تاریخ : Thu 25 Aug 2022 - 03:09
کد خبر : 73893
سرویس خبری : ورزش

پرسپولیس در دفاع تقویت‌شده اما تمام‌کننده ندارد

مجتبی شیری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: کار استقلال در جمع کردن این همه بازیکن سخت است

پرسپولیس در دفاع تقویت‌شده اما تمام‌کننده ندارد

پرسپولیس در تمام خطوط بازیکنان خوبی جذب کرده اما تنها مشکل درحال حاضر نبود یک مهاجم شش‌دانگ است.

روزبه دلاور، خبرنگار: مجتبی شیری، مدافع اسبق پرسپولیس اعتقاد دارد هنوز برای ارزیابی وضعیت تیم‌های مدعی زود است و باید چند هفته دیگر از مسابقات سپری شود تا بهتر دراین‌باره نتیجه‌گیری کرد. شیری درخصوص وضعیت پرسپولیس و نقدهایی که از سرمربی و بعضی از بازیکنان قرمزها شده هم همین نظر را دارد. بازیکن بااخلاق دهه‌های 80 و 90 فوتبال ایران درخصوص حضور بانوان در استادیوم‌ها هم صحبت کرده است. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مجتبی شیری را در ادامه می‌خوانید.

دو بازی و دو امتیاز سهم پرسپولیس از شروع این فصل بازی‌های لیگ برتر بود. نظر شما در این خصوص چیست؟
پرسپولیس در تمام خطوط بازیکنان خوبی جذب کرده اما تنها مشکل درحال حاضر نبود یک بازیکن تمام‌کننده یا به‌اصطلاح مهاجم شش‌دانگ است. این مشکل فقط مرتبط به همین دو بازی نبود و پرسپولیس در فصل گذشته هم با توجه به مصدومیت آل‌کثیر از نداشتن مهاجم ضربه خورد. پارسال هم در خط‌حمله اوضاع برای این تیم بر وفق مراد نبود و مهاجمی که کادرفنی انتظار داشت از بازی‌های قبل این دو بازی هنوز جذب نشده است.

فکر می‌کنید دلیل اینکه از پارسال مهاجم کارآمدی جذب پرسپولیس نشده چه می‌تواند باشد؟
نمی‌دانم مشکل چیست اما امیدوارم شرایط بازهم مثل زمان‌هایی شود که در 20دقیقه اول ۲گل به حریفانش می‌زد و با خرید مهاجم ‌جدید بتوانند آن رویه همیشگی و تهاجمی خودش را حفظ کند.

البته در نقطه مقابل و نسبت به سال قبل اوضاع خط دروازه و دفاع بهتر شده است.
بله، وضعیت بهتر است. قبلا هم گفتم این خریدها همگی بازیکنان ملی‌پوش یا در حد تیم‌ملی هستند، اضافه شدن پورعلی‌گنجی و اسماعیلی‌فر شرایط را در خط‌دفاع برای پرسپولیس بهتر می‌کند.

فکر می‌کنید بازیکنان جدید با وضعیت پرسپولیس خودشان را وقف داده‌اند؟
شرایط پرسپولیس نسبت به تیم‌های دیگر خیلی فرق دارد، عملکرد بازیکنان در پرسپولیس نه صددرصد بلکه باید 200درصد باشد! درباره سوال قبلی و خط‌دفاع باید اضافه کنم که پورعلی‌گنجی هنوز اضافه نشده اما اسماعیلی‌فر نشان داده از قابلیت دفاعی بالایی برخوردار است. در خط دروازه هم یک دروازه‌بان 50درصد یک تیم است، بیرانوند در زمانی هم که قبلا عضو پرسپولیس بود عملکرد خیلی خوبی داشت حالا و با بازگشتش یک وزنه به پرسپولیس اضافه شده است. در نهایت امیدوارم بتوانند با عملکردشان به پرسپولیس کمک کنند تا قهرمان شود‌.

پرسپولیس فردا یک بازی سخت مقابل آلومینیوم دارد، نظر شما درباره این بازی چیست؟
پرسپولیس در دو بازی قبلی امتیاز از دست داده و باید برای کسب هر سه‌امتیاز به زمین برود. پرسپولیسی‌ها باید متفکر و با کمترین اشتباه وارد زمین شوند و آن چیزی که همه انتظار دارند و آن‌هم رسیدن به قهرمانی است در این بازی نشان دهند‌. بازی در اراک سخت خواهد بود اما پرسپولیس هرچه همین ابتدا امتیاز از دست دهد رقبایش برای قهرمانی فاصله را زیاد می‌کنند‌ و در بازی‌های بعد شرایط سخت‌تر می‌شود‌ .

در تمرینات مشخص شد لوکادیا هنوز به‌طور صددرصد آماده نیست، فکر می‌کنید در این شرایط بازی دادن به این مهاجم منطقی است؟
ما که بیرون گود هستیم نمی‌توانیم نظر دهیم این سرمربی تیم است که درکنار بازیکنانش حضور دارد و از آمادگی یا ناآمادگی آنها اطلاع دارد. شاید لوکادیا الان ‌آماده نباشد و عبدی با به دست آوردن شرایط از او وضعیت بهتری داشته باشد. کادرفنی همیشه بهترین نفراتش را به زمین می‌فرستد. همان‌هایی که الان می‌گویند لوکادیا باید از اول بازی کند اگر عملکرد این بازیکن‌خوب نباشد او را نقد می‌کنند! برای همین هم می‌گویم بهترین تصمیم‌گیرنده در این زمینه کادرفنی است.

بعضی‌ها به عملکرد سعید صادقی انتقاد کردند و توقع بازی بهتری از این بازیکن دارند.
طبیعی است که یک بازیکن با انجام دو بازی نمی‌تواند قابلیت‌هایش را به نمایش بگذارد،‌ از طرفی در پرسپولیس فشارها زیاد است و یک بازیکن تا بخواهد به هماهنگی با سایرین برسد زمان لازم دارد. هم مربی و هم بازیکن زمان لازم دارند تا هماهنگی به‌‌وجود بیاید، شاید صادقی تا الان انتظارات را برآورده نکرده باشد اما رفته‌رفته بدون فشار و استرس وضعیتش بهتر خواهد شد و توانایی‌هایش را نشان می‌دهد.

پرسپولیس درحالی درگیر جذب مهاجم شده که استقلال در این پست بازیکن اضافه دارد!
استقلال نفرات زیادی را جذب کرده اما جمع‌کردن این همه بازیکن سخت است. اگر مربی از پس حواشی بازیکنان برنیاید تیمش ضربه می‌خورد. مربی باید با تفکر و تامل اقدام به جذب بازیکن کند، مهاجمی که پرسپولیس می‌خواهد بگیرد باید بازیکنی شش‌دانگ باشد و بتواند گلزنی کند. برای همین هم فکر می‌کنم یارگیری پرسپولیس کمی سخت‌تر شد چون به مهاجمی با قابلیت بالا نیاز دارد.

معتقدید استقلال با جذب بازیکن زیاد به دردسر می‌افتد؟
جمع‌کردن این همه ستاره برای یک مربی خیلی سخت است و باید مربی آن مدیریت لازم را داشته باشد. فکر می‌کنم اگر پرسپولیس و استقلال بازیکنان زیادی داشته باشند کنترل‌کردن‌شان خیلی سخت است.

برگردیم به پرسپولیس. تیم یحیی فوتبال مالکانه‌ای در این فصل ارائه می‌دهد اما گل نمی‌زند.
تمام‌کننده باید جذب شود. البته یکی جذب‌شده و در بازی‌های آینده از لوکادیا استفاده می‌کنند تا زودتر این ضعف را برطرف کنند تا فاصله زیاد نشود.

نظر شما درخصوص دیگر مدعیان این فصل چیست؟
چهار، پنج تیم خیلی خوب جزء مدعیان هستند. اما فقط دو بازی برگزار شده و هنوز زود است، باید ۵ تا ۶ هفته از بازی‌ها سپری شود آن‌وقت راحت‌تر می‌توانیم اظهارنظر کنیم.

قرار شد بانوان تماشاگر هم به استادیوم بروند. دراین‌باره نظری دارید؟
با توجه به فشارهای فیفا یک شرایطی را باید فراهم‌ کنیم تا خانم‌ها هم مثل آقایان در استادیوم‌ها بازی‌ها را تماشا کنند‌‌. آنها هم باید بتوانند از امکانات آقایان در استادیوم‌ها استفاده کنند، تا انگیزه‌ای باشد برای پیشرفت ورزش ما.