تاریخ : Sun 28 Aug 2022 - 02:40
کد خبر : 73934
سرویس خبری : دانشگاه

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دوره دکتری تخصصی با آزمون سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دوره دکتری تخصصی با آزمون سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد

پذیرفته‌شدگان دوره دکتری تخصصی از ساعت 10صبح یکشنبه 6 شهریورماه تا پایان روز دوشنبه 7 شهریورماه جهت ثبت‌نام بـه سـامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه کنند.

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دوره دکتری تخصصی با آزمون سال 1401 دانشگاه آزاد اسلامی امروز، یکشنبه 6شهریورماه آغاز شده است.
کلیه پذیرفته‌شدگان لازم است از ساعت 10صبح یکشنبه 6 شهریورماه تا پایان روز دوشنبه 7 شهریورماه جهت ثبت‌نام بـه سـامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه کنند.

 امروز؛‌ آخرین مهلت ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی
مهلت ثبت‌نام و انتخاب رشته در آن دسته از رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی و کاردانی پیوسته و ناپیوسته نیمسال اول به‌صورت صرفا براساس سوابق تحصیلی است، امروز به پایان می‌رسد.
داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی به نشانیwww.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی، در صورت تمایل و داشتن شرایط با تهیه کارت اعتباری نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

انتخاب رشته متقاضیان رشته‌های باآزمون دانشگاه آزاد شرکت‌کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ امروز به پایان می‌رسد
 تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال 1401 که متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند (به‌جز رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) می‌توانند تا ساعت 24 امروز 6 شهریور با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانیwww.azmoon.org  نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
داوطلبان لازم است با استفاده از کد دسترسی مندرج در ذیل کارنامه و کدملی به سامانه وارد شوند و پس از پرداخت وجه انتخاب رشته نسبت به انتخاب حداکثر 100 رشته و محل متناسب با گروه آزمایشی مربوطه اقدام کنند.
داوطلبانی که علاوه‌بر گروه آزمایشی اصلی در گروه‌های هنر و زبان خارجی شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل رشته/محل‌های این گروه را در میان انتخاب‌های یکصدگانه خود منظور کنند.
لازم به ذکر است متقاضیان گروه آزمایشی علوم‌تجربی که در کارنامه اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، توجه داشته باشند که رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مراکز دانشگاه‌ آزاد اسلامی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته سازمان سنجش درج شده است. لذا داوطلبان می‌توانند کدرشته‌محل‌های فوق را که مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش با توجه به اولویت درج کنند.
داوطلبانی که رشته/محل موردنظر خود را در دفترچه رشته‌های با آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی نمی‌یابند، توجه داشته باشند که بیش از 95 درصد رشته/محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون هستند که در صورت تمایل با مراجعه به سامانه www.azmoon.org می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
داوطلبان لازم است ابتدا از وجود رشته‌/محل موردعلاقه خود در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اطمینان حاصل کنند و سپس اقدام به پرداخت وجه انتخاب رشته دوره مربوطه کنند.

اعلام جزئیات ثبت‌نام دانشگاهیان دانشگاه آزاد برای حضور در راهپیمایی اربعین
شرایط ثبت‌نام دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) اعلام شده است. بر این اساس، کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد برای ثبت‌نام حضور در راهپیمایی اربعین و دریافت وام به سامانه ساجد به نشانی sajed.iau.ir  مراجعه کنند.
دانشجویان دانشگاه آزاد نیز لازم است برای ثبت‌نام و درخواست دریافت وام به سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد واحدهای ارس، کیش و امارات سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
 به اطلاع کلیه داوطلبان آزمون اختصاصی(مصاحبه) کارشناسی ارشد واحدهای ارس، کیش و امارات می‌رساند، این آزمون یکشنبه 6 شهریورماه به‌صورت حضوری و متمرکز در شهر تهران برگزار خواهد شد.
داوطلبان لازم است به‌منظور اطلاع از تاریخ، زمان و محل مصاحبه خود با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.azmoon.net نسبت به دریافت اطلاعات فوق اقدام کنند.
همچنین به داوطلبان توصیه می‌شود به نکات ذیل دقت کنند.
1. حضور در تاریخ و زمان اعلام شده در محل مصاحبه الزامی و عدم حضور در زمان مقرر به‌منزله انصراف است.
2. داوطلبان لازم است در زمان حضور در جلسه مصاحبه اصل کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار را همراه داشته باشند.
3. رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان حضور در جلسه مصاحبه الزامی است.

دانشگاه آزاد نماد عدالت اجتماعی در کشور است
مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد استان مرکزی و واحد اراک با حضور عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد در واحد اراک برگزار شد.
وی در این مراسم، دانشگاه آزاد را نماد عدالت اجتماعی در کشور دانست و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تعلیم‌وتربیت اجتماعی به‌خوبی در کشور نقش‌آفرینی کرده است. فعالیت‌های پژوهشی در این دانشگاه باید مشکلات جامعه را برطرف کند.»
وی خاطرنشان کرد: «رشد و باورهای محیط‌های علمی و روش‌های تربیت اجتماعی با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، مناظره، جلسات هم‌اندیشی و نشست‌های تخصصی میسر می‌شود.»
معاون علوم‌انسانی و هنر دانشگاه آزاد اصلاح و جایگزینی رشته‌ها، ایجاد دانشکده‌های موضوعی و مهارت محور را یک ضرورت است و افزود: «این مهم جز با همکاری هیات علمی و گروه‌های مختلف امکان‌پذیر نیست.»
رسول ظرافت، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: «تمامی مسئولیت‌ها و نعمت‌هایی که خداوند به بشر عنایت می‌کند یک نوع امتحان است و به‌طورقطع مسئولیت امتحان سنگین‌تری است.»
در پایان این مراسم مرتضی قاسمی به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد استان مرکزی و واحد اراک معرفی شد و از زحمات ‌ابراهیم گیوکی، سرپرست پیشین این دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

انتخابات بیستمین دوره تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران‌ جنوب برگزار شد
دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب طی اعلام کاندیداتوری و فراخوان نسبت به انتخاب اعضای تشکل جامعه اسلامی اقدام کردند و پس از برگزاری انتخابات جامعه اسلامی دانشجویان، هفت‌نفر از دانشجویان و نامزدهای انتخابات به‌عنوان اعضای منتخب تعیین شدند. همچنین افراد منتخب بعد از برگزاری اولین جلسه نسبت به رای‌گیری میان خود برای انتخاب دبیر جامعه اسلامی اقدام کردند که براساس آن محمدحسن مدبرفرد با اکثریت آرا به مدت یک‌سال به‌سمت دبیر جامعه اسلامی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب منصوب شد.
حامد صادقی، شقایق عظیما، فاطمه اسفندانی، محمدحسن مدبرفرد، محمدرضا صیدی، فاطمه نجار و صائب معروفی نیز به‌عنوان اعضای این دوره از انتخابات جامعه اسلامی دانشجویان این واحد دانشگاهی انتخاب شدند.

تقویم آموزشی سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی و گروه علوم پزشکی اعلام شد

دستورالعمل «تقویم آموزشی سال تحصیلی 1402 ـ 1401 دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی و گروه علوم پزشکی» به روسای استان‌ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.
براساس این تقویم آموزشی شروع ثبت‌نام و انتخاب واحد برای نیمسال اول سال تحصیلی 1402- 1401 از تاریخ 12 شهریور لغایت 24 شهریور و شروع کلاس‌ها 2 مهر خواهد بود.