تاریخ : Mon 29 Aug 2022 - 03:35
کد خبر : 73970
سرویس خبری : ورزش

والیبال می‌تواند به جمع 8 تیم مسابقات جهانی برسد

شهنازی:‌آرژانتین ‌به ‌ما ‌کمک‌ کرد،‌ باید ‌مشکل‌ دفاع ‌را ‌حل ‌کنیم

والیبال می‌تواند به جمع 8 تیم مسابقات جهانی برسد

با اول شدن درگروه، شانس ما بیشتر می‌شود که درجدول حذفی با یک تیم متوسط روبه‌روشویم و به‌جمع 8 تیم برترصعودکنیم.

یکی از بهترین اشخاصی که می‌تواند زوایای پنهان و کمتر توجه‌شده تیم ملی والیبال را متصور شود، شخصی نیست به‌جز ناصر شهنازی که در دوران مربیگری‌اش نقش تاثیرگذاری در زندگی ورزشی امین اسماعیل‌نژاد داشت و بخشی از ملی‌پوشان فعلی تیم ملی سابقه فعالیت زیر نظر او را دارند.
شهنازی درمورد عملکرد ایران برابر آرژانتین به «فرهیختگان» گفت: «مهم‌ترین رقیب‌مان در گروه آرژانتین بود که تیم سوم المپیک بود. با توجه به اینکه مسابقات در مرحله حذفی متناسب با امتیازهای مرحله گروهی انجام می‌شود، بنابراین کسب رتبه اول در گروه حائز اهمیت است. تیم ملی این موضوع را لمس کرده بود و به‌نظرم بازی خوبی از نظر نتیجه ارائه داد، یعنی آن چیزی که احتیاج داشتیم نتیجه بود و این نتیجه را به نفع خودمان تمام کردیم. آرژانتین که تیم بسیار خوبی است با 52 اشتباهی که مرتکب شد و بیشترش مربوط به سرویس بود در این امر خیلی به ما کمک کرد، خودمان نیز در بخش حمله توسط عبادی‌پور و شریفی عالی کار کردیم و در سرویس شرایط بسیار خوبی برعکس آرژانتین داشتیم. البته نقطه‌ضعف ما در دفاع روی تور بود. تیمی که سرویس‌های با ریسک و سرعت بالا می‌زند و دریافت تیم مقابل را دچار اختلال می‌کند حتما باید در دفاع شرایط بهتری داشته باشد، 3 دفاع برای 5 ست اصلا قابل‌قبول نیست. امیدوارم در بازی‌های بعدی با پوشش این نقطه‌ضعف بتوانیم شرایط بهتری داشته باشیم.»
وی درمورد نقش بازیکنان ذخیره در این بازی اظهار داشت: «به نظر من آمدن شریفی به داخل زمین نقطه عطف کادر فنی بود. شاید می‌توانستیم زودتر از او استفاده کنیم، چون در دیدار تدارکاتی مقابل آرژانتین در جام واگنر عملکرد خوبی داشت. شریفی خیلی در بخش حمله و سرویس به ما کمک کرد.»
پیشکسوت والیبال در مورد راه‌حل مشکلات دفاعی گفت: «راهکار حل مشکل باید قبل این مسابقات انجام می‌شد و باید در بازی‌های تدارکاتی بیشتر روی این بخش کار می‌کردیم و درعین‌حال که بازیکنان خوب و جوانی داریم نیازمند تجربه در بخش دفاع وسط هستیم. در این پست تجربه خیلی مهم است و بازیکنانی موفق هستند که تجربه حضور در میادین مختلف را داشته باشند. در تیم ایران، مجرد یک مقدار تجربه دارد اما توخته تجربه لازم را ندارد. در دیدارهای تدارکاتی مهدی جلوه نسبت به لیگ ملت‌ها عملکردی بهتر داشت اما شنبه‌شب صلاح ندیدند از او استفاده کنند ولی ما باید بتوانیم با آنالیز دقیق تیم‌ها به دفاع‌های وسط‌مان برنامه بدهیم و با برنامه جلو برویم که بتوانیم در بخش دفاع روی تور موفق عمل کنیم.»
شهنازی در مورد اعزام ایران با 5 دریافت‌کننده قدرتی و 3 سرعتی‌زن تاکید کرد: «این موضوع هرچند منطقی نیست اما ظاهرا یک اجبار بود. محمد موسوی در آخرین لحظه کنار رفت و تیم ملی اسامی را رد کرده بود و چاره‌ای جز این نداشتند. اگر اسامی رد نشده بود عابدینی و ولی‌پور را داشتیم که جزء دفاع وسط‌های خوب ایران هستند.»
وی در مورد تاثیرگذاری جواد کریمی در تیم ملی اضافه کرد: «آن چیزی که ما در مسابقات واگنر مشاهده کردیم و صحبت‌هایی که آقای عطایی در بین ست انجام داد و خودشان اقرار کردند که جواد کریمی آمادگی صددرصد ندارد، فکر می‌کنم حضور جواد کریمی در این مسابقات سخت باشد، چون هنوز به آمادگی کامل نرسیده ولی اعتمادی که مربی به ایشان دارد باعث شده همراه تیم باشد. امیدوارم بتواند در لحظات حساس به تیم کمک کند، چون واقعا نیاز است و مسابقات، رقابت‌های سنگینی است.»
شهنازی درمورد جایگاه ایران در پایان مسابقات اعلام کرد: «ما در گروه‌مان مصر را داریم که نمی‌تواند مشکل خاصی برای ما ایجاد کند. شانس ما برای بردن هلند هم بیشتر از حریف است و در صورت پیروزی می‌توانیم به‌عنوان تیم اول گروه صعود کنیم و براساس رده‌بندی‌ای که انجام می‌شود در جایگاه مناسب قرار بگیریم که شرایط‌مان بسیار خوب خواهد شد و اگر بتوانیم همین روند سرویس ریسکی با سرعت بالا را ادامه دهیم مطمئنا شرایط برای ایران بسیار خوب خواهد شد. با اول شدن در گروه، شانس ما در این زمینه بیشتر می‌شود که در جدول حذفی باید با یک تیم متوسط روبه‌رو شویم و این موضوع عاملی شود که به جمع 8 تیم برتر صعود کنیم.»
وی در پایان برای تیم ملی آرزوی موفقیت کرد و گفت: «امیدوارم تیم ملی بتواند نقاط‌ضعفش را در دفاع روی تور حل کند. واقعا حیف است با این سرعت سرویسی که ایران دارد، نتوانیم در دفاع موفق عمل کنیم، اگر بتوانیم این فاکتور را به بازی‌مان اضافه کنیم، مطمئنا شرایط تیم ملی خیلی بهتر از اینها خواهد بود و باید در نظر داشته باشیم به‌ندرت اتفاق می‌افتد تیمی در عرض 5 ست 52 اشتباه داشته باشد. بنابراین باید سعی کنیم عملکردمان را آنقدر بهتر کنیم که بتوانیم با تمرکز روی بازی خودمان فکر کنیم و بتوانیم با تاکتیک‌های خوبی که اتخاذ می‌کنیم بازی‌ها را با پیروزی پشت‌سر بگذاریم.»