفتد من می‌توانم به‌عنوان یک فرد که فقط یک رای دارد صورتجلسه‌اش را امضا کنم یا امضا نکنم. می‌تواند امضای من برخی مواقع تاثیر داشته باشد و می‌تواند تاثیر نداشته باشد، اما من امضای خود را از این به‌بعد خیلی راحت خرج نخواهم کرد.

برخی رسانه‌ها این‌طور نوشته بودند که قبل از انتخابات با مهدی تاج معامله کرده بودید که اگر وی حقوق ۲۵میلیون‌تومانی و خودروی شخصی که فدراسیون فوتبال دراختیار شما گذاشته را حفظ کند به‌نفع این چهره کنار خواهید کشید. این موضوع تا چه اندازه صحت دارد؟
حقوق من بالاتر از این عددی است که شما گفتید، ضمن اینکه حرف‌هایی که مطرح می‌شود حرف‌های سطح پایین و کوچه‌بازاری هستند که پاسخ دادن به آنها شأن و شخصیت آدم را پایین می‌آورد.

شب انتخابات فدراسیون فوتبال واقعا چه اتفاقاتی افتاد که ابتدا مجمع انتخاباتی لغو شد و سپس تصمیم به برگزاری آن گرفتید؟
من هم مثل شما واقعا نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاد، اتفاقا آن لحظه‌ای که این اتفاق افتاد من خودم روی آنتن پخش مستقیم یک برنامه تلویزیونی در شبکه سوم بودم. حدود نیم‌ساعت بعد خودم هم مطلع شدم که این اتفاق افتاده که بلافاصله با اعضای هیات‌رئیسه نشستیم و به جمع‌بندی رسیدیم که فدراسیون فوتبال نیاز به ثبات دارد و باید هرچه سریع‌تر رئیس خود را بشناسد که درنهایت هم این اتفاق افتاد.

آیا برخی فشارها از بالا آمده بود که انتخابات فدراسیون فوتبال لغو شود؟
من چیزی نشنیدم و فکر نمی‌کنم که این موضوع باشد.

یک اظهارنظر از شما منتشر شد مبنی‌بر اینکه اگر کی‌روش بخواهد برگردد شما پای برگه قراردادش را امضا نخواهید کرد‌.
قطعا همین‌طور است و بنده پای قرارداد هیچ مربی خارجی‌ای را امضا نخواهم کرد.

درهرصورت اسکوچیچ هم مربی خارجی محسوب می‌شود.
عرض می‌کنم در آینده چه ایشان و چه مربی خارجی دیگری باشد. ضمن اینکه ما با اسکوچیچ از قبل قرارداد داشتیم اما شما می‌گویید کی‌روش یا مربی خارجی دیگری. درنهایت معتقدم ثبات این سرمربی باید برای جام‌جهانی حفظ شود و اگر قرار باشد مربی دیگری بیاید درباره همان یک رای و یک امضا که قبلا صحبت کردم می‌توانم اظهارنظر کنم و درباره آن می‌گویم که من پای قرارداد سرمربی جدیدی را امضا نخواهم کرد.

پس باید شاهد دودستگی و تعارضی باشیم که در بالاتر به آن اشاره کردم.
این تعارض نیست و بالاخره اختلاف‌سلیقه وجود دارد، جایی که اختلاف‌سلیقه وجود نداشته باشد دیکتاتوری به‌وجود می‌آید و ما باید در یک فضای دموکراتیک کارمان را انجام دهیم.

درباره انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت خاصی می‌ماند؟ به‌نظر می‌رسد به شما خیلی سخت گذشت؟
سخت نگذشت اما حس من این بود که باید چند رای بیشتر می‌آوردم.