تاریخ : Thu 25 Aug 2022 - 03:16
کد خبر : 73895
سرویس خبری : ورزش

خط‌حمله بی‌جانشین تیم‌ملی

اسکوچیچ برای طارمی و آزمون جانشین مناسب ندارد!

خط‌حمله بی‌جانشین تیم‌ملی

بازیکنانی مثل کریم انصاری‌فرد، علی علیپور، الهیار صیادمنش و شهاب زاهدی شانس دعوت به تیم‌ملی را پیدا کردنداما وضعیت‌شان درحال حاضر تعریفی ندارد.

بدون تردید یکی از نقاط‌قوت تیم‌ملی در خط‌حمله است، جایی که مهدی طارمی و سردار آزمون با آمادگی خوب حضور دارند و هر دو نیز در فوتبال اروپا به‌طور ثابت در ترکیب تیم‌های خود به میدان می‌روند. طارمی همچنان یکی از برترین گلزنان اروپاست و در سال2022 میلادی هم نامش در لیست‌های مربوط به بهترین گلزنان درکنار ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان دیده می‌شود. آزمون هم اگرچه آمار گلزنی‌اش در فوتبال آلمان نسبت به زمان حضورش در روسیه کم شده اما در بایرلورکوزن یکی از نفرات اصلی است و امید می‌رود با جا افتادن در تیم و لیگ جدید به روزهای خوبی زنیت برگردد.
نکته ناامیدکننده اما به دیگر گزینه‌های مدعی برای حضور در خط‌حمله تیم‌ملی مربوط است. طی سال‌های اخیر بازیکنانی مثل کریم انصاری‌فرد، علی علیپور، الهیار صیادمنش و شهاب زاهدی شانس دعوت به تیم‌ملی را پیدا کردند و البته همگی نیز روی نیمکت نشستند تا درصورت غیبت طارمی یا آزمون فرصت بازی پیدا کنند اما وضعیت‌شان درحال حاضر تعریفی ندارد. صیادمنش که بین دیگر نفرات عملکرد بهتری داشت دچار مصدومیت شده و احتمالا باید پای خود را جراحی کند که به این ترتیب به جام‌جهانی نخواهد رسید. کریم انصاری‌فرد مدتی است که بازی نمی‌کند و در تمرینات آاک حضور ندارد و دنبال تیمی جدید است و در اردوهای اخیر تیم‌ملی هم حضور نداشته است. علیپور که در ماریتیمو پرتغال بیشتر نیمکت‌نشین بود برای بهتر شدن وضعیتش به ژیل‌ویسنته رفت اما در این تیم پرتغالی هم فعلا نیمکت‌نشین است. زاهدی هم اگرچه آمار گلزنی خوبی داشت اما مدتی است که در لیگ نه‌چندان معتبر مجارستان با افت مواجه شده و خبری از گلزنی‌هایش نیست. بین گزینه‌های فعال در لیگ‌برتر هم گزینه موفقی سراغ نداریم که بتواند در این فاصله کم تا جام‌جهانی خیال ما را از نیمکت تیم‌ملی راحت کند. باید دید وضعیت نفراتی که نام‌شان مطرح شد تا قبل از جام‌جهانی چگونه خواهد بود.

* حامد اکرم زاده