تاریخ : Tue 30 Aug 2022 - 03:35
کد خبر : 73994
سرویس خبری : ورزش

تبهکاران علیه فوتبالیست‌ها

داستان‌های عجیب و هالیوودی که پوگبا و اوبامیانگ گرفتارش شدند

تبهکاران علیه فوتبالیست‌ها

یک باند خلافکار با تهدیدپوگبا به افشای برخی ویدئوهایی که از او دارند خواستار دریافت مبلغی حدود 13‌میلیون یورو شده‌اند.

سیامک خاجی، خبرنگار گروه ورزش: در چند روز اخیر اتفاقات عجیب و شوکه‌کننده‌‌ای برای دو بازیکن مشهور فوتبال دنیا رخ‌داده که شبیه به داستان‌های فیلم‌های هالیوودی است. شاید قبل‌تر فقط در فیلم‌ها شاهد باج‌گیری یا سرقت‌های مسلحانه از افراد پولدار بودیم اما این روزها این ماجراها به تیتر اول رسانه‌های اروپایی بدل شده است و بسیاری از اینکه بازیکنان محبوب‌شان درگیر چنین وقایع عجیبی شده‌اند متعجب هستند. البته افراد مشهور و سلبریتی‌ها طعمه مناسبی برای گانگسترها و سارقان هستند؛ چراکه اطلاعات کافی از آنها در همه جا وجود دارد و به همین دلیل آنها به راحتی می‌توانند براساس برنامه زندگی و کاری آنها برای کارهای خود برنامه‌ریزی کنند. در سال‌های اخیر بارها اتفاق افتاده که خانه فوتبالیست‌ها درست زمانی‌که آنها درگیر مسابقات باشگاهی یا ملی بوده‌اند مورد سرقت قرار گرفته و دزدان با خیالی راحت در حالی که می‌دانستند کسی در خانه نیست به سرقت پرداخته‌اند. این‌بار اما دو ماجرای جداگانه فوتبال را تحت‌الشعاع قرار داده است. اولی مربوط به یک باج‌گیری است که یک باند خلافکار قصد داشته از پل‌پوگبا انجام دهد اما ناکام مانده و عجیب اینکه گفته می‌شود پای یکی از برادارانش هم در میان است و دیگری که یکشنبه‌شب رخ‌داد برای پیر‌امریک‌اوبامیانگ، مهاجم کنونی بارسلونا رخ‌داده که چند سارق به زور وارد منزل او شده‌اند و با تهدید و ارعاب، جواهرات و اموال باارزش او را به سرقت برده‌اند.

پول بده تا رسوا نشوی
پل پوگبا، هافبک 29‌ساله فرانسوی که به تازگی دوباره از منچستریونایتد جدا شد تا برای دومین‌بار برای یوونتوس بازی کند در روزهای اخیر یک بمب خبری را در فوتبال اروپا ترکاند که ترکش‌های آن گریبان‌گیر خودش، خانواده و وکلایش و حتی کیلیان‌امباپه شده است. به نوشته رسانه‌ها پوگبا مدتی است که پلیس فرانسه را از یک تهدید باج‌گیری مطلع کرده است و براساس اظهارات این بازیکن، یک باند خلافکار با تهدید او به افشای برخی ویدئوهایی که از او دارند خواستار دریافت مبلغی حدود 13‌میلیون یورو شده‌اند اما پوگبا به‌جای پرداخت این رقم تصمیم گرفته است تا پلیس را در جریان گذاشته و خواستار دخالت آنها شود. آنها حتی در مواردی با استفاده از افراد خود در مسیر حرکت پوگبا حاضر شده و با تهدید اسلحه خواستار پرداخت این مبلغ از جانب او شده‌اند.
این هافبک 29‌ساله که سابقه قهرمانی با فرانسه در جام‌جهانی را نیز دارد گفته که این افراد در مقابل حفظ اسرار خصوصی و شخصی او که ممکن است به وجهه او لطمه وارد کند و مربوط به 13‌سال اخیر از جمله دوران حضورش در منچستریونایتد و یوونتوس می‌شود خواهان پرداخت این مبلغ هنگفت شده‌اند. به گفته این بازیکن، دو مرد مسلح آخرین بار او را تهدید کردند که مدت‌هاست این اسرار را در اختیار دارند و او اگر می‌خواهد این اسناد و ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر نشود باید حق‌السکوت پرداخت کند.
این افشاگری ساعاتی پس از آن اتفاق افتاد که شنبه شب ماتیاس پوگبا، یکی از براداران این بازیکن در یک ویدئوی آنلاین که به چهار زبان(فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی و اسپانیایی) منتشر شد برادرش را تهدید کرد که به‌زودی یک افشاگری بزرگ در راه خواهد بود و طرفدارانش به‌زودی متوجه خواهند شد که چهره واقعی این فرد چیزی نیست که ادعا می‌کند و او اسرار زیادی در زندگی خصوصی‌اش دارد. او گفت: «همه مردم از جمله هواداران برادرم، طرفداران یووه و تیم ملی‌فرانسه و اسپانسرهای او باید خیلی چیزها را درباره او بدانند. به‌زودی مشخص خواهد شد که آیا او شایسته این احترام و جایگاهی است که در حال حاضر دارد یا نه؟ باید همه بدانند آیا او واقعا استحقاق حضور در تیم ملی‌فرانسه و بازی برای این تیم در جام‌جهانی را دارد یا نه؟ آیا اصلا شایستگی بازی در ترکیب یوونتوس را دارد؟ به‌زودی حقایق زیادی درباره او و همچنین مدیر برنامه‌هایش افشا خواهد شد تا همه بدانند که با چه کسانی طرف هستند. من مسائلی را می‌دانم که مثل یک بمب منفجر خواهد شد و سرو‌صدای زیادی به‌پا خواهد کرد.»
بلافاصله پس از این اتفاق، وکلای او، یئو موریبا(مادرش) و رافائلا پیمنتا، مدیربرنامه‌هایش که پس از مرگ مینو‌ رایولا کارهای او را انجام می‌دهد در بیانیه‌ای به این ویدئو تهدید‌آمیز واکنش نشان دادند و گفتند که به هیچ‌عنوان از این اتفاق متعجب نشده‌اند چراکه این اتفاق بخشی از تهدید‌ها و اقداماتی است که در هفته‌های اخیر علیه این بازیکن به‌راه افتاده است.
یکی از اتفاقاتی که پوگبا می‌گوید باج‌گیران به او نسبت داده‌اند این است که او به سراغ یک جادوگر رفته و از وی خواسته تا کیلیان امباپه، ستاره پاری‌سن ژرمن و هم‌تیمی او در تیم ملی فرانسه را طلسم کند درحالی‌که پوگبا این ادعا را از اساس کذب می‌خواند.

حمله تند برادر بزرگ‌تر
روز یکشنبه مقامات قضایی فرانسه اعلام کردند که تحقیقات درباره یک گروه سازمان‌یافته تبهکار در این پرونده آغاز شده است و آنها به‌دنبال این هستند تا حقیقت ماجرا را کشف کنند. یکشنبه‌شب نیز یک منبع مطلع از این پرونده به روزنامه فرانس‌اینفو گفته است که برادر بزرگ‌تر پوگبا و چند تن از دوستان زمان کودکی‌اش از متهمان اصلی این پرونده هستند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. ساعاتی پس از این اتفاقات و در واکنش به این ماجرا ماتیاس که او هم سابقه بازی در باشگاه‌های مختلف را دارد و البته بیشتر در تیم‌های ضعیف مثل ورکسهام، کرو و کراولی تاون در دسته‌های پایین فوتبال انگلیس بازی کرده و الان هم در بلفورت در دسته چهارم فرانسه مشغول بازی است در توئیت‌هایی نوشت: «اتفاقی که منتظرش بودم رخ‌داد و برادرم در‌حال نشان‌دادن چهره واقعی خود است. او شروع به دروغ گفتن به پلیس کرده و اطلاعات غلط زیادی را منتشر کرده است. در این میان من مقصر نیستم. پل! تو می‌خواستی مرا ساکت کنی و به زندان بیندازی اما من شواهد کافی برای ادعاهایم دارم و دروغ‌هایت را برملا خواهم کرد. باز هم می‌گویم که فریب‌ مردم کار صحیحی نیست. مساله من کسب پول نیست. تو به من آزار رساندی و مرا در شرایط بدی رها کردی. تو می‌خواهی نقش انسان بی‌گناه را بازی کنی اما وقتی همه چیز برملا شد همه خواهند فهمید که از تو ترسوتر و خائن‌تر در این دنیا وجود ندارد.»
این ادبیات تند و تهدید‌آمیز به خوبی نشان می‌دهد که شرایط این خانواده کاملا به‌هم‌ریخته است و یکی از دو طرف به‌زودی باید در دادگاه پاسخگوی رفتارهای خود باشد. ماتیاس همچنین خطاب به امباپه هم می‌گوید: «کیلیان! من با تو دشمنی ندارم و فقط صلاحت را می‌خواهم. متاسفم که برادرم در جادو و طلسم غرق شده و حضور چنین فردی در کنار آدم اصلا اتفاق خوبی نیست.»
البته به گفته یک منبع نزدیک به این پرونده پوگبا اعلام کرده که این اتفاق تازه نیست و طی 4‌ماه اخیر این تهدیدها وجود داشته و برخی دوستان دوران کودکی‌اش به همراه دو مردی که چهره خود را پوشانده بودند و با اسلحه او را تهدید کرده‌اند از جمله افرادی هستند که در این پرونده نقش کلیدی دارند. آنها در این مدت بارها درخواست 13‌میلیون یورویی خود را مطرح کرده‌اند و نخستین بار این اتفاق در ماه آوریل و زمانیکه او هنوز برای منچستریونایتد بازی می‌کرد رخ‌داد. این گروه خلافکار در آن زمان در این شهر انگلیس پوگبا را تهدید کردند و در ادامه در شهر تورین ایتالیا که پوگبا به تازگی به آنجا نقل مکان کرده تا برای یووه بازی کند نیز این کار را تکرار کرده‌اند. البته به گفته پوگبا این گروه یک بار نیز در اواخر ماه‌مارس در شهر پاریس و در محله‌ای که او بزرگ شده است به او گفته بودند که چرا از زمانی که به یک بازیکن معروف و پولدار بدل شده‌ به آنها کمکی نکرده است. البته پوگبا در تحقیقات پلیس به آنها گفته که در این سال‌ها بارها به دوستان دوران کودکی‌اش به روش‌های مختلف از جمله کمک‌های‌مالی یاری رسانده است و تلاش کرده تا مشکلات آنها را برطرف کند.
پوگبا تابستان امسال و پس از 6 فصل حضور در ترکیب منچستریونایتد برای دومین بار به‌عنوان بازیکن آزاد از این تیم جدا شد تا مجددا لباس یووه را به تن کند. با این حال گفته می‌شود یک مصدومیت قدیمی باعث شده تا حضورش در جام‌جهانی به خطر بیفتد و شاید او نتواند تیم‌ملی کشورش را برای دفاع از عنوان قهرمانی‌ای که در سال 2018 در روسیه کسب کردند، همراهی کند. البته ممکن است او با استفاده از درمان‌های موقت بتواند زودتر از آنچه که تصور می‌شد به میادین برگردد اما احتمالا پس از جام‌جهانی مجبور است دوباره مدتی به مداوای پای مصدومش مشغول باشد.

بازیکنان بارسا هدف اصلی سارقان اسپانیایی
اتفاق غیرمنتظره دیگری که این هفته رخ ‌داد حمله دزدان به منزل مهاجم گابنی بارسلونا بود که شوک بزرگی به او و خانواده‌اش وارد کرد. در این سال‌ها بارها سرقت از منزل ورزشکاران گزارش‌شده اما اغلب آنها در خانه حضور نداشتند اما این بار اوبامیانگ به همراه همسر و فرزندانش در خانه مشغول استراحت بودند که گروهی از مردان مسلح با ماسک وارد منزل او در شهر‌بارسلون شدند. مهاجم سابق آرسنال و دورتموند که در ماه‌ژانویه گذشته راهی نوکمپ شده است پس از بازی تیمش برابر رئال‌وایادولید که با برتری 4‌بر‌صفر کاتالان‌ها همراه بود و البته به این مهاجم گلزن هم بازی نرسید در منزل خود با یورش سارقان روبه‌رو شد اما خوشبختانه آسیبی به وی و خانواده‌اش نرسیده است.
در ساعات پایانی شب سارقان که به زور وارد خانه اوبامیانگ شده بودند با تهدید و ضرب‌وشتم او به وسیله یک میله فلزی او را مجبور کردند که گاوصندوق خانه‌اش را باز کند و محتویات آن ازجمله جواهرات و اشیای قیمتی را به سرقت بردند. به گفته این بازیکن، مهاجمان حداقل 4‌نفر بودند که پس از این سرقت با یک دستگاه آئودی سفید از محل حادثه فرار کردند. این بازیکن به همراه همسرش آلیشا بهاگ و دو فرزند 11 و 6‌ساله خود در خانه حضور داشت که سارقان درمقابل چشم فرزندان آنها این دو نفر را مجبور کردند که حدود نیم‌ساعت روی زمین دراز کشیده و مقاوتی از خود نشان ندهند تا این سرقت به پایان برسد. پس از خروج آنها، آلیشا به‌سرعت با پلیس تماس گرفت و تحقیقات درباره سارقان همچنان ادامه دارد. اوبامیانگ یکی از ستاره‌های آرسنال در سال‌های اخیر محسوب می‌شد که به بازوبند کاپیتانی هم رسید اما افت او در آخرین فصل حضورش در لندن باعث شد تا آرتتا او را از تیمش کنار بگذارد. او در این سال‌ها به‌عنوان بازیکنی که علاقه زیادی به ماشین‌های اسپورت و گرانقیمت و همچنین استفاده از جواهرات و برندهای مشهور و گران دارد، معروف بوده و همین رفتارها شاید سارقان را برای رفتن به خانه‌اش ترغیب کرده است.
این البته نخستین بار نیست که بازیکنان بارسا در هفته‌های اخیر با سرقت و دزدی روبه‌رو می‌شوند و به تازگی در جریان یکی از تمرینات بارسا ساعت 59‌هزار پوندی روبرت لواندوفسکی به سرقت رفت که البته سارق به سرعت بازداشت شد. دزد مورد نظر درحالی‌که مهاجم لهستانی مشغول امضا دادن به هواداران بوده، در ماشین او را باز کرده و ساعت را به سرقت برده است. در ماه نوامبر سال قبل هم خانه آنسو‌فاتی، ستاره جوان این تیم در حالی که او و خانواده‌اش در منزل بودند و در طبقه پایین حضور داشند به سرقت رفت و دزدان از طبقه بالای خانه او پول، ساعت‌های گرانقیمت و جواهرات را دزدیدند.
در سال 2018 نیز وقتی فیلیپه کوتینیو، هافبک برزیلی آن زمان کاتالان‌ها از یکی از مسابقات تیمش به خانه برگشت متوجه شد که خانه‌اش توسط دزدان مورد سرقت قرار گرفته است. در انگلیس هم مشابه این اتفاقات بارها رخ‌داده است و به تازگی دو مورد سرقت از مدافعان آرسنال و منچسترسیتی خبرساز شده بود. گابریل مدافع برزیلی آرسنال در پارکینگ خانه‌اش مورد دستبرد قرار گرفت که پس از درگیر شدن با دزذان، پلیس از روی DNA یکی از آنها، سارقان را دستگیر کرد. ژائو کانسلو هم پس از اینکه تصویری از خود با آثار ضرب‌و‌جرح روی صورتش منتشر کرد اعلام کرد که 4‌سارق به خانه‌اش وارد شده و او را کتک زدند و لوازم قیمتی‌اش را به سرقت بردند.