تاریخ : Sun 28 Aug 2022 - 03:20
کد خبر : 73944
سرویس خبری : ورزش

باعث بسته شدن این پنجره  نیمه‌باز نشوید!

جو ورزشگاه‌ها همچنان تهدیدی برای حضور بانوان

باعث بسته شدن این پنجره نیمه‌باز نشوید!

اتفاقات‌روی‌سکوهاوشعارهای‌ناپسنددربرخی ورزشگاههادرهفته‌سوم‌لیگ‌رامیتوان یک‌تهدیدوفراهم شدن‌بهانه‌برای‌مخالفان‌حضوربانوان‌درورزشگاه‌هاپنداشت.

رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی با ثبت آمار 19‌گل‌زده به پایان رسید که از حیث آمار و اتفاقات درون مستطیل سبز، فوتبال دوستان به تماشای رویدادهای خوشایندتری نسبت به 2‌هفته آغازین مسابقات نشستد اما تمام وقایع دیدارهای پنجشنبه و جمعه‌شب مسرورکننده نبود. فارغ از بدعت جدید فوتبال ایران یعنی حضور تماشاگر در دیدارهایی که قرار است بدون تماشاگر باشند، علاقه‌مندان رشته جذاب فوتبال در خوزستان و سیرجان شاهد اتفاقاتی بودند که بدون شک پیشامدهای جدیدی در بخش هواداری ورزش ایران نیستند اما می‌توان در روزهایی که با رفع بعضی از موانع عده‌ای از بانوان موفق به تماشای دیدار استقلال و مس کرمان شدند موضوع اشاره‌شده را یک تهدید و فراهم شدن بهانه برای مخالفان حضور بانوان در ورزشگاه‌ها پنداشت.

فرصت‌سوزی فقط درون مستطیل سبز نیست
جدا از عملکرد ضعیف نیروهای انتظامی در دیدار فولاد خوزستان و تراکتور تبریز که باعث حضور چندین‌باره هواداران علاقه‌مند به شاگردان نکونام در مستطیل سبز شد، در رقابت آلومینیوم اراک – پرسپولیس تهران و گل گهر سیرجان- سپاهان اصفهان اتفاقات روی سکو و شعارهای نسبت داده شده به مجموعه پرسپولیس و شخص امیر قلعه‌نویی به‌طور قطع می‌تواند در روزهای پیش‌رو باعث پشیمانی عوامل تصمیم‌گیر فوتبال ایران برای رفع موانع اشاره شده شود. همچنین نباید به‌راحتی از کنار اتفاقات و درگیری‌های ناپسند میکسدزون ورزشگاه امام‌خمینی اراک عبور کرد که با متن فوتبال همخوانی و تطابق ندارد.
 طبق اعلام مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر، سهیل مهدی در حال حاضر استادیوم‌های شهدای فولاد، نقش جهان اصفهان، فولاد شهر، سردار سلیمانی سیرجان و امام رضا مشهد از شرایط میزبانی برای بانوان برخوردار هستند اما به نظر می‌رسد در هفته چهارم تنها باید منتظر حضور بانوان پرسپولیسی در برابر صنعت‌نفت‌آبادان باشیم. طبق ادعای مسئولان کانون هواداران باشگاه پرسپولیس آنها در سال‌های اخیر با تشکیل کمیته بانوان به موضوع ورود خانوم‌های علاقه‌مند به ورزشگاه و سازماندهی این افراد اهمیت قائل شده‌اند اما حالا بعد از حضور بانوان استقلالی در ورزشگاه آزادی برای قرمزها نیز فرصتی پیش آمده تا گفته‌هایشان را در دیدار چهارشنبه‌شب در عمل اثبات کنند. بدون تردید هر گونه قصور از سوی مدیران و کانون‌های هواداری در هفته‌ها و ماه‌های آینده می‌تواند باعث بازگشت محدودیت‌های سابق و از بین رفتن بخش عمده‌ای از جامعه هواداری حاضر در ورزشگاه شود یا اینکه حداقل درخواست بانوان برای افزایش سهمیه این قشر به‌منظور حضور در ورزشگاه به جایی نرسد.
 بدون شک نیاز امروز فوتبال ایران تکرار اتفاقات دیدار نساجی برابر ملوان بندرانزلی در جدال پیش‌رو لیگ برتری است؛ هواداران پرشور مازندرانی بعد از 18‌دیدار دوری از ورزشگاه وطنی قائمشهر موفق شدند با حضور پرشور و کم حاشیه خود نشان دهند در فضای پر از خشم و توهین فوتبال ایران می‌توان وقایع زیبا و مقبول را پدید آورد تا در هفته سوم شاهد زشتی و زیبایی در کنار یکدیگر باشیم.